Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החייזרים מגיעים לאופרה !

החייזרים מגיעים לאופרה !
יבגני זיאבקו

סדנת האופרה הירושלמית לשירה אמנותית ע"ש ז'מבוקי בניהולה האמנותי של רונה ישראל קולת תיפתח ב- 14/8 עם כיתות אמן ושיעורים פרטיים ל-35 מוסיקאים צעירים מצטיינים מהארץ ומהעולם.

שיאה של הסדנה יהיה ביצוע בימתי מלא של שתי הפקות הפתוחות לקהל הרחב.

האופרה "GOOD HE WAS WHEN (העיסקה)"- בבכורה עולמית– מאת המלחינה רוני רשף לליברית של אלעד קידן, זוכה פסטיבל קאן עם סרטו "המנון" . אופרה קומית – בלשית הבוחנת את מערכות היחסים בתוך משפחה לאחר שחייזרים אלגנטיים מחליטים לערוך עליה ניסוי.

האופרה "אידומינאו"  ביצוע נדיר בארץ של היצירה הוירטואוזית מאת מוצארט בבימויו של מיכאל שטרום ובניצוחו של עדי בר

הפקות האופרה והקונצרטים יתקיימו בירושלים, תל-אביב וסביון – 21.8-25.8

 

החייזרים מגיעים לאופרה
קרדיט קרן מנצור קיבלין

המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז'מבוקי (IMVAJ) , ירושלים בניהולה האמנותי של רונה ישראל קולת, יתקיים זו השנה החמישית במהלך חודש אוגוסט ובמסגרתו יעבירו אמנים בעלי-שם כיתות אמן, סדנאות  והרצאות לאמנים מצטיינים מקומיים ובינלאומיים. שיאו של המאסטרקלאס הוא העלאתן של  שתי הפקות אופרה, אחת בבכורה עולמית, " כשהוא טוב (העסקה)" והשניה מהרפרטואר האופראי המוכר והאהוב, "אידומינאו" שיתקיימו בתל-אביב, סביון ובירושלים אל מול קהל.

IMVAJ פועל תחת ארגון הגג של עמותת פליציה בלומנטל המקדמת פעילות בתחום הביצוע והחינוך למוזיקה קלאסית בכלל ובתחום הזמרה הקלאסית בפרט.אירועי IMVAJ יוקדשו השנה לזכרו של הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי שנהרג באוקטובר 2018 בתאונת פגע וברח בירושלים ולווה את המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי, ירושלים מיום היווסדו

" כשהוא טוב (העסקה)" מאת המלחינה רוני רשף לליברית של אלעד קידן, זוכה פסטיבל קאן עם סרטו "המנון", היא אופרה קומית-בלשית העוסקת ביחסי הורים וילדים מנקודת מבט אירונית-פנטסטית. זוהי אופרה בת יותר משעה המספרת את סיפורה של משפחה שמערכות היחסים המסורתיות בה משתנות בפתאומיות עם פלישת חייזרים אלגנטיים העורכים בהם ניסוי. האם גורמים חיצוניים חזקים מקשרי-המשפחה או שגורל כל המשתתפים ישתנה לנצח? האופרה תוצג באנגלית עם תרגום לעברית.

החייזרים מגיעים לאופרה
יבגני זיאבקו

מיטב הזמרים מהארץ ומחו"ל מתגייסים לשבועיים אינטנסיביים שבשיאם תבוא לעולם אופרה חדשה שהלחינה מלחינה ישראלית צעירה עטורת פרסים. מי שיביים את האופרה הוא הבמאי הצרפתי הצעיר והמוערך, רארס זהריה, יליד רומניה שכבר ביים בגליינדבורן, בפסטיבל אקס אן-פרובאנס היוקרתי, באופרה המלכותית ורסאי, ובבתי האופרה החשובים בצרפת, גרמניה ורומניה. רודפים אחריו בכל העולם, אבל לארץ הוא היגיע כיון שחלום חייו היה לביים בירושלים.

