Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השכרת רכב בנתב"ג – טיפים ועצות

השכרת רכב בנתב"ג – טיפים ועצות
צילום Pixabay

השכרת רכב היא עסק שקיים מתחילת המאה הקודמת. בעיר שיקגו שבארצות הברית, צעיר מקומי פתח את העסק הראשון להשכרת רכב. בשנות השישים צצו להן חברות רבות להשכרת רכב, שהביאו לשגשוג התחרות הקיימת עד לימינו אנו. בימינו, משמעות חברות השכרה רכב אנשים פרטיים, אנשי עסקים וחברות המחפשים פתרונות רכב מתאימים, כולל טרייד-אין, ליסינג, תכניות מימון ועוד. בשנים האחרונות הפכו סוכנויות הרכב למרכזי שירות המציעים פתרונות רכב בחו"ל ובארץ.

השכרת רכב היא פתרון קיים אחד לרכב, אולם ישנם שני פתרונות נוספים – ליסינג תפעולי וליסינג מימוני. בשונה משתי שיטות אלו, השכרת רכב אינה מחייבת התחייבות כלשהי. אפשר לשכור רכב לתקופות שונות – בין מספר שעות ועד לשנים ספורות. על אף שדמי השכירות החודשיים גבוהים בדרך כלל מתשלומים בליסינג תפעולי או מימוני; עם זאת ללקוח מתאפשר להיות משוחרר מדאגות וטרדות לגבי תיקונים וטיפולים. שכירות לתקופה ארוכה יותר תביא למחיר השכרה נמוך יותר.

השכרת רכב בנתב"ג – טיפים ועצות
צילום Pixabay

שוק השכרת הרכב

בישראל מתקיים שוק משגשג למדי של חברות להשכרת רכב – בינלאומיות בעיקרן. נוסף על אלו, תוכלו למצוא סוכנויות מקומיות להשכרת רכב. השכרת רכב לעסקים היא תחום נרחב למדי בשוק הכללי של השכרת רכב בארץ. בתי עסק מפיקים יתרון בולט בהשכרת רכב, בניגוד לליסינג או שיטות אחרות, זאת מפני שהם נמנעים מהשקעת כספים מאסיבית ומתאפשרות להן הוצאות רכב חודשיות ידועות מראש. בנוסף, חברות רכב לעסקים או פרטיים יכולות לספק רכב חלופי לאחר תאונה או גניבה, נוסף על אנשים פרטיים השוכרים מכוניות למטרות שונות ומשונות.

חלק משמעותי מהחברות הישראליות להשכרת רכב מקדישות חלק ניכר מפעילותן לשירותי השכרה בחו"ל. השכרת רכב בחו"ל היא פופולארית למדי בקרב מטיילים ישראלים, כאשר בשנים האחרונות אף נפתחו סוכנויות השכרת רכב המתמקצעות בהשכרת רכב לחו"ל; מדובר בשוק הנשלט ברובו על-ידי חברות בינלאומיות גדולות, המפעילות סניפים ברחבי העולם, כולל בפינות מרוחקות שלו. סוכנות מקומית יכולה ליצור קשר עם חברה בינלאומית על-מנת לספק שירות ללקוחות מקומיים בישראל.

השכרת רכב בנתב"ג אפשרית היא. מדובר באפשרות מעולה עבור מבקרים המגיעים למספר ימי ביקור, בין אם מסיבות פרטיות ובין אם מסיבות עסקיות. כאשר מדובר בלקוח עסקי, ניתן לארגן את חבילת ההשכרה כולה מבעוד מועד (מה שמאפיין אירוח טוב ואיכותי), כך שעם הגעתו ארצה, יוכל לגשת לסניף השכרת הרכב הרלוונטי בשדה התעופה ולמשוך משם את הרכב. פתרונות אחרים עבור מבקר כזה היא לתאם בעבורו מונית פרטית או מונית שירות שתאסוף אותו משער היציאה של השדה ותיקח אותו אל היעד.

עד לא מזמן, האפשרות לשכור רכב בישראל היתה זמינה בעיקר לאנשים השייכים למעמד העליון או אנשים בעלי ממון רב – ואילו שארית ישראל והמיעוטים החיים בקרבה כמעט ולא יכלו להרשות לעצמם את התענוג, שכן שימוש בשירותיה של מונית היה זול יותר. במקרים רבים, השכרת רכב בארצות שונות בחו"ל היתה זולה יותר מהאפשרויות שהיו זמינות דה-אז בארץ. אולם הזמנים השתנו – וכיום כל אדם מן הישוב יכול לשכור רכב (גם אם לא רכב יוקרה), שיתאים לצרכיו הפרטיים ו/או העסקיים.

עניין נוסף הוא שמחירי המכוניות בימינו עדיין גבוהים כך שרבים פשוט אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש רכב. מחירי המכוניות המרקיעים שחקים הם סיבה מצוינת לשכירת רכב – ולא לטיולים בלבד, אלא למטרות היומיום ממש. כך הוא הדבר במציאות בה משתלם יותר לשכור רכב לטווח ארוך מאשר לקנות רכב – מה שמזכיר במידה רבה את ההבדלים בין רכישת דירה לשכירת דירה, כאשר לעתים קרובות האפשרות השנייה עדיפה ומשתלמת משמעותית יותר מזו הראשונה.

גם מחירי הטיפולים, התחזוקה והזמן הרב שלוקח לקחת מכונית לטיפול או לטסט. כל אדם המחזיק ברכב צריך לשאול עצמו – האם זה שווה את כל העניין, שכן יום טיפולים כזה עשוי לגזול יום עבודה שלם, וכך הפסד כספי מובטח. אנו חיים בעידן הטכנולוגי, הקרוי גם "עידן המידע". פירושו של דבר הוא שאפילו אתם יכולים לבצע סקר אינטרנטי פשוט ולהשיג מידע שיסייע לכם בהחלטה – האם כדאי לקנות רכב או לשכור אחד. היכנסו לאתרי האינטרנט של חברות שונות להשכרת רכב וסברו את עיניכם באפשרויות הזמינות עבורכם. באופן זה תבינו ששכירת רכב אינה בלתי אפשרית כלכלית כפי שהיתה פעם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...