Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בתיכון החברתי בתל אביב מסיימים מחצית ראשונה ומציגים פרויקטים בנושאי פוליטיקה, מעורבות חברתית, קהילה ואקו חקלאות

בתיכון החברתי בתל אביב מסיימים מחצית ראשונה ומציגים פרויקטים בנושאי פוליטיקה, מעורבות חברתית, קהילה ואקו חקלאות
צילום: זהר אליק

לאחר שנפתח בספטמבר האחרון, בשנת הקורונה שהביאה איתה הרבה חוסר יציבות וחוסר וודאות, במיוחד בתחום החינוך, בתיכון החברתי בתל אביב מסכמים את המחצית הראשונה. לכבוד סיום המחצית הציגו החניכים בפני חבריהם ללימודים והוריהם את תוצרי הפרויקטים עליהם עבדו בנושאים שהם בחרו להתעמק בהם – מעורבות חברתית, איכות סביבה, צדק חברתי, סובלנות וקבלת השונה. 

בפרויקט בנושא צדק ומחאה חברתית חקרו החניכים מחאות חשובות וגדולות שהתרחשו לאורך ההיסטוריה וניסו לענות על השאלה: מה מניע אדם להיאבק עבור חברה טובה יותר?-

מאבקים כגון- מאבק הודו לעצמאות ובפרט צעדת המלח בהובלת המנהיג מהאטמה גנדהי, מאבק הלהט"ב בישראל, שביתת כורי הפחם באנגליה שהתקיימה בשנים 1985-1984, המאבק הפמיניסטי לזכות הבחירה לנשים בארה"ב במאה ה-20 ומחאת הפנתרים השחורים בישראל בשנות ה-70. התוצר של הפרויקט היה יצירת פרופיל אינסטגרם של דמות משמעותית במחאה , הכולל תמונות מאפיינות בפיד וסטורי של אירוע משמעותי במאבק. 

כיתות י"א התמקדו בנושא מאבקי עובדים תוך התעמקות בשאלה מהו עולם עבודה צודק? החניכים בחרו מאבקי עובדים בארץ מהעשור האחרון וערכו עליו כתבה עיתונאית. במהלך העבודה על הפרויקט הושם דגש על למידת עוולות, מאבק, פערים כלכליים, ניצול עובדים, תעסוקה בקרב בני נוער, כתיבה עיתונאית , עריכת ריאיון וכוחה של התאגדות. 

במסגרת מגמת אמנות ותקשורת חברתית בחרו תלמידי כיתה י"א לחקור את הדינמיקה והקהילתיות הנוצרת בתקופת הקורונה במתקני האימונים בגן מאיר בעיר. החניכים יצרו קשר עם מתאמנים, ראיינו אותם, צילמו וערכו את החומרים. במסגרת המגמה לומדים החניכים את תולדות הצילום והאמנות, עיצוב, מיתוג וכתיבה. במסגרת הפרויקט החניכים עשו את כל השלבים כולל עריכת הטקסט ועיצוב הכתבה. 

במגמת אקו חקלאות עשו החניכים פרויקט תכנון גינה המתמקד במיצוי הלימודים המעשיים והעיוניים במגמה. לאחר הכרות לעומק עם משבר האקלים ולימוד על אודות חשיבותם של צמחים בנוף העירוני כמושכי מאביקים, משפרי איכות אוויר ומצמצמים את "איי החום" העירוניים הוחלט להתמקד בתכנון מתחם הכניסה והחצר של בית הספר באופן שיבטא פינה ירוקה. הפרויקט כלל פינה מושכת מאביקים, צמחי נוי ותבלין ובניית ספסלי עץ על גבי הבטון להנעמת המרחב.

"החניכים בתיכון החברתי לומדים ללא לחץ ממבחנים ולא נמצאים במרדף אחרי ציונים, במערכת שעות דינמיות, ללא צלצולים. הלימודים מתקיימים באווירה שמעודדת חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ומיומנויות חקר שבאים לידי ביטוי בפרויקטים שחניכים בחרו להכין לסיום המחצית. 

בין המחאות ומערכות הבחירות גדל כאן דור שאכפת לו ממה שקורה במדינה שלו ורוצה לדבר על זה. זה דור שרוצה להוביל שינויים וליצור חברה טובה יותר ועתיד טוב יותר. הנושאים שהם בחרו לפרויקטים מבטאים את המעורבות והרגישות שלהם למציאות בה הם חיים ובאמצעות 

העבודה עליהם ניתן להם המקום להביע את דעותיהם ולייצר שיח בנושא", מספר אלעד פלג מנהל משותף בתיכון החברתי. 

בעקבות הגבלות הקורונה את הפרויקטים הציגו החניכים אונליין באתר ייעודי שנפתח לשם כך באתר של התיכון החברתי. הרישום לשנה הבאה כבר נפתח, ניתן להיכנס לאתר של התיכון וליצור קשר לקבלת מידע וכמובן להגיע ליום פתוח.

צילום: זהר אליק
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
הסניף הראשון ברשת בתי הקפה החדשה "קפה עוטף – נתיב העשרה" יפתח במתחם שרונה בתל-אביב במהלך חודש אפריל 2024
בתוכנית : הקמת עד 7 בתי קפה השייכים לישובים ובניהולם....
תערוכת "מסע אופטימי" תערוכת יחיד לאמנית אביבה סונסינו בבית האמנים בתל אביב
פתיחה חגיגית : 6.4.2024 בשעה 11:00 רח' אלחריזי 9 תל אביב אוצר :...
פסח 2024 בג'קו דגים: דגים טריים ואיכותיים ברמה גבוהה מאוד בחנות בתל אביב ובמשלוח עד הבית!
כמי שנולד למשפחה של דייגים, אפי אללוף (הבן של ג'קו...
חדש: דואה בורגר של השף שקד פחימה בסמטאות שוק הכרמל
המבורגריה כשרה נוחתת בשוק הכרמל בת"א ומציעה מגוון מנות ראשונות,...