האופרה השנייה שתועלה במסגרת המאסטרקלאס היא האופרה "אידומינאו" מאת מוצארט. חווית חובה לחובבי אופרות של מוצארט מכיון שהיא אינה מבוצעת לעיתים קרובות בגלל הוירטואוזיות הנדרשת מזמריה. הבימוי הוא של אחד מבכירי הבמאים בגרמניה, מיכאל שטורם ובניצוחו של עדי בר ואיתי ברקוביץ. משתתפי המאסטרקלאס יגלמו את דמויותיהן של איליה, אידמנטה ואידומינאו בדרמה המספרת את סיפורו של אידומינאו מלך כרתים  שנקלע לסערה בלב ים עם חזרתו כמנצח בקרב על הטרויאנים.  במצוקתו הוא מבטיח לאל פוסידון שאם יגיע ליעדו בשלום, יקריב לאות תודה את הראשון שייצא לקראתו ולתדהמתו זהו בנו אידאמנטה. גורלו של אידאמנטה שזור בזה של איליה, נסיכת הטרויאנים השבויה. הם מאוהבים זה בזו על אף היותם אויבים. העלילה מסתעפת עם קנאתה של אלטרה, נסיכת-כרתים המיועדת לאידאמנטה. קנאת-האלים וקנאת בני האדם הם היצרים המניעים את העלילה עד לסוף העל-אנושי.גרסת IMVAJ מצומצמת לגרסה רוויות-יצרים, מתח ומוסיקה מרוממת.

הפעילות המרכזית של המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי  ירושלים (IMVAJ) מתקיימת כל שנה בתקופת חופשת הקיץ ומתמשכת בין שבועיים לשלושה שבועות. במסגרת המיזם נבחרים מדי שנה כ-35 מוסיקאים צעירים  מצטיינים מהארץ ומהעולם, ביניהם מוסיקאים מהפריפריה, אשר מקבלים במהלך המאסטרקלאס כלים משמעותיים לפיתוח הקריירה שלהם. במסגרת כיתות האמן הם עוברים שיעורים פרטניים (שיעורי פיתוח-קול, דרמה, תנועה וליווי פסנתר), שיעורי העשרה והכוונה מקצועית ויוצרים קשרים עם עמיתים מכל העולם.

ההופעות הן גולת הכותרת מבחינת המשתתפים. היכולת להשתתף בהפקת אופרה בבכורה עולמית או מקומית כשהם עובדים עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, אמנים בעלי שם מהארץ ומחו"ל, היא הזדמנות פז עבורם להיחשף וללמוד. בוגרי המאסטרקלאס זוכים למלגות, חשיפהוחוזים בארץ ובעולם.

מדי שנה לוקחים חלק במיזם מיטב האמנים בתחום. השנה יתארחו בכיתות-האמן  פרופסור קלאודיה אדר מגרמניה, שהתניעה לרבים מבוגרי הקורס את הקרייירה האירופית שלהם, מאסטרו עדי בר, מנהלת (אמריטוס) בית האופרה הממלכתי של בלגראד, ילנה ולאכוביץ', פרופסור תמר רחום ראש המחלקה הווקאלית לשעבר באקדמיית בוכמן מהטה, תל אביב,  הבמאי הגרמני הנודע מיכאל שטורם ואשתו הזמרת, הבמאי הכוכב העולה רארס זהריה ומורת פיתוח-הקול המבוקשת והסופראן המוערכת רונה ישראל-קולת המנהלת את הקורס זו השנה החמישית.

המייחד את פרויקט כיתות האמן לשירה אמנותית ע"ש ז'מבוקי, ירושלים הוא החזון החברתי-אמנותי. נותן החסות הראשי, מר יוסף ז'מבוקי, הוא השורד החי האחרון ממחנה הריכוז בבלגרד. כילד ניצל הודות לסרבי פאול ז'מבוקי ומשאת נפשו הינה להפוך את ירושלים לשם דבר בתחום השירה האמנותית. המיזם פועל בירושלים במטרה ששורדי השואה יוכלו ליהנות מפעילויות תרבותיות ולקחת בהן חלק. ההרצאות וכיתות האמן עוסקים לצד הנושאים המוסיקאליים במשמעות העמוקה של תפקיד האמן בחברה ומחויבותו לאוכלוסיות הזקוקות למוסיקה בדגש על צרכי שורדי שואה.  בפועל, האמנים הצעירים חווים פעילויות משותפות עם דור הקשישים המגיעים למתחם בו מתקיימות כיתות האמן, אופים עוגות לצעירים, מקבלי שיעורי פיתוח קול ונהנים מכל מה שיש למאסטרקלס להציע.

