Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גם אתם לא זוכרים ? כמה טיפים איך לחזק את הזיכרון

גם אתם לא זוכרים ? כמה טיפים איך לחזק את הזיכרון
קרדיט PIXABAY

בדיוק אתמול זה קרה לכם; תוך כדי שיחה ניסיתם להיזכר בפרט חשוב ובסיסי מאוד, ופשוט לא הצלחתם. עד עכשיו אין לכם מושג מה רציתם להגיד או מה היה כל כך חשוב, אבל דבר אחד בטוח; זה מפריע לכם. מפריע לכם שללא כל אזהרה מוקדמת, אתם שוכחים פרטים חשובים שברורים לכם. הרי אתם יודעים במה מדובר, זה קשור אליכם או שאתם מומחים בנושא. כדי שזה לא יקרה יותר, חשוב לאמן את המוח ככל האפשר. משחקי זיכרון אימון מוח הם פתרון מעולה, במיוחד לבני ובנות הגיל השלישי שחשים שהם מאבדים את הזיכרון בתהליך מהיר מהרגיל.

קרדיט PIXABAY

כיצד משחקי זיכרון אימון מוח יעיל?

משחקים? באמת? איך משחקים יכולים לעזור, אתם שואלים? ובכן, יש לא מעט דרכים! למען האמת, נאמר כי משחקי זיכרון אימון מוח מעולה, שיש לו הרבה יותר יתרונות יעילים מאשר אפשריות אחרות לאימון המוח, כאלו שאי אפשר ליהנות מהם בשום דרך אחרת, למשל;

  • זמן איכות מהנה – בעוד שאפשרויות טיפול אחרות בבעיות זיכרון בדרך כלל מציעות טיפול של ממש אחד על אחד מול רופא (ואנחנו ממליצים לא להימנע מהם), מומלץ לשלב את התהליך עם משחקי זיכרון. בסך הכל משחקים הם מהנים וכשעושים את זה עם חברים טובים, הרי שכל התהליך הופך לזמן איכות מהנה במיוחד!
  • הפעלה של המוח – משחקים באמת דורשים מאיתנו לחשוב. הרי כבר מזמן ידוע למשל, שילדים שמרבים לשחק במשחקי מחשב, מפתחים יכולות יעילות יותר של פתירת בעיות, תושייה וזיכרון. כך, הדבר נכון גם בכל גיל ולגבי כל סוג של משחק. על אחת כמה וכמה כשמדובר על משחקי זיכרון למבוגרים שמעוניינים לחזק את שריר הזיכרון במוח.
  • לשבור את השגרה – מתי בפעם האחרונה יצא לכם לשחק עם חברים במשחק מהנה? זו הזדמנות נהדרת לחזור אל הילדות, לגלות שבכל גיל משחקים הם חלק בלתי נפרד מחייהם של בני האדם והם תמיד מהווים אתנחתא נפלאה. תתארגנו על נשנושים ומשהו טעים לשתות, נקו את השולחן כדי שיהיה מספיק מקום לכולם ולכל המשחקים, וצאו לדרך!
  • גם בבית – משחקי זיכרון לא חייבים להיות פיזיים, הרי לא תמיד מתחשק לנו לצאת מהבית. כיום, ישנן תוכנות מיוחדות המכילות משחקי זיכרון שפותחו במיוחד, בכדי לסייע לכל המבקש לחזק את הזיכרון. כל מה שצריך זה להקדיש רבע שעה ביום, לנוח מהסטרס ופשוט להישאב למשחק מהנה.

אל תוותרו על הזיכרון שלכם

הזיכרון שלנו הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר שלנו. הוא מאפשר לנו לשלוף פרטי מידע חשובים, להתנהל ביום יום ובתקשורת עם אחרים. כך, משחקי זיכרון אימון מוח שלא ניתן לזלזל בהם, ומומלץ לתת להם הזדמנות במידה ומרגישים שחלה הידרדרות בזיכרון. מי יודע, אולי עוד תופתעו!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...