Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הגשת תביעה לביטוח לאומי: ממה מתחילים?

הגשת תביעה לביטוח לאומי: ממה מתחילים?
קרדיט - Freepik

המוסד לביטוח לאומי אחראי לדאוג לרווחתם של אזרחי המדינה גם כאשר יכולת ההשתכרות שלהם יורדת. ירידה זו יכולה לקרות בעקבות תאונת דרכים, תאונת עבודה, מחלה או תאונה אישית אחרת. ככל שמדובר על פגיעה משמעותית יותר המצדיקה קבלת קצבה בסכום גבוה ולתקופה ארוכה יותר, כך הדבר אינו פשוט. אדם צריך לעבור וועדות רפואיות ולהוכיח מהי הפגיעה, מה ההשלכות שלה, הטיפול הנדרש, השיקום ועוד כדי לקבל את מלוא ההכרה והקצבה בגובה המתאים. מומלץ להתייעץ עם עורך דין לתביעות ביטוח לאומי עוד לפני הגשת התביעה. תביעות המוגשות באמצעות עורך דין מקבלות התייחסות רצינית יותר וגם ההמשך יהיה קל יותר בין אם בהתנהלות בוועדות הרפואיות או ערעור על החלטותיהן.

פוטרתם ממקום העבודה? שימו לב לכך שהפיצויים ניתנים במלואם

פיטורין הם מכה קשה וכואבת לעובדים רבים, במיוחד כאלה שרגילים לעבוד במקום שנים ולפרנס כך את משפחתם. עם זאת לצערנו הדבר קורה לא מעט. לכן, ישנם חוקים שמטרתם לשמור על זכויות העובד גם במצב של פיטורין ובאים לקראתו כדי שיוכל להתקיים גם במשך זמן מסוים ללא עבודה. אחד האמצעים לכך הוא פיצויי פיטורין. את סכום פיצויי הפיטורין מפריש המעסיק דרך הפנסיה באופן מלא או חלקי. פיצויי פיטורין צריכים להוות 8.33% משכר העבודה לכל חודש, כולל שעות נוספות או רכיבים מיוחדים אחרים במשכורת. עורך דין פיצויי פיטורין יסייע לכם לוודא שאכן המעסיק היה הוגן כלפיכם והעניק פיצויים כפי שצריך. במידה ולא, יוכל עורך הדין להגיש בשמכם תביעה ולייצג אתכם בבית הדין לענייני עבודה.

רוצים למנוע מחלוקות עד כמה שניתן? ערכו מסמכים שיסייעו בכך

בעולם העסקי חוזים והסכמים הם חלק בלתי נפרד מההתקשרות בין גורמים שונים, בין אם אלה בעל העסק מול ספקים, בעל העסק מול לקוחות או מול עובדים או משקיעים. ממש כפי שלהסכמים יש מקום בעולם העסקי, כך צריך להיות להם מקום בתחומים אחרים ומסגרות אחרות, כולל המסגרת הקרובה ביותר: המשפחה. מסמכים או הסכמים בענייני משפחה יכולים למנוע מחלוקות המתפתחות לנתק ויריבות קשה. אחד ההסכמים הוא הסכם ממון אותו יש לערוך אצל עורך דין הסכמי ממון כדי שימלא את תפקידו בהמשך (בתקווה שלא יהיה  צורך בכך…) בצורה הטובה ביותר. הסכם זה הנערך לפני הנישואין מסייע במידה רבה לחלוקת הרכוש בצורה קלה יותר אם הזוג מחליט להתגרש בעתיד. מסמך נוסף שיכול לחסוך מריבות הוא צוואה מסודרת וברורה שנערכת כאשר אין ספק בכשירותו של אדם לערוך אותה.

עו"ד סיגלית מור מתמחה בדיני משפחה, נזיקין ועבודה. היא מייצגת ומלווה את לקוחותיה במקצועיות גם במצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדרך לבניית בית החלומות שלך: משכנתאות בהתאמה אישית
אם אתם מתכננים לבנות את בית חלומותיכם או לרכוש דירה...
מהו דום נשימה?
דום נשימה הוא מצב לא רצוי ובעייתי אשר ללא טיפול...
חשיבות צנרת תקינה במרחב העירוני
מערכות צנרת ביתיות ותשתיות תת-קרקעיות הן חלק בלתי נפרד מהסביבה...
האם רפואה סינית מתאימה לילדים?
רפואה סינית התחילה להתפשט בעולם המערבי כטרנד אבל בשונה מלא...
חמישים גוונים של דבש: לצעוד אל החגים בסטייל
ירין שחף, על המגמות באיפור - שכדאי להכיר החגים מעבר לפינה....
כיצד נבדקת נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. לכן, מושקעים...
תריס גלילה לרכב שטח ואביזרים נוספים- מה חשוב לדעת?
רכבי שטח הם רכבים מפנקים מאוד. כל אדם שרוכש רכב...
הגשת תביעה לביטוח לאומי: ממה מתחילים?
המוסד לביטוח לאומי אחראי לדאוג לרווחתם של אזרחי המדינה גם...
כיצד להתמודד עם גירושין
גירושין הם עניין אשר יוצר תקופה מאתגרת בחיי הזוג, כאשר...
מה תפקידה של הוצאה לפועל
הוצאה לפועל היא חלק מרשות המיסים והגבייה בישראל אשר מטרתה...