Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דמי מזונות בהוצאה לפועל

דמי מזונות בהוצאה לפועל
קרדיט תמונה FREEPIK

תחילה, חשוב לציין כי זוכה שניתנו לטובתה פסקי דין למזונות ילדים ונתקלת במספר קשיים המתקשרים באופן ישיר לאופן התשלום, יכולה אותה הזוכה לפנות ללשכת ההוצאה לפועל במטרה לבצע גביית חוב, זאת לאחר חלוף הזמן לביצוע התשלום אשר ניתן על ידי פסקי הדין. אפשר לומר כי בפני אותה זוכה ישנן שתי אפשרויות עיקריות, הראשונה היא המסלול הרגיל בעוד שהאפשרות השנייה היא במסלול מזונות. בעת בה אנו מדברים על גביית החוב המסלול הרגיל, יקבל החייב אזהרה מטעם הוצאה לפועל בה יצוין כי בעת בה יחלפו עד 20 ימים ממועד קבלת המכתב עד לקבלת התשלום, תוכל לשכת הוצאה לפועל לנקוט בהליכי גבייה כאלו ואחרים. במידה ומדובר על מצב בו החייב לא פרע את החוב לאחר הזמן שניתן ולא כמו גם, לא נקט באף פעולה כדוגמת בקשה לעיכוב הליכים או לחילופין טענת פרעתי, תינתן האפשרות להתחיל בביצוע פסקי דין למזונות ילדים, אפשרות שתבוא לידי ביטוי בנקיטת הליכי הוצאה לפועל.

קרדיט תמונה FREEPIK

אין צורך בפעולה נוספת מלבד לפתיחת תיק

ניתן לומר באופן חד משמעי כי אחד הדברים אשר מייחדים את מסלול המזונות בא לידי ביטוי בתום פתיחת התיק, לא תצטרך הזוכה לבצע שום פעולה נוספת וכן, נוקט הרשם ביוזמתו בכלל תהליכי הגבייה הרלוונטים. על כן, חשוב לציין כי בעת בה מדובר על מסלול מזונות – אין כל צורך בשירותיו של עורך דין שכן, לחייב אין יכולת לקבל צו תשלומים או לחילופין להיות מוכרז כמוגבל באמצעים. במטרה לפתוח תיק חייבת הזוכה בתשלום אגרה בליווי הגשה של מגוון מסמכים רלוונטים כדוגמת פירוט דמי מזונות, בקשה לביצוע תיק מזונות, הוצאות חריגות וכן הלאה וכן הלאה. בנוסף לאמור, על הזוכה לצרף אישור רלוונטי מטעם המוסד לביטוח לאומי, במידה והזוכה מקבלת מזונות מידי המוסד לביטוח לאומי, על הזכאות לגביית ההפרשים.

הטלת עיקולים על החייב

בתום הגשת הבקשה על ידי הזוכה, כאמור, אינה נדרשת הזוכה בביצוע שום פעולה נוספת והרשם מבצע את כלל פעולות הגבייה. בעת בה החייב לא פרע את חוב המזונות תחת חלון הזמן שניתן לו באזהרה מטעם לשכת ההוצאה לפועל, ניתן יהיה לעקל לחייב את המשכורת, את הרכב, מיטלטלין וכספים אשר נמצאים בבעלותו. כאשר מדובר על חוב העולה מעל 50,000 שקלים, ניתנת האפשרות אף לעקל נכסים אשר נמצאים בבעלותו של החייב וכמו גם, תחת פרק זמן של חודש ימים נוספים בהם החייב לא פורע את חוב המזונות, ניתן יהיה לעקל את הכספים הנמצאים בבנק, בקופות גמל, השתלמות, קרנות פנסיה וכן הלאה וכן הלאה. לאחר 45 ימים נוספים, ניתן יהיה להוציא צו קבלת מידע על החייב אצל הגופים השונים כדוגמנת ביטוח לאומי, בנקים וכן הלאה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...