Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דבורה וייס –עבודות קודש

דבורה וייס –עבודות קודש
קרדיט : סיגל קולטון

תערוכת יחיד בגלריה טובה אוסמן בתל אביב

פתיחה חגיגית:יום שישי,  4.6.2021 בשעה : 12:00

רח' בן יהודה 100, תל אביב

קרדיט : סיגל קולטון

" הקשר האותנטי של האדם לנפשו חייב להיות דרך שורשי תרבותו שלו. לפגוש את תהליך המסע שלו דרך המסע הרוחני התרבותי של המורשת היהודית שלו.  הדרך שהאדם מתבונן על סיפור חייו למעשה  קשורה למקורות, לשורשים איתם באנו לעולם ולא רק לסיפורים הפרסונאליים הנרכשים בשנות חיינו"

העולם של היום עובר תמורות משמעותיות ברבדים שונים של הקיום, מהפרט ועד לממדים או ספרות אוניברסליות גבוהות יותר בתודעה האנושית. האנושות חווה אתגרים מלאי השראה אך בד בבד גם מעוררי אימה הן לגוף והן לנפש. עלינו מוטל האתגר למצוא התאמה בין ההתפתחות הפנימית  לבין כוחות המדע והטכנולוגי בנות זמננו. חלקנו עשויים למצוא את ייעודנו בתוך מבנים סוציאליים ופוליטיים או באתגרים  המצויים ב: חינוך כלכלה מדע, דת, רפואה ותעשיה.  זוהי האמנות שמעודדת את הדימיון ומאתגרת את הפן הרוחני -האישי המשקף הן את הפרט והן את החברה. האמנות הינה שער לנשגב והשתקפות של הכאן והעכשיו, וכעת זה הזמן לגדילה ולהתחדשות.

קרדיט : סיגל קולטון

 

דבורה הינה אמנית רב תחומית, למודת ניסיון ובעלת ותק רב שנים בתערוכות ופרוייקטים, המצויה כעת בשיאו של המסע לתוך נבכי נשמתה. הקריאה והחיפוש בעבודות של דבורה הן אחר שפה אוניברסלית, גילוי של קול אמנותי שכל בני האדם יוכלו לחבור אליו. במובן הזה עיקרה של התערוכה הזאת היא הצהרת כוונות אודות תפקידה הייחודי של האמנות לעורר השראה וחשיבה העשויים לחולל בצופה שינוי.

העבודות שלה הן מצע של עדויות. עדות של סימבולים, טקסים ודימויים סביב שנים עשר השבטים. מדובר בציורים שמתייחסים לזיכרון הקולקטיבי אודות תימות תנ"כיות, כשהארציות הניבטת מבעד ציוריה משלבת בתוכה את ההבנה הבסיסית של זמן. זמן חולף אך גם בו בעת נצחי ומוכר. זמן עתיק ובעת בעונה עכשווי. תזכורת לכך שמקורנו מהעפר ואל העפר נשוב. תזכורת למחוייבות שלנו לחגוג את המסע הרוחני של חיינו, תוך לקיחת אחריות על ההווה, הכרה את העבר והתייחסות לבניית העתיד.

קרדיט : סיגל קולטון

דימוי חוזר ונשנה בעבודותיה של דבורה הינו של ספירלה מוחזקת בידי היהודי הנודד.                  מדובר בדמות ספק משה ספק השתקפותה של האמנית עצמה, סימוכין למודעות העצמית הארוגה אל תוך הציורים והניבטת מבעדן. הספירלה היא אולי אחת מהסימבולים הרוחניים מראשית האנושות, חרף העובדה שכל תרבות מעניקה לספירלה משמעויות שונות. העובדה כי ניתן למצוא את הספירלה ביצירות רבות מרחבי העולם- אירופה אסיה אפריקה ואמריקה. האמונה הרווחת היא שהספירלה מייצגת את התנועה שמקורה בהתנסויות החיים. התנסויות אשר מסמלות את הגילוי וההפנמה של הנסתר.

אומרת וייס:״במהלך מסעותיי הרבים, יצרתי תוך התכנסות פנימית, יצירות המתחברות לסדרת תפילות ותחינות המהדהדות מציאות ארכאית, עכשווית ועתידית-׳עבודות קודש׳.
ביצירותיי אני משלבת רבדים של בדים, חבלים, חימר, צבעי שמן ועלי נחושת וזהב הנרקמים לכדי חותמות סימליים״

קרדיט : סיגל קולטון

הספירלה לפיכך מסמלת שינוי וצמיחה. הספירלה העתיקה תבטא את מה שהעולם עתיד להפוך להיות. זהו סמל של האנרגיה הנשית, של הפריון ורחם הנושא ואחראי בד בבד להווה, ולבניית העתיד.  הספירלה היא סמל לתהליך תבוני ויצירתי בו הפעולה של יצירת הספירלה משחררת את התבונה וגם יוצרת קרקע פוריה לשינוי.  כל זה ניכר בעבודותיה של דבורה. העושר והשימוש החושני בחומרים- בדים, סיבים, צבע, זהב ושכבות של טקסטורות המשלבות בתוכן דימויים מעוררי השראה. השזירה החוזרת ונשנית של דימוים כגון שנים עשר השבטים של ישראל מייצגת ומדגישה את הרב גוניות מתוכה האנושות צמחה. תזכורת עבור כולנו לחפש את הייחודיות בכל בני האדם, בכל השבטים, בכל הקולות.  האנושות מתקדמת כל העת אבל זוהי התקדמות ספירלית שלעולם לא יכולה להתרחש במנותק מהעבר.

נעילה: 29.6.2021

האמנית בפייסבוק:

https://m.facebook.com/Dvora Arts-102559388035685/

שעות הגלריה :

ג'-ה : 17:00-19:00 ו'12:00-14:00

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...