Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הוצאת דרכון רומני – מה השלבים ואיך עושים זאת נכון?

הוצאת דרכון רומני – מה השלבים ואיך עושים זאת נכון?
קרדיט: Depositphotos

אחד הדרכונים האירופיים המבוקשים ביותר הוא דרכון רומני, ולא מעט אנשים יכולים להוציא אותו במעט מאמץ מרוכז של חיפוש מסמכים והוכחת זיקה. ההליכים לא אמורים להיות מורכבים מדי מלבד מציאת מסמכים מתאימים ותרגום נוטריוני שלהם ולכן כדאי לדעת מהם השלבים הנכונים לעשות זאת נכון כדי להגביר את הסיכויים לקבל דרכון רומני וליהנות מכל ההטבות.

דרכון רומני
קרדיט: Depositphotos

שלבים ראשונים – בירור זכאות

כשאתם באים לפגישת ייעוץ ראשונית כדי לברר מה עומד בפניכם, עוברים בדיקת זכאות. בניגוד למה שנהוג במקרים של הוצאת אזרחות במדינות מערב אירופה, במזרח אירופה היו חילופי שלטון וריבונות היסטוריים שמשפיעים רבות על הזכאות לקבלת אזרחות. זה כולל לא רק את תקופת הנאצים כי אם את תקופת הקומוניסטים, הסיבות לביטול או שלילת אזרחות וכמובן העברת הריבונות בין חבלי ארץ שונים. לכן, הדבר הראשון הוא לבוא עם תעודות שמוכיחות את השייכות של הוריכם והוריהם לרומניה כדי לבסס זיקה ואזרחות חוקית בעבר.

שלב שני – הסברים על התהליך ואיסוף מסמכים

בהסברים על התהליך גם יבררו אתכם את המצב המשפחתי, את הזיקה שלכם למשפחה ואת כל הנתונים והתנאים שבגללם אתם חושבים שמגיעה לכם אזרחות רומנית. אם חסרים מסמכים, זה השלב להתחיל לאסוף אותם. החוק הרומני השתנה עם השנים ולכן יש להבין מה הוא כולל היום. מכיוון שאזרחות רומנית מקנה גם הטבות כמו אפשרות לעבוד באירופה, פנסיה מרומניה ולימודים חינם, הבדיקה חייבת להיות מדוקדקת ויסודית מאוד.

שלב שלישי – איסוף מסמכים

לאחר שתחתמו על חוזה שמסדיר את הייצוג שלכם מתחיל איסוף המסמכים שהוא הקריטי. כמה שיותר מסמכים רלוונטיים לחיים של המשפחה ברומניה יעזרו לכם בתהליך. לכן, יש להביא כמה שיותר מסמכים שיש לכם כמו תעודות לידה ופטירה, תעודות נישואין, תעודות מלימודים ועוד. חלק מהמסמכים יגיע ממשרדי ממשלה בישראל כדי שיהיו רשמיים. אם יש צורך, תתבקשו לתת ייפוי כוח נוטריוני לפעול בשמכם.

שלב רביעי – אימות המסמכים באמצעות אפוסטיל

לאחר איסוף המסמכים יש לאמת אותם שהם מקוריים וחוקיים בחותמת אפוסטיל לפני הגשה ברומניה במשרד הפנים. דרישה ברורה ומובנת שמבטיחה שלא יחשדו בכם. כל מסמך רלוונטי יתורגם תרגום נוטריוני כדי להגיש בסופו של דבר למשרד הפנים הרומני.

שלב חמישי – תיק אזרחות

העברת תיק המסמכים המקוריים בעברית יחד עם התרגומים והאישורים החתומים לרשויות ברומניה, באמצעות עורכי דין מקומיים. שם הוא יעבור הכנה נוספת להפקדה ולבדיקה כדי לקבל תשובה על בירור הסטטוס האזרחי שלכם. לפי התשובה שתתקבל, חיובית או שלילית, אפשר יהיה להמשיך בהליכים. זה הליך שנמשך כשנה ואם התשובה חיובית והאזרחות אושרה תקבלו מסמכים רשמיים של ממשלת רומניה כדי להמשיך לקבל אזרחות, תעודת לידה וגם מספר זהות רומני עבורכם – Cod numeric personal- CNP ובשלב הבא הוצאת דרכון רומני. אם האזרחות נשללה מתחיל הליך לבקשת האזרחות שנשללה מאותם טעמים היסטוריים שמפורטים בחוק שיימשך כשנתיים פחות או יותר ואז תקבלו דרכון רומני.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...