Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם ישראל בדרך לעוד מערכת בחירות?

האם ישראל בדרך לעוד מערכת בחירות?
מקור PIXABAY

2019 הייתה השנה שתיזכר לאורך זמן, ולו כי נערכו בה שני סבבי בחירות שלא הובילו לתוצאות, כך שנכון להיום אנו עומדים בפני סבב שלישי, ומי ייתן שגם האחרון עבור התקופה הקרובה. מה לא עברנו? ראש הממשלה העביר לנשיא ריבלין בחזרה את המנדט והוא מצדו העבירו ליו"ר כחול לבן, שגם כן לא צלח להרכיב ממשלה. בכול הנוגע ל"שיתוף פעולה", הקושי הגדול סב סביב השאלה מי יעמוד ראשון בראשות הממשלה (בהנחה ויגיעו לרוטציה), ובמקביל נוספו קשיים משלימים, ולו כי הליכוד הכריז בקול גדול שרק נתניהו יעמוד בראש, כך שבהחלט היה פה שמח.

האם ישראל בדרך לעוד מערכת בחירות?
מקור PIXABAY

בחירות בסימן שאלה

כפי שמראים הנתונים בחירות 2020 עוד רגע כאן (ב2.3.2020), אך עדיין רבים לא בטוחים שהפעם תבוא הגאולה, וזאת כי העמדות של המפלגות השונות לא מראות תזוזה, ועל כן החשש הגדול הוא שמערכת הבחירות הקרבה (שהפעם עתידה להיות קצרה מתמיד – תימשך סה"כ 82 יום) לא תהווה את הפתרון הרצוי, כך ששוב נחזור למצב שאותו אנו חווים כבר מספר חודשים – נחזור להתעורר במדינה שבה שלל תקציבים הכרחיים פשוט תקועים. רצוי והתערכן מידי יום בחדשות, להימנע מפייק ניוז, ולהישאר מעודכנים בכל הנוגע לשינויים במערכת הבחירות הנוכחית.

מילתו של ליברמן

מי שנמנה עם אלו שרואים שחורות, טוען שגם הפעם מערכת הבחירות לא תוביל להקמת ממשלה, ולו כי ליברמן הצהיר קבל עם ועדה שהוא אינו מתכוון להצטרף לממשלה צרה שבראשה יושב בנימין נתניהו, ומצד שני הוא אינו מתכוון להצטרף לממשלת מיעוט שבראשה יושב בני גנץ, כך שבהחלט יש מקום לצפות למערכת בחירות נוספת, אם כי גם יש מקום לקוות שמישהו קורא היטב את התמונה ופועל לטובת כולנו מאחורי הקלעים.

מאזני כוחות

מעבר על הסקרים מראה שסיעת כחול לבן נהנית מ 40 מנדטים ומצד שני הליכוד אינו מאבד מכוחו, אם כי עם כל הכבוד לסקרים, כבר למדנו לא פעם שהם עשויים להוות הטעייה. מה בכול הנוגע לסטטוס של נתניהו? ובכן מצד אחד מצבו אינו מזהיר, אך מצד שני אם נסתמך על העבר, נסיק שהוא מפגין יעילות רבה כאשר הוא מרגיש שזמנו אוזל. באותה נשימה נציין שלאחר שהוא גבר בקלילות יתרה על גדעון סער, נראה שהוא קיבל משב רוח רענן שעשוי לסייע לו ליצור את השינוי הרצוי מבחינתו.

עם כל הכבוד לשלושת המוסקטרים

אז לא, לא נראה באופק שינוי משמעותי שיוביל בבחירות הקרובות להקמת ממשלה, אלא אם כן נעזוב לרגע את שלושת המוסקטרים בצד (נתניהו, גנץ וליברמן) ונפנה לכוח המשמעותי שמניע מתחת לפני השטח את הגלגלים – אנחנו הבוחרים! יש תאוריה שטוענת שאם רק הפעם נצא כולנו להצביע, קיים סיכוי טוב שבסופו של יום (כבר ב3.3) התמונה תהיה הרבה יותר אופטימית, וגם אם כיום לא באמת ברור מהי הנטייה המובהקת של העם, לפחות יש לקוות שהפעם התוצאות יהיו ברורות – יסייעו להקים ממשלה. פה אנו פונים אליכם הבוחרים: גם אם נואשתם וגם אם איבדתם אמונה – צאו להצביע, כי לדעה של כל אחד מאתנו יש מקום ולנו כמדינה מגיעה ממשלה מתפקדת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...