Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החזרי מס והקשר להגדלת הכנסות בעסק

החזרי מס והקשר להגדלת הכנסות בעסק
קרדיט pixabay

כל עסק פעיל במדינת ישראל מחויב על פי חוק להגיש בכל שנה דו"ח שנתי לרשויות המס. למעשה, מדובר בדו"ח המחשב את כלל ההכנסות של העסק אל מול כלל ההוצאות שלו. מהרווח הנקי של העסק גובה המדינה מס הכנסה אל פי מדרגות מס הנקבעות מעת לעת. ואולם דבר נוסף חשוב לציין – העסקים במדינת ישראל משלמים, ברובם, מקדמות על חשבון מס ההכנסה למדינה.

סכום המקדמות מחושב על ידי פקיד השומה במס הכנסה ומותאם להכנסה של העסק בשנה החולפת. בסוף השנה ולאחר שמוגש הדו"ח השנתי למס הכנסה, מתבצעת גם פעולת השקלול של המיסים. אם צריך, העסק מוסיף את הסכומים הנדרשים להשלמת סכום המס עבור שנת המס. מנגד, אם מתברר שההכנסות היו נמוכות מהצפוי, מתבצע הליך החזרי מס, שבו מקבל העסק החזרים עבור המיסים ששולמו. מה ההיגיון המנחה העומד מאחורי תשלום מקדמות למס הכנסה? אילו דרכים נוספות קיימות לתשלום מיסים? מה הקשר בין הפחתת הפעילות הכלכלית לבין החזרי מס? המומחים של טקס שירותים פיננסיים והחזרי מס מסבירים.

החזרי מס והקשר להגדלת הכנסות בעסק
קרדיט pixabay

למה לשלם מקדמות למס הכנסה

תשלום מקדמות למס הכנסה על חשבון ההכנסה העתידית של העסק הינה השיטה המקובלת לגביית המיסים במדינת ישראל. כל עסק פעיל משלם למדינה מקדמות על חשבון מס ההכנסה לשנת הפעילות הקרובה. ההיגיון העומד מאחורי השיטה הזאת הוא ברור – המקדמות מבטיחות למדינה את תשלומי המס ומצמצמות למינימום את האפשרות להתחמק ממנו. ואולם מצד שני, אם מתברר שהמקדמות היו גבוהות מדיי, מקבל בעל העסק החזרי מס על פי חוק. זה המקום לציים כי רשויות המס בישראל הן אחד הגופים ההוגנים היותר במדינה, אם לא ההוגן שבהם ומחזירות עד לשקל האחרות כל סכום המגיע לאדם פרטי ולעסק, ובלבד שהגישו את הדו"חות שלהם במועד ועל פי הדרישות. עם זאת, עסקים שלא שלמו את המקדמות כנדרש או כאלה המעדיפים לעשות כך, ישלמו באמצעות ניכוי מס במקור מכל חשבונית המגיעה להם. המשמעות היא שהלקוחות יעבירו את הסכום הנדרש לרשויות המס ויעבירו לעסק אך ורק את מה שנותר לאחר ביצוע הניכוי במקור.

הפחתת הפעילות הכלכלית וקבלת החזרי מס

המאפיין העיקרי של עולם העסקים הוא העליות והיקידות המתרחשות מעת לעת בפעילות העסקית. השינויים בפעילות העסקית יכולים להיות תולדה של בעיות בתחום העיסוק הספציפי של העסק, בעיות בעסק עצמו או בעיות במשק כולו. בעיות מהסוג הזה עשויות להתעורר כתוצאה מהפחתה כללית הפעילות, כפי שקרה למשל בגלל מגפת הקורונה העולמית. המגפה גרמה להאטה משמעותית או לעצירה מוחלטת של הפעילות העסקית. זאת, הן בגלל חוסר הרצון של לקוחות להגיע לעסק ולצרוך את השירותים שלו והן בגלל העובדה שמדינת ישראל כפתה למעשה סגירה של עסקים לא חיוניים. כך השתנה אורח המחשבה. במקום לחשוב איך להגדיל את ההכנסות בעסק עסוקים בעלי עסקים רבים בדרכים להקטין את ההפסדים ולעבור את התקופה הקשה בשלום. קבלת החזרי מס, לפיכך, היא אחת הדרכים המתאימות להתמודדות עם המצב הזה. ואכן, נראה שבשנה הבאה ייהנו מרבית העסקים מהחזרי מס גבוהים יחסית. מעוניינים לדעת עוד? אתם במקום הנכון. צרו קשר כבר כעת והמומחים של טקס שירותים פיננסיים והחזרי מס יחזרו אליכם בהקדם. הם יסייעו לכם לאורך כל הדרך החל מיצירת הקשר ועד להגשת הדו"חות וקבלת ההחזרים. זה המקום לציין כי שכירים יכולים למלא דו"חות לצורך החזרי מס עד שבע שנים אחורנית וליהנות מהחזרי מס שעשויים להיות משמעותיים למדיי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...