Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בתל אביב- גם בתי ספר עוברים דירה

בתל אביב- גם בתי ספר עוברים דירה
צילום: יח"צ

התיכון החברתי תל אביב יפו שהוקם לפני כמעט שלוש שנים ופעל בסמוך לגן מאיר במרכז העיר- עובר למשכנו החדש ביפו. את השנה החדשה יחלו תלמידי התיכון באזור מרכזי, שוקק חיים, ועם נוף לים ביפו. במיקום החדש ימשיך התיכון לפעול לפי ערכיו שהם חיבור לקהילה, מעורבות חברתית ואיכות סביבה. יחד עם המעבר המרגש ליפו בתיכון מדווחים גם על צמיחה ופתיחה של כיתות נוספות.

תפיסת הלימודים החדשנית בתיכון החברתי שמה במרכז את התלמידים ומשתפת אותם במגוון תחומי אחריות בשגרת התיכון- בהחלטות לגבי תכני הלמידה שנעשית באמצעות פרויקטים חברתיים, באחריות האישית והאחריות החברתית של התלמיד בתיכון ובקהילה. משוחררים מלחץ המבחנים, במערכת שעות דינמיות, ללא צלצולים, לומדים התלמידים באווירה שמעודדת חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ומיומנויות חקר. הלמידה מתמקדת בהקניית ערכים חשובים שמיושמים בחיי היום יום כמו: מעורבות חברתית, איכות סביבה, סובלנות וקבלת השונה. בכיתות של עד 25 תלמידות ותלמידים, שני המחנכים של הכיתה יוצרים קשר אישי משמעותי המאפשר הכרות מעמיקה עם החוזקות והחולשות של כל תלמיד ועם תחומי העניין שלהם. הקבוצות קטנות ואופני הלמידה המגוונים מקדמות דיאלוג ושיח. ההערכה של ההתקדמות נעשית על בסיס תוצרים של פרויקטים ותהליכי הערכה מקדמת למידה.

בתיכון החברתי ימשיכו לפעול מגמות פורצות דרך – סאונד והפקה מוזיקלית, אקו-חקלאות אורבנית ותקשורת חברתית. המגמות משלבות למידה עם התנסות מעשית המעניקים לתלמידים כלים ומיומנויות רלוונטיות למציאות המשתנה תדיר.

צילום: יח"צ

במסגרת מגמת סאונד פועל בבית הספר אולפן הקלטות. האולפן מתפקד כעסק אמיתי שאותו מובילים תלמידי המגמה ואף מקבלים בו שכר על עבודתם. התלמידים לומדים לעבוד עם  אמנים ואנשי מקצוע, ניהול לוחות זמנים, רכישת ציוד ולוקחים חלק פעיל ביצירה והוצאה לפועל של פרויקטים. בימים אלו נבנה אולפן חדש ומשוכלל במבנה החדש על טיילת מפרץ שלמה, עם הנוף המרהיב לים.

במגמת אקו חקלאות החניכים לומדים ומתנסים ביצירת מערכות אקולוגיות מתוך תפיסת הקיימות. במסגרת המגמה הילדים לומדים שימוש במשאבים העירוניים לגידול מזון, יצירת סביבה ירוקה ומקבלים חינוך למודעות אקולוגית. שילוב הלמידה העיונית בחקלאות, עירוניות וסביבה יחד עם התנסות פעילה בסדנה העמלנית ומחוץ לבית ספר נותנים כלים ממשיים להתמודדות עם האתגרים הקיומיים של עידן זה. בתקופה הקרובה יקימו חניכי וחניכות המגמה את המתחם החדש של המגמה בניסיון להשתלב בנוף האורבני החדש ובשכונה החדשה.

במגמת תקשורת חברתית התלמידים לא רק נהנים מלימודים בעזרת שימוש ברשתות החברתיות צילום וגרפיקה, אלא לומדים וחוקרים בעיות חברתיות אקטואליות. לימודי המגמה מתמקדים ביצירת תכנים באמצעות כלים מגוונים כגון צילום, סאונד וכתיבה ופרסומם בקמפיינים בפלטפורמות הניו מדיה. בימים אלו מוקם סטודיו חדש למגמה עם ציוד מתקדם.

אלעד פלג, מנהל משותף בתיכון החברתי מתייחס למעבר ואומר: "אמנם המעבר ליפו הוא לא מיוזמתנו אלא עקב אילוצים עירוניים, אבל עיריית תל אביב העמידה לרשותנו חלופה מדהימה ואנחנו כבר מזהים את הפוטנציאל הטמון במעבר ליפו. התיכון גדל מאוד בשנתיים האחרונות מאז שנפתח וכל שנה מצטרפים עוד ועוד חניכים חדשים שזה מרגש, משמח ומניע את העשייה החינוכית שלנו קדימה. המעבר ליפו מזמן לנו מפגש והיכרות עם סביבה חדשה המאפשר לייצר מעורבות קהילתית עם בשכונה על ידי פעילויות חברתיות מחוץ ובתוך התיכון. כל אלו יחד עם הכיתות החדשות שנפתחו בתיכון- יאפשרו לנו לפתוח את השנה החדשה בסימן התחדשות ודרך חדשה ומשותפת עבורנו הצוות, ועבור התלמידים וביחד ניצור את המרחב החינוכי, הלימודי והחברתי הטוב ביותר עבורם".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
זה הזמן 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל בהפקת עמיר לב
שלישי           21 במאי שלישי           18 ביוני לבונטין          תל אביב פשוטי הרחוב - הרכב...
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה וחגיגת יום העצמאות – תשפ"ד
"לאור התקופה המורכבת, החלטנו השנה לקיים את חגיגות העצמאות באופן...
קבוצת גרג משיקה בית קפה בקונספט חדש: תחת השם: GRAB&GO בתי קפה בייקרי פרימיום המשלב שירותי טייק אווי
הסניף הראשון בקונספט החדשני יפתח בקניון TLV בהשקעה הנאמדת בכ...
מאי בתיאטרון הסימטה: הצגות, ג'אז ומופעים לילדים
חודש מאי מאופיין השנה באירועי זיכרון ועצמאות, ולצידם רוחות הלחימה...
לרגל 76 שנה למדינת ישראל תיפתח תערוכה נוסטלגית, הכי ישראלית שיש: "תוצרת הארץ" של האמן רפאל מיימון
התערוכה תוצג בעופר רמת אביב לקהל הרחב בין התאריכים: החל...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה: DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...
כוכבת הריאלטי ליהיא גרינר תערוך סדנאות לעיסוי תינוקות ובייבי יוגה במהלך חודש מאי בעופר הקניון הגדול
הכניסה להורים עם תינוקות - ללא תשלום שייהנו גם מהטבות...
אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024 ברחבי תל אביב-יפו
הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתיאטרון הקאמרי, השנה בסימן...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...