Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בת-ים הופכת לעיר האקדמית הגדולה בארץ תחתום על הסכם עם אוניברסיטת ת"א

בת-ים הופכת לעיר האקדמית הגדולה בארץ תחתום על הסכם עם אוניברסיטת ת"א
תמונות: דוברות בת ים

העיר בת ים מצטרפת למיזם "עיר אקדמית" של אוניברסיטת תל אביב

עשרות תלמידי תיכון בעיר ילמדו במהלך השנה קורסים אקדמיים במגוון רחב של תחומים ובסיומן יקבלו נקודות זכות אקדמיות שיחשבו להם בהמשך כשיחלו בלימודים לתואר ראשון

בשורה גדולה בתחום החינוך: העיר בת ים מצטרפת למיזם "עיר אקדמית" של המרכז לחדשנות בלמידה באוניברסיטת תל אביב: על פי הסכם שנחתם הבוקר באוניברסיטת ת"א בין נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, לראש עיריית בת ים, מר צביקה ברוט, החל מהשנה הנוכחית עשרות תלמידי תיכון בעיר ישתלבו בלימודים של קורסים אקדמיים. בטקס החתימה נכחו אלי יריב, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זיו חורב, סמנכ"לית חינוך ורווחה ואהרון קצב, מנהל אגף החינוך.

מדובר בתוכנית ייחודית מסוגה בישראל המצליחה, בפעם הראשונה, לחבר את התיכון לאוניברסיטה וליצור רצף פדגוגי לימודי. לימוד הקורסים האקדמיים עוד בשלב התיכון בונה תחושה של מסוגלות אקדמית בקרב התלמידים ובכך מנגיש את ההשכלה הגבוהה. מדובר בקורסים אקדמיים מקוונים במגוון תחומים ובהם: כימיה, מדעי המחשב, ביולוגיה, פיזיקה, היסטוריה ופסיכולוגיה. הלמידה האקדמית תיעשה במסגרת שעות הלימודים וכחלק מהלימודים בתיכונים בעיר בת ים. לצורך כך, העירייה בחרה קבוצת מורים מובילים בעיר שיעברו הכשרה המותאמת לתכנית. המורים ילמדו את הקורסים השונים בצורה היברידית – מקוונת ופרונטלית (בהתאם למגבלות הקורונה).

בתום שנת הלימודים התלמידים שיעמדו בהצלחה בבחינה אקדמית בקמפוס יקבלו 2 נקודות זכות אקדמאיות עבור כל קורס שיסיימו. התכנית פועלת בשיתוף משרד החינוך והפלטפורמה הלאומית ללמידה דיגיטלית קמפוסIL.

יובל שרייבמן, מייסד ומנכ"ל המרכז לחדשנות בלמידה: "התכנית עיר אקדמית פותחת עבור תלמידי התיכון  נתיב ברור לעולם האקדמי ומסייעת להם לבחור במסלולי הלימוד שמתאימים להם. מדובר בקורסים ברמה אקדמית גבוהה  ולשמחתי התלמידים מגיעים להישגים מרשימים שמאפשרים להם, לצד תעודת הבגרות, להשלים גם נקודות זכות אקדמיות, שיעמדו לזכותם בהמשך דרכם האקדמית".

ראש העיר צביקה ברוט: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת ת"א. לצד ההובלה של העיר בנתוני הבגרות מטרת התכנית החדשה היא להוביל גם בנתוני המשך ללימודים אקדמאיים, ושכל התלמידים המעוניינים בכך ילמדו תוכן אקדמי מקוון ע"י המורה המקומי ובמסגרת הלימוד לבגרות.

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור אריאל פורת: "חשיבות התכנית היא  בתרומה המשמעותית של האוניברסיטה לקידום מערכת החינוך והחברה בישראל. מטרתנו היא לפתוח את שערי האוניברסיטה עבור התלמידים הצעירים ולעורר אצלם את הרצון להצליח ולהצטיין גם בלימודים האקדמיים".

התוכנית תסייע לתלמידים רבות והם יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים באקדמיה, לרכוש מיומנויות למידה מתקדמות, ולפתח תחושת מסוגלות אקדמית, וכל זאת מבלי לצאת מהעיר או אפילו מכתות הלימוד. מערכת החינוך שלנו כאן על מנת להעניק להם את הכלים הטובים ביותר. הפרויקט הזה מצעיד קדימה את החינוך בעיר בצעדי ענק, ושיתוף הפעולה בין בת-ים לבין אוניברסיטת תל אביב, יתרחב בהמשך לתחומים נוספים אחרים."

תמונות: דוברות בת ים
תמונות: דוברות בת ים
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...