Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היתרונות והחסרונות שבלרדת מהארץ

היתרונות והחסרונות שבלרדת מהארץ
קרדיט לתמונה: shutterstock

אנחנו חיים במדינה קטנטנה – ולכן כולנו קרובים, כי הקרבה היא קודם כל פיזית. מאתגר למצוא מקומות בארץ שיש חלקים שאינם מיושבים או אינם מיוערים – הם קיימים, ובשפע – אך האם אנחנו גרים בהם? כנראה שאנחנו גרים בקרבת מקום למשפחה, לחברים – לקהילה.

הגירה לארצות הברית היא ניתוק מהשורשים הללו, והתחברות ליסוד האוויר שינשא אותנו הלאה לאן שהרוח לוקחת אותנו – במקרה זה, אפשר שהקריאה היא לארצות הברית.

היתרונות והחסרונות שבלרדת מהארץ
קרדיט לתמונה: shutterstock

אז מדוע שנרצה בהגירה לארצות הברית?

בסרטים, היא מצוטטת כארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות. הסיבה לכך היא כי התעשייה שלה הולכת וגדלה בקצב מסחרר, או לפחות זה היה רלוונטי לשנות המאה שעברה, כולל לבועת הדוט-קום, הטכנולוגית – הגדולה. ארצות הברית היוותה מעצמה של התפתחות וגדילה בתחומים טכנולוגיים ותעשייתיים רבים – ואזרחים במדינות שלא ראו התפתחות תעשייתית שכזאת, יכלו לבצע הגירה לארצות הברית כדי "להשתתף בחגיגה".

כיום, רבות מהחברות שבעבר היו בצמיחה מואצת – נמצאות בתהליכי "תחזוק", או גדילה איטית. על אף שישנן חברות שאכן עודנן קמות וגודלות בקצב מהיר – הקפיטליזם, בהיבטו החיובי, שאפשר לראות בארה"ב נהיה זמין יותר ויותר גם בחלקים רחבים ונרחבים יותר בעולם.

ההזדמנות, אפוא, היא בהשתתפות בתרבות הקיימת בארצות הברית. מדינה של מהגרים, שרבים מאזרחיה "עלו" אליה רק "לאחרונה", במאות השנים האחרונות. אפשר לעקוב אחר השורשים של כל אחד מאזרחיה (ומבקריה) כדי לגלות שורשים מכל רחבי העולם. השפע התרבותי המוצע במקום הוא עשיר, שופע ומגוון.

יתרונות בהגירה לארצות הברית

היתרונות בעלייה לארצות הברית הם היכולת שלנו להשתתף בתרבות הקיימת. מדובר על שפע מסעדות, חנויות, אופנה, קונצרטים, חוגים, קורסים, אוניברסיטאות וכן הלאה מוסדות שקיימים בארצות הברית, אשר פותחו עם השנים על ידי אנשים שהם יכולים להיות מגדולי המומחים בעולם, לתחומם. כמובן שישנם מומחים אשר מתגוררים מחוץ לתחומי ארה"ב, ועם זאת עקב גודלה והשפע התרבותי שלה – ניתן למצוא כשרונות ייחודיים שילוו אותנו בדרכנו – כך שההרפתקה שקוראת לנו לארה"ב, יכולה לזמן לנו גם אנשים מיוחדים שאולי אפשר לפגוש רק שם.

כמו גם, ישנם מוקדי אופנה אשר מתפתחים בארצות – או זמינים למסחר ספציפית בארצות הברית – כך שאם הדבר חשוב לנו, אנחנו יכולים להתמקם "קרוב יותר לצלחת", בנושא זה – ובנושאים אחרים, אם זה מסעדנות, ספורט וכן הלאה.

חסרונות בהגירה לארצות הברית

כאשר מתחילים בהרפתקה, משאירים לאחור כל מה שלא רלוונטי לה. היציבות, הביטחון והתמיכה הקיימת – יכולה להיות מאוד לא רלוונטית להרפתקה החדשה, ולכן השורשים שלנו יכולים להישאר מאחור.

בין אם זה ההורים שתומכים כלכלית, או חומרית – בדרך כלשהי, או החברים שמספקים נחמה וחברה. אלו אנשים שנשאיר מאחור, כדי לבדוק איך אנחנו פוגשים את עצמנו "בעיר הגדולה", ואיך אנחנו מסתדרים עם המשאבים וההכנה שכבר יש לנו כעת. כשאנחנו שומעים את הקריאה להרפתקה – ייתכן שזה יותר ממספיק.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...