Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השלכות נגיף הקורונה – משבר כלכלי עמוק או פתח להזדמנויות חדשות?

השלכות נגיף הקורונה – משבר כלכלי עמוק או פתח להזדמנויות חדשות?
קרדיט pixabay

עד לפני כשלושה חודשים, איש לא צפה את המשבר הכלכלי העמוק אליו ייקלע חלק ניכר מהעולם המערבי. אזרחי הכלכלות העוצמתיות בעולם כמו ארה"ב ומדינות אירופה, מתמודדים כיום עם הפסדים עצומים בכל מישורי החיים ונתונים במצב של חוסר אונים וודאות. נגיף הקורונה, שהתפשט בלמעלה מ-200 מדינות ברחבי העולם, גרם להשבתה ניכרת של משק העבודה, ירידה בתוצר הגולמי ושיעור אבטלה שמזנק מידי יום. בישראל, סובלים חברות וארגונים רבים מהמשבר הכלכלי המתעצם, שגרם לחלקם לרדת מנכסיהם ולהגיע לחשש מפשיטת רגל. בה בעת, עורכי הדין מהם נבצר להגיע לדיונים בבתי המשפט המושבתים, ניצבים בפני אתגר חדש – טיפול בנכסים של חברות ולקוחות פרטיים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומי חובות לרשויות ולנושים.

עורכי הדין וכונסי הנכסים שמטפלים בימים כתיקונם בפרסום מודעות כינוס נכסים של זוגות גרושים או חברות במשבר, נדרשים כיום לטפל במספר עצום של לקוחות פרטיים שאינם עומדים בתשלומי המשכנתא והלוואות מהבנקים. בדומה לפרסום מודעה משפטית בעיתון, גם פרסום מודעת כונס נכסים מתבצעת בהתאם לצו בית משפט ובכפוף לדרישות החוק המחמירות ביותר.

השלכות נגיף הקורונה – משבר כלכלי עמוק או פתח להזדמנויות חדשות?
קרדיט pixabay

חזית משפטית במלחמה כלכלית

הנזק העיקרי בעקבות השפעות נגיף הקורונה על הכלכלה הישראלית והעולמית, הוביל לחדלות פירעון בקרב חברות ואנשי משפחה. המצב הכלכלי הירוד, הביא את הבנקים לפנות לעורכי דין וכונסי נכסים שיבצעו תהליך התמחרות לנכסים שבעליהם לא עומדים בתשלומים. במקרים אלו, נדרשים עורכי הדין האמונים על הכינוס לפרסום מודעה משפטית בעיתון לביצוע תהליך הזמנה להציע הצעות לרכישות הנכס המדובר.

בשל העובדה שאין אפשרות לבצע ביקורים בנכסים בשל ההשלכות הבריאותיות של התקהלויות מיותרות, נאלצים חלק מעורכי הדין לפרסם מודעת כינוס נכסים מעודכנות בהן הם מיידעים את הציבור בדחיית תאריך הביקור או ביטולו.

איך מפרסמים מודעה משפטית בעיתון בימי קורונה?

אחד מהקשיים המשמעותיים איתם מתמודדים עסקים בקשיים כמו גם עורכי דין האמונים על תיקים כלכליים, היא העובדה שרשויות רבות נאלצו לסגור את שעריהן בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בימים טרופים אלה, האפשרות האפקטיבית ביותר היא פרסום בשלט רחוק – ללא צורך בהגעה למשרד פרסום או בית דפוס.

כיום, מעדיפים מרבית עורכי הדין לבצע פרסום מודעה משפטית בעיתון באמצעות חברת פרסום, המאפשרת פרסום בכמה עיתונים במקביל דרך המייל או הוואטסאפ. ברגעים של לחץ וחוסר וודאות, יש משמעות עצומה להקלה על המפרסם והוצאה מהירה של המודעה לדפוס והעדיפות ניתנת לחברות המעניקות אפשרות לפרסום מהיום למחר.

משרד הפרסום מודעות 24 שעות, ער לקשיים איתם מתמודדים עורכי הדין בתקופת הקורונה, ומציע פרסום זריז במחירים מוזלים. את נוסח המודעה ניתן לשלוח בוואטסאפ או במייל ולקבל לאחר מספר דקות את העיצוב המוכן להגהה. לאחר הפרסום בעיתונים, נשלחת לעורך הדין סריקה של המודעה כהוכחת פרסום בפני בית המשפט.

מנזק כלכלי למגמת שיפור

התחזיות האופטימיות של השבועות האחרונים, מצביעות על מגמת שיפור ניכרת במצבת החולים בישראל ובעולם. הסגר והנחיות הריחוק החברתי שהוטלו על האזרחים, נותנים את אותותיהם ומובילים את המשק בישראל לפתיחה וחזרה הדרגתית לשגרה. 

אבל איך ייראו החיים החדשים שלנו תחת עננת הקורונה? אין ספק שהמשבר הכלכלי שספגו כלכלות העולם יישאר איתנו בחודשים הקרובים. אך יחד עם זאת, השינויים שחלו בתקופת הקורונה, כמו התעצמות הקשרים הווירטואליים, עבודה מרחוק ופרסומים בלחיצת כפתור, ישפיעו לטובה על בעלי עסקים ואזרחים פרטיים. נראה אם כך, שהחיסכון הניכר בדלק ומשאבי ציבור שונים כתוצאה מעבודה מרחוק יחד עם סיוע ממשלתי ותמריצים לעסקים, הם המפתח ליציאה מהמשבר הגדול ביותר בעשור האחרון.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...