Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?
קרדיט תמונה רכב: טויוטה תל אביב

בשנת 2023 כולנו כבר מבינים שבעתיד הקרוב ינועו על הכבישים רק רכבים חשמליים. יש לכך מגוון סיבות שרובן קשורות לקידמה, להתייעלות כלכלית, לשיפור חוויית הנסיעה ולצורך בשמירה על איכות הסביבה. מעבר לכך, לרכבים חשמליים יש נראות ייחודית ועדכנית שכל חובב רכב חולם עליו. למי שעדין מתלבט, ריכזנו כאן סקירה קצרה שתסביר האם כדאי לקנות רכב חשמלי או להישאר עם רכב בנזין. 

מחירו של רכב חשמלי לעומת רכב בנזין

מחיר התחלתי של רכב חשמלי נמוך מעט ממחירו של רכב רגיל דומה. הסיבה לכך היא המדיניות לעידוד מעבר לרכב חשמלי במסגרת "רפורמת המיסוי הירוק", לכן, ניתן לראות גם מוניות טויוטה היברידיות וחשמליות ומוניות של יצרניות רכב נוספות רבות על כבישי הארץ כיום. אבל כשמסתכלים על מחיר חייבים לקחת בחשבון גם את העלויות הנלוות. שם הסיפור כבר שונה וההפרשים משמעותיים יותר. מחיר הדלק היקר שרק עולה לעומת מחירו הנמוך של החשמל, מחירי החלפים, הטסט והביטוח. כאשר משכללים את כל הנתונים מוצאים כי ההוצאות הכוללות בגין רכב חשמלי נמוכות משמעותית מעלויות של רכב רגיל. 

טיפול ותחזוקה שוטפת

זה לא סוד שעלויות טיפול רכב יכולות להגיע לאלפי שקלים ואפילו עשרות אלפים. כלי רכב חשמליים בנויים שונה מרכב בנזין. יש בהם פחות חלקים, בעיקר חלקים נעים שהשחיקה בגינם מוגברת כמו רצועות ובוכנות. הבלאי נמוך יותר והצורך בתחזוקה פוחת באופן משמעותי. הדרישה היחידה ברכב חשמלי היא החלפת בטריה לפי הוראות יצרן אחת לכמה שנים.

קרדיט תמונה מוסך: Freepik

זיהום הסביבה

הנזקים הסביבתיים שנגרמים על ידי כלי תחבורה המונעים באמצעות דלק עצומים, החל משלב הייצור שלהם ועד לפליטת העשן המזהם משריפת הדלק. הזיהום מזיק לסביבה ולבריאות של כולנו. רכב חשמלי כגון טויוטה bZ4x ידידותי לסביבה מכיוון שהוא פועל באמצעות סוללה מובנית, כך שבמהלך הנסיעה הוא אינו פולט חומרים רעילים ומזהמים ותורם לשמירה על כדור הארץ.

פעולה שקטה

כולנו מכירים את רעש המנוע בעת הנעה, האצה או סתם בנסיעה סטטית. בנסיעות ארוכות הרעש יכול להיות מטרד משמעותי לנוסעים ואף לסביבה. פעולת המנוע של הרכב החשמלי שקטה מאד והנסיעה בו נעימה ורגועה יותר עבור כולם. הדבר מהווה יתרון בנסיעות ארוכות עם ילדים או מבוגרים המעוניינים לנצל את הזמן לשינה, קריאה או עבודה.

חיסכון בזמן

בעלי רכבים חשמליים מתקינים עמדת טעינה בחניה, כך שהרכב יכול להיטען במהלך הלילה. במצב כזה אין יותר עצירות, שינוי מסלול ועיכוב בנסיעה בגלל חיפוש תחנת דלק, עמידה בתור ובזבוז זמן יקר. הרכב נטען בזמן השינה ומוכן לנסיעה קצרה או ארוכה. טווח הנסיעה של רכב חשמלי יכול להגיע ל-200-500 קילומטר בנסיעה אחת, כך שניתן לנסוע מספר ימים ואפילו שבועות ללא טעינה בכלל.

אם אתם כבר מבינים שרכב חשמלי זה העתיד תרשו לנו להציג בפניכם את טויוטה דגם BZ4X  עם מנוע פלאג אין. ברכב זה תוכלו ליהנות מכל היתרונות של חיסכון, שמירה על איכות הסביבה, נסיעה שקטה ונעימה והכי חשוב בלי להגיע לתחנת דלק. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
קבוצת גרג משיקה בית קפה בקונספט חדש: תחת השם: GRAB&GO בתי קפה בייקרי פרימיום המשלב שירותי טייק אווי
הסניף הראשון בקונספט החדשני יפתח בקניון TLV בהשקעה הנאמדת בכ...
חדש בקולולו: שעות שמחות ומבחר מנות אביביות
30% הנחה על כל התפריט בימים א׳-ה׳ בין השעות 17:00-19:00...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
רשת סופר פארם משיקה חנות דגל חדשה ויוקרתית המשתרעת על שטח של כ 800 מ"ר
ההשקעה בסניף סופר פארם החדש נאמדת בכ 3 מיליון ש"ח רשת...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....