Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החלה הקמת פרויקט באזל פארק בפרקטק פתח תקווה

החלה הקמת פרויקט באזל פארק בפרקטק פתח תקווה
קרדיט: evolve media

אזור התעסוקה פארקטק (קריית אריה) בפתח תקוה מתרחב – קבוצת רכישה שארגנו קבוצת סופרין וקבוצת וייס קבלו השבוע היתר בניה להקמת מגדל משרדים  בעלות הקמה של כ 350 מיליון ₪. 

אזורי תעסוקה ותיקים בגוש דן ממשיכים להתפתח למרות מגפת הקורונה והשפעתה על תחום הנדל"ן המניב. פתח תקוה היא מהערים בה נוספו בשנים האחרונות הכי הרבה שטחי תעסוקה ליישוב, עם מעל חצי מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה בין 2017-2019, על פי הלמ"ס. קבוצת סופרין, העוסקת בייזום, ניהול והקמה של פרויקטים נדל"ניים למגורים, משרדים, מסחר ולוגיסטיקה, וקבוצת וייס העוסקת בין השאר בניהול, ייזום והשבחה של נכסי נדל"ן בארץ ובעולם, החלו לבנות את פרויקט בזל פארק באזור התעסוקה קריית אריה. מדובר במגדל  משרדים ומסחר בן כ 27 קומות, בתכנון משרד האדריכלים ברעלי לויצקי כסיף. את הקרקע רכשה קבוצת רכישה שארגנו החברות בתמורה ל כ 65 מיליון ₪ ועלות הקמת הפרויקט מוערכת ב כ 350 מיליון שקל.

הפרויקט שווק במלואו באומדן עלות ממוצע של 7,800 ₪ למ"ר. מכיוון שמדובר בקבוצת רכישה, האומדן משקף הנחה של כ 19.5% אחוזים ממחיר השוק. משך הבניה צפוי להיות כשלוש שנים בלבד.

הפרויקט ממוקם ברחוב בזל, צמוד לקניון הגדול, בית משפט השלום ולפארק העירוני של פתח תקוה, הכולל אגם אקולוגי. 

מרכז עסקים פארקטק בפתח תקוה (לשעבר קריית אריה) עבר בשנים האחרונות מתיחת פנים ואת מקומם של המוסכים והתעשייה הכבדה, תופסות חברות בכירות במשק בתחומי ההיי טק, הביטוח ועוד. המתחם נחשב לאחד ממתחמי ההייטק המובילים בארץ בכלל ובמרכז בפרט ומאכלס חברות כמו IBM, אינטל, אורקל, קודאק, מגדל חברה לביטוח, ביטוח ישיר, ועוד. על פי התכנון מרכז עסקים פארקטק עומד להתרחב ולאחרונה נחתמו באזור לא מעט עסקאות. בחלקו הצפון מזרחי של המתחם נמצאת תחנת רכבת ישראל ובמרחק של עשרות מטרים בודדים מהפרויקט מוקמת תחנה של הרכבת הקלה (הקו האדום) אשר תאפשר נגישות גבוה ביותר לעובדים ולדיירים אל המתחם.

קרדיט: evolve media

יש לציין כי בין השנים 2017 – 2019 נוספו בפתח תקוה על פי הלמ"ס כחצי מיליון מ"ר בהתחלות בניה של שטחי תעסוקה. 

ראש העיר פ"ת רמי גרינברג : "מיקומה המרכזי והאסטרטגי של פתח תקוה, הקירבה של הפרויקט בבזל לכבישים ראשיים, לתחנת הרכבת הכבדה והקלה, והמיקום המצוין של האזור בו המגדל ייבנה, הופכים את פרויקט בזל בפארק לאטרקטיבי במיוחד. העיר פתח תקוה נמצאת בתנופת פיתוח אדירה ואזורי התעשייה בה הולכים ומשגשגים. האזור שבעבר היה רק מרכז עסקים הפך בשנים האחרונות גם למרכז בילוי ופנאי ובשטחו נמצא האגם האקולוגי והקניון הגדול. ". 

לדברי צחי סופרין, מבעלי קבוצת סופרין: " בשנה האחרונה  אנו עדים לפריחה של אזורי תעסוקה ותיקים על רקע ביקושים גבוהים לשטחי משרדים מחוץ למרכז תל אביב. אנו רואים זאת במיוחד בקרית אריה בפתח תקווה, באזור ה bbc בבני ברק ובבורסה ברמת גן שם זיהו הרשויות המקומיות את הרצון של חברות לצאת מתל אביב והחלו ביתר שאת לפעול להגדלת זכויות משמעותית באזורי התעסוקה הוותיקים שלהם. בפתח תקוה הרשות החלה בפעולות להרחבת אזור התעסוקה העיקרי שלה- קריית אריה (פארקטק), עוד לפני כן גם בעקבות הרצון של חברות להגר מתל אביב אך גם בשל הבניה המסיבית למגורים שאפיינה את העיר בעשור האחרון ועוררה ביקושים של התושבים החדשים לעבודה בקרבת הבית. מגפת הקורונה אשר הכניסה את המשק לדפוסי עבודה שונים ולתקופות ממושכות לעבודה מהבית, בשנה האחרונה הגדילה אף יותר את הרצון הגדול למצוא משרד באזור תעסוקה ממש סמוך לסביבת המגורים". 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"...
אות האישה המובילה לשנת 2024
גם השנה, לקראת יום האישה, מקדמת עיריית פתח תקווה את...
פורים שמח למשפחות וילדים במוזיאון פתח תקווה לאמנות:
סדנת מסכות בהשראת האמן אנרי מאטיס יום שלישי , 21.3.2024 ,...
עם ישראל חי! פתח תקווה חוגגת את פורים בסימן הצדעה לעם ישראל ולכוחות הביטחון
הפנינג עדלאידע 2024 בסימן עם ישראל חי, יתקיים השנה בפורים,...
לזכר הנופלים: רכבי היחידה הטקטית ינציחו את שמות החללים תושבי פ"ת
עיריית פתח תקווה מקדמת בימים אלו מיזם הנצחה וזיכרון נוסף...
- Save the date - 6.6.24 מרוץ הלילה של פתח תקווה יוצא לדרך!
מרוץ הלילה של פתח תקווה יצא לדרך בפעם החמישית ביום...
כולנו שווים! פברואר יוצא מן הכלל - חודש להעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות
כמדי שנה נציין את חודש העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות,...