Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בריחת שתן אצל קשישים

בריחת שתן אצל קשישים

בריחת שתן אצל קשישים היא בעיה שכיחה למדי. עם זאת, אם אתם או הקשיש שאתם מטפלים  בו חווים בריחת שתן, חיוני עבורכם להבין שמצב זה אינו חלק נורמלי מתהליך ההזדקנות. בריחת שתן יכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים, אך נוטה להשפיע על קשישים יותר מאחר שהם נמצאים במצבים רפואיים שיכולים להביא לכך. כידוע, מצבים אלה נפוצים יותר ככל שאנחנו מטפסים בגיל. משמעות הדבר היא, שרצוי שהקשישים או המטפלים שלהם יטפלו בבעיה ולא יתעלמו מהתסמינים שלה.

בריחת שתן אצל קשישים

בגלל האופי האישי והאינטימי של בעיה זו, קשישים רבים מתביישים ונבוכים כאשר הם מתחילים להרגיש חוסר שליטה על השלפוחית השתן. לעתים קרובות הם מרגישים בודדים, ובשל כך אינם מסוגלים לדבר על זה עם איש. כאשר מטפל רואה כי הקשיש סובל מבריחת שתן, חשוב שידבר עמו על כך, ינסה לבחון ביחד את הגורמים האפשריים והדרך שבה ניתן להשיג את הטיפול המתאים. אמנם זו עשויה להיות שיחה קשה, אבל כשניגשים לזה כמו אל עוד בעיה רפואית, זה דווקא יכול להיות נוח יותר וקל יותר עבור כל המעורבים. כאשר הקשיש רואה כי המטפל מגונן עליו ומתפקד כסניגור שלו, הוא יהיה הרבה יותר פתוח לקבל עזרה.

הצעד הראשון, עבור כל מי שחווה סימפטומים של בריחת שתן, הוא לקבל הערכה רפואית של המצב מרופא מומחה. זה חיוני, שכן רוב המקרים של בריחת שתן הם תוצאה של קיום בעיה רפואית אחרת. התעלמות מהבעיה מתוך פחד או מבוכה לא רק תחמיר את בריחת השתן, אלא שהבעיה הבסיסית שהיא המקור לא תטופל. המטפל יכול לעזור לקשיש שלו על ידי מתן תמיכה ואוזן קשבת בביקורים אצל הרופא. הרופא יזדקק למידע רב, אך סביר להניח שהוא יצליח לאבחן את הגורם לאי-שליטה על השלפוחית, ולאחר מכן ימליץ ​​על הטיפול המתאים.

לאחר שהתקבלה האבחנה והומלץ לקשיש על טיפול מתאים, הצעד הבא יהיה לסייע לו לנהל את בעיית בריחת השתן. חשוב להבין כי הטיפול בבריחת שתן לוקח זמן, ולכן חשוב להתחיל לאמץ טכניקות לניהול הבעיה. הצעד הראשון הוא לוודא כי לקשיש יש בנמצא מוצרים המיועדים למנוע דליפות ושניתן ללבוש אותם. כיום, יש מגוון רחב של מוצרים שיכולים להתאים לצרכים של כמעט כל קשיש אשר מתמודד עם בריחת שתן. יש אפשרות לבחור מוצר לפי מין המשתמש, גודלו, חומרת הדליפות ואורח החיים שלו. זה מאפשר לקשיש לשמור על איכות החיים הגבוהה ביותר האפשרית במקרה זה.

כמו כן, חשוב כי מטפלים יעזרו להפוך את בית הקשיש לסביבה תומכת התורמת ככל האפשר לניהול בריחת השתן. ניתן לעשות זאת על ידי וידוא גישה נוחה לחדר האמבטיה. נורות בעלות חיישן תנועה שיכול לעזור ולהאיר את הנתיב לשירותים בלילה. יש להעביר ריהוט ומכשולים פוטנציאליים אחרים מהדרך המובילה לחדר האמבטיה. לבסוף, האמבטיה צריכה להיות מקום בטוח עבור הקשיש. מעקות נוספים ומחצלות שמונעות החלקה יכולים לעזור להגביר את הבטיחות של הקשיש בזמן שהוא בחדר האמבטיה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...