Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המלצות למסלולי טיול מוצלים לקיץ

המלצות למסלולי טיול מוצלים לקיץ
קרדיט PIXABAY

החופש הגדול כבר בפתח, בחוץ כבר חם מאוד והשמש קופחת, אבל אתם רוצים לשנות אווירה, לנתק את הילדים מהמסכים ולצאת לחופשה משפחתית, לבלות ולטייל בטבע, אולי אפילו להישאר ללון בצימר בצפון.  אבל לאן  מטיילים בקיץ? דאגנו לכם למספר מסלולים – מוצלחים ומוצלים כאחד, שיאפשרו לכם בריחה קרירה ונעימה מהשרב.

צימרים בצפון
קרדיט PIXABAY

שמורת הטבע תל דן

שמורת תל דן היא ללא ספק אחת משמורות הטבע היפות בארץ, ותמצאו בה לא רק מעיינות שופעים אלא גם אזורים מוצלים רבים, בזכות הצמחייה, עצי הצפצפה והתאנה המקיפים את מקורות המים. בשמורה יש מספר מסלולי הליכה מעגליים מומלצים, בהם מסלול מותאם לכיסאות גלגלים ולעגלות ילדים, וזמן ההליכה בהם הוא בין שעה לשעתיים.

תוכלו לבלות באפיק נחל דן, מעיין עוצמתי השופע בזרימה חזקה, במעיינות גן עדן, שכשמם כן הם – פינת חמד יפיפייה  שנחבאת בין עצי היער. אם אתם עם ילדים, או סתם בעלי נפש צעירה, תוכלו להתלהב מעץ פו הדוב – עץ גדול וחלול שבו מחילות, בהן הילדים יכולים לצאת ולהיכנס.

במרכז השמורה תמצאו את בריכת השכשוך – אטרקציה שתאפשר לכם לעצור ולהתרענן בתוך בריכת מים צוננים ורדודים. טמפרטורת המים הזורמים בנחל דן עומדת על 14.5 מעלות צלזיוס במשך כל ימות השנה.

מסביב לבריכה תמצאו ספסלים, שיאפשרו לכם להירגע בזמן שהילדים קופצים בבריכה. בריכת השכשוך היא למעשה המקום היחיד בשמורה בו מותר להיכנס למים.

אטרקציות נוספות בשמורה, אם כי פחות מוצלות, הן טחנת הקמח העתיקה, שער אברהם, אתר הפולחן וכמובן עתיקות תל דן.

שמורת הטבע נחל חרמון (הבניאס)

בשמורת הטבע נחל חרמון נמצא המפל הגדול ביותר בארץ, והיא משתרעת לאורך נחל חרמון. נחל חרמון  הוא אחד משלושת המקורות של נהר הירדן. מאזור המעיינות הנחל זורם לעבר הירדן, ולאורכו תמצאו צמחיה רבה, מעצי צפצפה ועד חורש ים תיכוני. ומפל הבניאס צונח ברעש עצום מגובה של כ-10 מטרים לבריכה המוקפת בצמחיה.

לשמורה שתי כניסות – אחת לצד המעיינות, והשנייה סמוך לקיבוץ שניר, ליד המפל. בשמורה תוכלו למצוא 4 מסלולים, שלושה מהם מעגליים, שאורכם בין 45 ל-90 דקות. בכל אחד מהמסלולים תוכלו למצוא פינות רבות עם מים זורמים, ההופכים את הביקור בשמורה לחוויה יוצאת דופן. אחד היתרונות הגדולים של השמורה הוא שגם בימים עמוסים תוכלו למצוא בקרבת הנחל פינות שקטות ונעימות.

תוכלו לבלות גם בשביל התלוי בשמורה, או במערת פאן הנמצאת מעל בריכות המים של מעיינות נחל חרמון.

מחפשים ללון באזור? תוכלו לבחור בין מגוון הצימרים בגליל העליון, הנמצאים במרחק נסיעה קצר מהאתר, ותוכלו גם לבלות יום נוסף ביעד הבא:

שמורת נחל שניר (חצבאני)

נחל שניר זורם אלינו מלבנון, שם הוא נקרא אל חצבאני, והוא הארוך מבין שלושת מקורות הירדן. אורכו של הנחל הוא כ-65 ק"מ, ולאורכו תמצאו לא מעט פינות רגועות. לא מפתיע שמטיילים רבים בוחרים לעשות קמפינג באזור הנחל.

שמורת הטבע כוללת שלושה מסלולים, כשרק המסלול הארוך מחייב הליכה במים. הטיול בשמורה מהנה מאוד, הנחל מלא במים במשך כל עונות השנה, ומתאים גם לזוגות, ליחידים, למשפחות עם ילדים קטנים וגם לבעלי מוגבלויות. בשמורה יש חמישה מסלולי טיול שונים, בריכה וכמובן – מסלול טיול במים הקפואים. מי הנחל נשארים קרים במשך כל השנה, מכיוון שמדובר בשלגים שהופשרו בחרמון והם זורמים לכיוון הכנרת. אם התעייפתם מהמסלול, תוכלו להאריך את החופשה ולמצוא מבחר צימרים במושב בית הלל, הנהנה גם מהקרבה לנחל החצבאני ולקייקי כבר בלום.

שימו לב: לכל אחד מהמסלולים אל תשכחו להגיע עם נעלי הליכה במים, מים לשתייה וכובע, לאזורים הפחות מוצלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
חגיגת פורים מטורפת בהולה הולה
4 ימים רצופים של מסיבות ומשתה עדלאידע בימים 21-24.3.2024 המסעדה תלבש...
מלון קרלטון תל אביב זכה בפרס המלון הטוב ביותר בישראל לשנת 2023 על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
לקראת סוף שבוע חם מהרגיל, מד"א ממליץ לציבור להיערך בהתאם
בעקבות גל החום הכבד שצפוי החל מסוף השבוע הקרוב, סמנכ״ל...
להוציא המיטב מאירוע חברה
הפקת אירועים דורשת תיאום מיטבי בין גורמים רבים. יתרה מזו,...
מזוודות ROLLINK
מזוודות ROLLINK הינן מהמזוודות הטובות ביותר שניתן למצוא. הן מגיעות...
המלצות לבילוי זוגי בתל אביב בחורף הזה
מחפשים רעיונות והשראה לבילוי זוגי ורומנטי בתל אביב בחורף הזה?...
טיול למרוקו
עד לאחרונה מרוקו הייתה סגורה בפני תיירים ישראליים למרות שיש...