Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסכם סודיות – למה זה נחוץ

הסכם סודיות – למה זה נחוץ

עידן של סטארט-אפים מחייב הבנה והיכרות עם החוקים השומרים על זכויות הקניין הרוחני שלכם ועל זכויותיכם כשותפים, למקרה שהקמתם זאת יחד. אם טרם חתמתם על הסכמים עם עובדים ושותפים, למדו מעט על הצורך בהסכם סודיות בתחום שלכם

הסכם סודיות - למה זה נחוץ

אנחנו מוקפים בלא מעט יוזמות ופרויקטים, סטארט אפים וסיפורים על מצליחנים שיגלו המצאה קטנה, או עבדו על תוכנה או אפליקציה משגעת שמשנה עולמות, ולא מבינים אחר כך למה הם איבדו את הבכורה או את הזכויות והכספים שלהם. מאבקים שונים על זכויות קניין רוחני בגלל שגיאות בתהליך רישום פטנטים ועבודה ללא הסכם סודיות, וכל הכרוך בכך הם המאפיינים את עולם היזמות ואת התעשייה והטכנולוגיה של היום.

זה לא מספיק לומר שיש לכם רעיון מצוין שאתם רוצים לעבד ולהפוך  למפעל או לפרויקט גדול. זה לא מספיק לחלום על אקזיט שישנה את העולם כדי להבטיח שהאקזיט ייכנס לכיס שלכם ושל מי שהשקיע בכם ישירות עליכם להגן על כל פיסת מידע שיש ברשותכם, שהושגה הודות לעבודה למענכם על ידי מי שגייסתם לצורך כך, או על ידי מחקר ופיתוח שלכם. חובה לרשום פטנטים ולהגן על עצמכם מכל מי שינסה לגנוב את פרי עמלכם.

למה חובה להכין הסכם סודיות?

פטנטים וקניין רוחני מאוד משמעותיים בעבודה שלכם. חוקי רישום פטנט הם מדוקדקים מאוד, למשל, ולכן מומלץ לערוך הסכם סודיות ביניכם לבין השותפים והעובדים שלכם, משום שאתם נדרשים לעבור תהליך ארוך שעשוי לחשוף מידע חיוני בו לעיניהם. ללא הסכם סודיות הם יוכלו לקחת את העבודה שלכם ולהרוויח ממנה כסף בעצמם, פשוט לגנוב את הסודות ולעבור למתחרים כדי ליצור יתרון עליכם.

כשמדובר בפטנט או בקניין רוחני, למשל, זה קורה משום שבין הגשת הבקשה לרישום פטנט לבין רישומו בפועל יש חלון שבו אינכם יכולים למנוע מאחרים לגנוב מכם ולהוכיח זאת ואז תאבדו מומנטום יקר. הסכם סודיות מגן עליכם מפני כך שמי שעובד הכי קרוב אליכם יעשה זאת ועוד יוכיח שהוא זה שבעל הפטנט ולא אתם. הסכם סודיות קובע מה של מי ומי מגיע לו ליהנות ולהחליט בנוגע לפטנט.

מהן זכויות קניין רוחני?

כשמן כן הן, זכויות קניין רוחני מדברות על כל קניין שנגזר כפרי עמלכם והפיתוח שלכם לפי רעיונות שלכם. זה יכול להיות מומצא ברגע או יכול להיות פרי פיתוח של שנים, יצירה שכתבתם, טכנולוגיה שפיתחתם כתוצאה מתובנות שרכשתם בשלב כלשהו, כל מה שנגזר כנכס כתוצאה מכך. במהלך העבודה שלכם אתם חושפים מידע זה לשותפים או ללקוחות ולכן חובה להגן על המידע מפני זה שמישהו אחר יגנוב אותו וינסה לבנות על בסיסו משהו משלו. במקרה כזה הוא יהיה זה שיטען לקניין רוחני ויהיה קשה מאוד להוכיח כל עוד זה אינו מוחשי.

המלכוד הוא שברגע שאתם הופכים משהו למוחשי אתם משתפים אותו עם העולם ומרגע זה אבדה הסודיות לפחות באופן חלקי. ודאו שאתם מחתימים על הסכם סודיות שנוסח על ידי עורכי דין שמתמחים בכך ולכן גם יידעו  איך להגן עליכם בצורה מוחלטת.

סיבה נוספת בגללה חובה להגן על הקניין הרוחני שלכם בעזרת הסכם סודיות הוא העובדה שמרגע שהוא יוצא מרשותכם עלולים לקחת אותו ולעשות ממנו משהו שכלל לא התכוונתם אליו. שלא לדבר על שימוש לרעה שעלולים לעשות בו וזה משהו שרבים פוחדים ממנו מאוד. הרי אם ייקחו המצאה יפה ויהפכו אותה למשהו שמזיק לחברה זה יהיה בדרך כלל בדיוק ההפך ממה שהתכוונתם אליו. הגנו על הרעיון שלכם בעזרת עורכי דין בלבד. זאת הדרך היחידה להבטיח שתוכלו לשלוט בכל היבט של הרעיון שלכם ולא להצטער על זה אחר כך.

ייצוג וניסוח על ידי עורכי דין לקניין רוחני

בין אם מדובר בפטנטים ובין אם מדובר בהסכם סודיות, כל תו ותג וכל אותו ומילה הם אלה שיקבעו את ההבדל בין הגנה הרמטית עליכם ועל ההמצאה שלכם לבין הפקרת הידע שלכם לציבור ולכל מי שירצה להשתלט עליו. משום כך מצאו עורכי דין שייצגו אתכם על הצד הטוב ביותר בגלל התמחותם בנושא זה. הם כבר יידעו כיצד לנסח כל הסכם סודיות שצריך כדי שתוכלו ליהנות מהגנה כוללת ומקיפה שתגן על הסודות המקצועיים שלכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...