Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הקמת גינה אורגנית

הקמת גינה אורגנית
credit FREEPIK

תופתעו אם נספר לכם שגינות אורגניות הן העתיד של האנושות? יודעים מה? העתיד כבר כאן. גינה אורגנית היא רק המבוא לאורח חיים אחר – פשוט יותר, איכותי יותר, טבעי יותר, בריא יותר וטוב יותר. אורח חיים שמאפשר לנו לחסוך בהוצאות; לאכול פירות וירקות שאנו מגדלים בעצמנו; ליהנות מטעם משובח ומתוצרת בריאה, איכותית וטעימה; להציע את התוצרת הביתית לשכנים ולקבל בעדה תוצרת אחרת, מגוונת ומעניינת; ליהנות מגן נפלא, ריחני ופורח ומיופיו של הטבע בחצר הבית, בגינה או במרפסת. ומה אם נאמר לכם שאין דבר פשוט יותר מהקמת גינה אורגנית ומטיפוחה, ושאתם יכולים להתחיל כבר עכשיו? תסכימו לנסות?

יש פרי מתוק יותר מעגבנייה אדמדמה וחמימה שגידלתם במו ידיכם בגינה הפרטית שלכם? יש סלט מספק יותר מסלט שמכיל את הירקות שקטפתם במרפסת רק חמש דקות קודם? יש פירות עסיסיים יותר מהפירות האורגניים שטיפחתם באהבה? אחד היתרונות המובהקים של הגינה האורגנית הביתית, הוא שאתם יודעים בדיוק מה התוצרת שלה מכילה, וחשוב מזה – מה היא אינה מכילה. אם בריאותכם חשובה לכם, ואתם רוצים ליהנות ממזון טבעי, נקי מכימיקלים ובריא, אתם לא צריכים יותר מחלקת אדמה קטנה, מרפסת או חלון. בימינו כל אחד יכול לגדל בקלות פירות, ירקות וצמחי מרפא. רוצים לדעת איך? הינה כך.

גינה אורגנית – איך מתחילים?

הקמת גינה אורגנית מתחילה ברצון ובנכונות. יש רצון ונכונות? נהדר, מכאן הכול נעשה קל יותר. אז היכן מתחילים? מתחילים בסקירת הבית וסביבותיו. בין שאתם גרים בבית צמוד קרקע ובין שאתם גרים בבניין רב‏־קומות, אם מצאתם מקום שחשוף לשמש ישירה בחצר במרפסת או על אדן החלון, זהו המקום המתאים לגינה האורגנית שלכם. מרבית הירקות – עגבניות, מלפפונים, פלפלים או קישואים – וכן פירות רבים זקוקים לאור שמש ישיר כדי לצמוח ולהניב תוצרת איכותית.

אך גם אם אין לכם פינה שמקבלת אור שמש ישיר, אל דאגה. עלים ירוקים כמו חסה, כרוב עלים, תרד וכן עשבי מרפא מעדיפים סביבה מוצלת וצומחים היטב גם ללא שמש ישירה. יש לכם חצר גדולה עם ברז מים או מערכת השקיה חכמה? הקצו אזורים מסוימים לגידול ירקות שורש. ירקות שורש זקוקים למים רבים, ויש להשקות אותם היטב. הגינה העתידית שלכם כוללת שני חלונות ומרפסת? נהדר. אפשר לגדל בעציצים כמעט כל מה שאפשר לגדל באדמה. איזה נפלא לפתוח את חלון המטבח, להריח את הניחוח של צמחי התבלין האורגניים, לקטוף אותם ולהתחיל לבשל, נכון? רק ודאו שהעציצים שלכם גדולים מספיק ומתאימים לגידול הצמחים, הירקות ועצי הפרי הקטנטנים.

הקמת גינה אורגנית וטבעית

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור לגבי גינה אורגנית, הוא שהיא טבעית לחלוטין. כדי שהתוצרת שלכם תהיה אורגנית, טבעית, איכותית ובריאה, אינכם יכולים להשתמש בחומרי הדברה המכילים כימיקלים מזיקים, וגם לא באדמה המכילה אותם. האדמה בגינה שלכם צריכה להיות נקייה לחלוטין, טבעית ועשירה בחומרים מזינים. יש לכם חצר פרטית או גינה קטנה? השביחו את האדמה והעשירו אותה בתוצרי קומפוסט ביתי ובעלים יבשים ותנו לטבע לעשות את שלו.

יש לכם מרפסת קטנה או אדן חלון מרווח? קנו במשתלה אדמה אורגנית, הכניסו אותה לעציצים והתחילו לשתול. השתמשו אך ורק בחומרי הדברה טבעיים ותקבלו יבול משובח ועשיר בוויטמינים, במינרלים ובחומרים מזינים אחרים.

נכתב בשיתוף "נטע גינון".

לפרטים נוספים לחצו כאן.

גינה אורגנית

השקו במידה וטפלו היטב בצמחים

גינה ביתית, כידוע, דורשת טיפול מתמיד ותשומת לב מרבית. כדי ליהנות מיבול יפה ובריא יש לעקוב אחר הצמיחה ולטפל בצמחים היטב. השקיה מועטה מדי או רבה מדי עלולה להזיק לצמחים, ולכן מומלץ לבדוק את האדמה לפני ההשקיה. הכניסו אצבע לאדמה, אם היא לחה, אין צורך להשקות, אך אם היא יבשה, צריך להשקות בהקדם. השתדלו להשקות רק סביב הצמח כדי שהשורשים יספגו את המים. אל תשקו את העלים – זה סתם בזבוז של מים שעלול להזיק לעלים. יש לכם מערכת השקיה חכמה בגינה? הפעילו בעת הצורך השקיה ממוקדת בטפטופים עדינים וכך תייצרו גם גינה חסכונית במים.

האם גינה קיימת יכולה להיות אורגנית?

כן, בהחלט. אפשר לטייב כל גינה קיימת ולהבריא את האדמה כדי שייווצרו בה תנאים מתאימים לגידולים אורגניים. איך עושים זאת? מפסיקים להשתמש בחומרי הדברה המכילים כימיקלים מזיקים, ומעשירים את האדמה במוצרי קומפוסט ובדשנים טבעיים. אם אתם יכולים להימנע משתילה במשך שנה לפחות כדי לאפשר לאדמה להבריא, עשו זאת. אם לא, אל דאגה – הזמן, הטבע והטיפול האוהב והמסור יעשו את שלהם, והתוצרת האורגנית הנהדרת שלכם לא תאחר להגיע.

נכתב בשיתוף עם אתר 'נטע גינון', לפרטים היכנסו לאתר – https://www.neta-ginun.co.il/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...