החייזרים מגיעים לאופרה
קרדיט קרן מנצור ריבלין

תאריכי ההופעות :

  • יום רביעי  21.8, מרכז "נורית קציר"  ירושלים, בכורה עולמית לאופרה "WHEN HE WAS GOOD העיסקהמאת רוני רשף ואלעד קידן  בבימויו של בכיר הבמאים הצעירים באירופה כיום רארס זהריה
  • יום רביעי  21.8, מרכז "נורית קציר"  ירושלים, האופרה "אידומינאו" מאת מוצארט בבימויו של מיכאל שטורם, מנצח  איתי ברקוביץ'
  • יום חמישי  22.8, מרכז "נורית קציר" ירושלים, " WHEN HE WAS GOOD העיסקה" מאת רוני רשף ואלעד קידן
  • יום חמישי  22.8, מרכז "נורית קציר"  ירושלים, האופרה "אידומינאו" מאת מוצארט בבימויו של מיכאל שטורם, מנצח  עדי בר\ איתי ברקוביץ
  • יום שישי, 23.8  בצהרי היום, גאלה אופראית בליווי התזמורת הסמפונית באר-שבע, היכל התרבות סביון
  • מוצאי שבת 24.8,  בית יד לבנים תל אביב בכורה לאופרה "" WHEN HE WAS GOOD העיסקה" מאת רוני רשף ואלעד קידן מנצח: נאור שני
  • יום ראשון 25.8,  אולם קמפוס האומנויות ע"ש אריסון תל-אביב, בכורה לאופרה "" WHEN HE WAS GOOD העיסקה" מאת רוני רשף ואלעד קידן מנצח: נאור שני
  • יום ראשון  25.8, אולם קמפוס האומנויות ע"ש אריסון תל-אביב האופרה "אידומינאו" מאת מוצארט בבימויו של         מיכאל שטורם, מנצח:  עדי בר\ איתי ברקוביץ
החייזרים מגיעים לאופרה
יבגני זיאבקו

הרצאות, סדנאות וכיתות האמן:

  • 14/08 כיתת-אמן עם מורי הקורס, ירושלים
  • 15/08 כיתת-אמן עם מנצח בית האופרה הממלכתי של קראקוב, פולין מאסטרו עדי בר "עבודת המנצח כתומך זמרה"- בנוכחות זמרי ומורי הקורס ואורחים (כניסה חופשית), ירושלים.
  • 16/08 סדנת-הרצאה עם אמני פרוייקט "קהילות שרות" "הפיוט המארוקאי האמנותי והשפעתו החברתית-תרבותית"- בנוכחות זמרי ומורי הקורס וכשלושים אורחים (כניסה חופשית), ירושלים.
  • 18/08 כיתת-אמן עם מנהלת (אמריטוס) בית האופרה הממלכתי של בלגראד, סרביה ילנה ולאכוביץ' (Jelena Vlahovic) "ורדי ופוצ'יני- הכלים הווקאליים להבעה רבת-עצמה"- בנוכחות כל זמרי ומורי הקורס ואורחים (כניסה חופשית), ירושלים.
  • 19/08 סדנת קירוב-לבבות: שירים וסיפורים של משתתפי הקורס מצרפת, גרמניה, סרביה, מקדוניה, ארה"ב, דרום-אפריקה ורוסיה עם אלה של עמיתיהם הישראלים. סדנא סגורה לזמרי הקורס. ירושלים.
  • 20/08 כיתת-אמן עם מנהלת הקורס זמרת הסופראן הישראלית/בריטית רונה ישראל-קולת, "טכניקת הבל קאנטו להפקה קולית נכונה". בנוכחות מורי וזמרי הקורס ואורחים (כניסה חופשית) ירושלים.

רכישת כרטיסים לכל המופעים בקופת אוונטים

מחיר כרטיס: 110-95 ש"ח. הכניסה לחיילים ושורדי שואה חינם על בסיס מקום פנוי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...