Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות

הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
קרדיט - Canva

בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית או אישית, אנשים מגיעים אל הפסיכיאטר כדי שירשום להם תרופות, ממש כאילו היה רופא. למעשה, זה אכן כך, הפסיכיאטר עובר הכשרה רפואית המסמיכה אותו לתת תרופות מרשם העוסקות בנפש האדם, כאילו היה זה איבר מן השורה. עם השנים הפכו התרופות הפסיכיאטריות למוכרות ומקובלות יותר ויותר, סטיגמות עבר הולכות ומאבדות את גובהן ואת משמעותן, ואנחנו מתרגלים לעובדה שתרופות עשויות לסייע לנו להתמודד עם מצבי חיים מורכבים, רגשות קשים או התמודדויות נפשיות שונות שעוברות על כולנו פה ושם. אולם, זהירות- תהליך גמילה מתרופות פסיכיאטריות עלול להיות עבורכם הרבה יותר גרוע מכל מה שחשבתם עד כה, וזה לא רחוק מכל מטופל בתרופה פסיכיאטרית ככל שהיא מקובלת ופשוטה. אז מה עושים? איך נמנעים מטעויות מסוכנות? ולמה זה חשוב כל כך? אתם מוזמנים ללמוד מתוך הניסיון העצוב והלא קטן של מומחי ההתמכרויות במכוני מכורים לחיים.

מרכזי הגמילה של מכורים לחיים

מכורים לחיים היא עמותה ששמה לעצמה מטרה עצומה- סיוע למכורים מכל הסוגים והתחומים. העמותה מפעילה הוסטל למצבי קיצון, בתי תמיכה וטיפול, סוויטות יוקרה וחדרי אירוח למטופלים ברמות שונות ובמצבים שונים, מרכזי גמילה פרטיים, מרכז יום, ועוד. אם אתם למשל מחפשים מרכז גמילה מאלכוהול פרטי, או דווקא טיפול הכולל ביקורי בית ולא שהיה סגורה במרכז, הכל אפשרי בעמותה שלנו, מתוך אכפתיות עמוקה וניסיון דאין לו מתחרים. אז מה יש לנו נגד הפסיכיאטריה? כלום, באמת, אבל חשוב לנו ליידע אתכם בכך שלא תמיד מטופלים שמים את שיקול הדעת הראוי כאשר המטפל מעדכן אותם בסיכונים השונים של התרופה, וביניהם הסיכון להתמכרות.

כמה זה מסוכן

אוהו, זה מסוכן מאד, וקשה לצפות מראש עד כמה. דפוסי התמכרות בעקבות תרופות שונות, לא רק פסיכיאטריות, הולכות ומקבלות יותר ויותר מודעות והכרה, ואין ספק שתרופות פסיכיאטריות עומדות בראש הפירמידה בתחום הזה. הסיכון להתרגל לנטילת התרופה באופן שיקשה על האדם להיפרד ממנה בשלב שבו הוא לא יצטרך אותה יותר, או מסוכן מכך- הסיכון שהוא ייגרר למצב נטילה מוגברת או מיותרת עד כדי סיכון נפשי, מוחי או פיזי, בגלל הצורך הפנימי בתרופה, הוא לא קטן בכלל

אז מה עושים?

קודם כל, מעדיפים טיפול פסיכולוגי על פני טיפול פסיכיאטרי, ובמידת הצורך בוחרים לשלב בין שניהם כדי להישאר במעקב איש מקצוע. אם הגעתם למצב שאתם מזהים כהתמכרות- פנו אלינו ללא שהיות כדי לקבל את הסיעו המלא שמגיע לכם ולצאת לחיים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...