Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היתר והליכים לבניית בריכת שחיה ביתית

היתר והליכים לבניית בריכת שחיה ביתית
קרדיט - ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות

בשנים האחרונות הפכו בריכות השחייה הפרטיות למבוקשות וזאת הודות לטכנולוגיה המתקדמת היום שמוזילה באופן מהותי את עלויות הבניה והתקנת בריכות אלה. אנשים רבים ירצו להשקיע בבריכה בחצר הבית שלהם ולשדרג את איכות חייהם, אך מלבד ההנאה שטמונה בדבר, הם ירצו גם להשביח את הנכס שברשותם ולעלות את ערך הבית. אולם, חשוב לדעת שכל זה לא מסתכם ב – "שילמתי וסיימתי", ובטרם עושים קפיצת ראש למים עמוקים, יש להבין כי בריכת שחיה ביתית היא מבנה קבוע שדורש תכנון מהודק של אנשי מקצוע, התרי בנייה מהרשות המקומית והליך בירוקרטי שהוא לעיתים ארוך ומסורבל עד להגשמתו.

היתר והליכים לבניית בריכת שחיה ביתית
קרדיט – ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות

אילו בריכות מחייבות היתר בנייה? 

אפשר למצוא היום מספר סוגי בריכות שחייה שמיועדות להתקנה בבית פרטי, בעוד שמרביתן, תצרכנה היתר לבניית בריכה פרטית. באופן כללי, כל אלמנט שהוא מקובע בתוך האדמה, נדרש עבורו היתר בניה מהרשות המוניציפלית, לרבות כשמדובר בבריכות שחייה. בהתאם לחוקי העזר העירוניים, בריכות שחייה שבנויות עמוק בקרקע (ומגיעות לעומק מקסימלי של 1.80 מ') מקוטלגות תמיד כמבנה קבוע ומחייבות הליך של הוצאת אישורים רלוונטיים וקבלת היתר מהמועצה המקומית הרלוונטית בצירוף של דו"ח מסודר בו מפורט כל תכנון הבנייה שנקבע על ידי מהנדס מומחה. בקטגוריה זו כלולות בין השאר בריכות שחייה מבטון שנבנות במקום גם בריכות השחייה מבטון יצוק שמגיעות היישר מהמפעל כיציקה מוכנה, כמו כן, גם הבריכות המתועשות והפיברגלס, היה וגם הן מוטמנות עמוק בקרקעית הגינה. ראוי לציין שמלבד הצורך בקבלת היתר בנייה, כל הבריכות תחויבנה בהיטל השבחה ובתשלום ארנונה.

הגשת הבקשה עם כל המסמכים הרלוונטיים

כאמור, הסוג היחידי של בריכות שחייה שלא מחייב היתר הינן הבריכות עילית, שמוצבות כמו שהן על הקרקע ללא כל קיבוע ובהיעדר כל יציקה מבטון. הן מוגדרות כמבנה שהוא נייד ועל כן לא מצריכות שום היתר לכך. לבקשה לקבלת היתר בנייה במועצה המקומית צריך יהיה לצרף דו"ח שכולל תכנית בנייה מסודרת וכל מסמך שהוא רלוונטי, כמו מפת מדידה של השטח, מפה מצבית, חישובים של מידות וזוויות של המגרש עצמו, סוג הבריכה וכל המידות שלה, חישוב עומק ומאילו חומרים היא הולכת להיבנות. כמו כן, רשויות מסוימות ירצו לראות שהבריכה מתוחמת ועומדת בכל כללי הבטיחות שהציבה הרשות וכולי. 

תכנית הנוף 

במקביל לדו"ח שיפורט בעזרת אנשי המקצוע המוסמכים, לעיתים יידרש גם לבצע תכנית נוף. תכנית נוף תמנה את כל התכנון העיצובי של הגינה כשהייעוד העיקרי הוא לנסח כתב כמויות והצעת מחיר לכל הרכישה של הצמחייה שתמוקם לצד הבריכה, הגידור שתוחם את אותה והריצוף שיבנה סביבה. תכנית נוף מטרתה לדאוג שהחזות של הבריכה תתכתב עם סביבתה הטבעית ותשתלב עם כל מה שנגלה לעין כשמביטים למרחב הפתוח, מכיוון הבריכה ופנים הבית. 

הגשת הטפסים

לאחר הגשה של כל הטפסים הנ"ל, הבקשה תיבחן בוועדה מקומית ובמהלכה ייבדקו מגוון הפרמטרים השונים, כמו עומקה של בריכת השחייה, מטרת הקמתה, האם וכיצד היא גובלת מהמגרש עצמו וכולי. כמו כן, גם כל נושא הסינון והחיטוי של המים ייבדק, צורת הגידור ועוד. במקרים רבים יידרש גם לקבל חוות דעת ואישורים למיניהם בנוגע לגורמים שונים כמו מהנדס אינסטלציה, משטרה, כיבוי אש והמשרד לאיכות הסביבה. בהתאם לזאת, בכל מקרה בו הוחלט להקים בריכת שחייה בחצר הבית, חשוב יהיה להסתייע בשירותיה של חברה מקצועית שבקיאה בתחום ותלווה את ההליך והפרויקט עד להגשת החלום!  

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה – ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות
054-5228882 |  [email protected]

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...