Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם סכנה נפוצה בלידה יכולה להיחשב רשלנות רפואית?

האם סכנה נפוצה בלידה יכולה להיחשב רשלנות רפואית?
קרדיט pixabay

ניתוחי לידה הם הניתוחים השכיחים ביותר בישראל, במיוחד ששיעור הילודה הולך ועולה עם השנים. לכן הסיכוי לרשלנות רפואית במהלך הלידה עשוי לקרות  במהלך הלידה ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך ליולדת ולתינוק שלה. סיכונים כמו: החלטה לגבי ניתוח קיסרי, לידה מכשירנית, לידה מוקדמת או לידת עכוז עלולה להשפיע רבות על הלידה עצמה .

האם סכנה נפוצה בלידה יכולה להיחשב רשלנות רפואית?
קרדיט pixabay

אילו מקרים עלולים שכיחים בלידה עלולים לגרום לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בהריון ובלידה עלולים להוות נזק בלתי הפיך ליולדת ואף לתינוקה. רשלנות רפואית בהריון עלולה להיות בהתאם למצבים הבאים כגון: אי נוכחות רופא בזמן בו היולדת צריכה את הרופא, התעלמות מבעיות עובריות אשר צצות במהלך ההיריון על צג המוניטור בטרם או במהלך הלידה וההתעלמות מהם, החלטה על ויתור ניתוח קיסרי במידה ויש צורך בכך, התרשלות בעת ביצוע לידת מלקחיים או וואקום, אי הפנייה לבדיקות נחוצות בעת הצורך או התייחסות רשלנית לתוצאות שלהן. רשלנות רפואית בזירוז או עיכוב לידה ואי אבחון או פענוח שגוי של בדיקות כגון: אולטרסאונד או דיקור מי שפיר אשר עשויות להשפיע הל ההחלטה והתוצאות. אם הרופאים יקפידו להתייחס ליולדת כפי שצריך ולקבל החלטות נכונות ניתן יהיה למנוע רשלנות רפואית בהריון בהרבה מקרים.

האם רשלנות רפואית בהריון מזכה בפיצויים גבוהים את היולדת?

רשלנות רפואית בהריון מזכה את היולדת בפיצויים גבוהים במיוחד שמדובר על רשלנות רפואית בעת לידה וזאת מכיוון שרשלנות בלידה היא חמורה יותר מאשר רשלנות בהריון. בלידה רשלנות עלולה לגרום לשיתוק בגוף של היולדת דבר אשר עלול לזכות את היולדת בפיצויים גבוהים ביותר. ואם מדובר על רשלנות שגורמת למוות היולדת הפיצויים עוד יותר גבוהים. לעומת זאת רשלנות רפואית בהריון ולא בלידה עצמה, עשויה גם כן לזכות את היולדת בפיצויים אך נמוכים יותר מאשר פיצויי לידה שם ישנה סכנה ממשית ביותר ליולדת ולתינוק במהלך הלידה עצמה.

מתי נדע שהתבצעה רשלנות רפואית?

אם במהלך הלידה נגרם נזק ליולדת ולתינוק או לשניהם שטרם היה לפני הלידה עצמה וכולל את המצבים הבאים: ניתוח קיסרי שהסתבך, או דימום שלא אותר במהלך הלידה, או כל דבר אחר שהרופא לא ייחס לו חשיבות מדובר על רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא לא רק מצב של מוות אלא גם עלולה להיות נזק חמור ביותר שמשפיע על מהלך החיים של היולדת משנה את חיי השגרה שלה. במצב כזה נזדקק לעורך דין לרשלנות רפואית על מנת שנוכל לתבוע את הרופאים אשר גרמו לרשלנות הרפואית ולתוצאות החמורות. כמו כן, חשוב לא להתפשר על ותק וניסיון העו"ד על מנת שיוכל לייצג אותנו כמו שצריך במשפט ואף לגרום לכך שנזכה בו בפיצויים גבוהים.

חשיבות המסמכים הרפואיים לתביעת רשלנות רפואית

על מנת לתבוע את הרופא או הרופאים שביצעו את הלידה ברשלנות, יש צורך במסמכים רפואיים במהלך הלידה וטרום הלידה. מסמכים אלה הם האסמכתא לכך שהרופא לא התייחס לנאמר בהם והחליט בכל זאת לקבל החלטה שגויה שסיכנה את חיי היולדת והעובר. כמו כן, מסמכים אלה הם ההוכחה לבית המשפט לגבי הרשלנות הרפואית שהיתה. לכן חשוב לשמור את כל המסמכים הרפואיים על מנת שתהיה לנו הוכחה בבית המשפט לנזקים שנגמרו כתוצאה מטיפול רשלני של הרופא. כמובן שיש צורך בעוד דין לרשלנות שילווה אתכם צמוד לאורך כל תהליך המשפט עצמו. העורך דין יגן עליכם וכן ייעץ לכם מה עליכם להגיד בעדותכם בבית המשפט. כמו כן באמצעות המסמכים הרפואיים הוא יוכל להוכיח את הנזק שנגרם לכם ולהגדיל את הפיצויים שמגיעים לכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...