Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש עיריית פתח תקווה

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש עיריית פתח תקווה
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

"אני פועל לשינוי התב"ע באזור התעשייה סגולה. מצאנו את עצמנו עם אזור תעשייה בלב שכונה" – כך אמר ראש העיר לשר להגנת הסביבה

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש העיר
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

השר להגנת הסביבה זאב אלקין הגיע היום (11.12) יחד עם צוות משרדו לביקור בעיר לפגישת עבודה בנושאי איכות הסביבה, בדגש על זיהום האוויר בצפון העיר, באזור התעשייה סגולה.

השר וראש העיר רמי גרינברג צפו במצגת שהוצגה על ידי חברת המועצה ענת זנזורי, ראש אגף איכות הסביבה שהציגה את הבעיה המרכזית והחמורה בנוגע לריחות הקשים בשכונות הצפוניות, בעיקר שכונת הדר המושבות, הסמוכה לאזור התעשייה סגולה.

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש העיר
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

ענת זנזורי סיפרה לשר ולפמלייתו "ההכרות שלי אתכם היא בשלוש השנים האחרונות כשהובלתי מאבק בנושא הריחות הקשים והאוויר המזוהם בשכונת הדר המושבות והייתי בקשר עם המשרד להגנת הסביבה. שלוש שנים של תלונות בלתי פוסקות בגינם התושבים משלמים מחיר מאוד גבוה ונושמים את החומרים הללו. כעת נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה כשאני בכובע השני שלי כממונה על תיק איכות הסביבה".

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש העיר
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

השר אלקין אמר כי "קשה מאד לזהות את מקור הריח וכדי להוכיח שמפעל מסוים גורם לריח רע יש להוכיח זאת עובדתית ולהביא תימוכין לכך. יחד עם זאת, לבקשת הרשות, יצאנו לביצוע הליך בעלות גבוהה לניטור ריחות באזור וברגע שזיהינו חריגות שמקורן במפעלי טביב ואקוכם, הורנו להם להפסיק להשתמש בחומרים מסוימים. צוות משרדי עומד תמיד לרשותכם וכל בדיקה שתעשה בנושא, תובא לידיעתכם בשקיפות המלאה".

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש העיר
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

ראש העיר רמי גרינברג "המפעלים קיימים בשטח עוד לפני שהיו שם בנייני מגורים ולכן אנו מקדמים תב"ע לשינוי יעוד האזור. בסופו של יום, האזור כולו מתפתח לשכונת מגורים מרשימה בגודלה שבליבה אזור תעשייה.  אני מבקש את סיוע המשרד להגנת הסביבה לשינוי המצב הקיים, שיגביל ויצמצם את מפעלי התעשייה באמצעות תמריצים להעתקתם למקום ראוי ונכון יותר".

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש העיר
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

בפגישה נדונו נושאים נוספים שהוצגו ע"י אהוד שטיין מנהל האגף לאיכות הסביבה, כגון הגשת קול קורא להגדלת כמות הפסולת המופרדת המועברת למחזור והגשת קול קורא לעידוד שדרוג תחנות המעבר.

שטיין ביקש את סיוע המשרד בשיקום אתר הפסולות העירונית והפיכתו לפארק. העלות המשוערת כ – 30 מיליון ₪. העירייה פנתה בנושא לקרן שטחים פתוחים ולקרן קיימת לישראל שיתמכו בכך, בנוסף להשקעה העירונית. הרשות ביקשה לבצע דיגומי אוויר וניטורי אוויר גם בשנת 2019 בצפון העיר, שיתואמו מול ההשוואות של המודד האוסטרי שהעירייה שכרה את שירותיו. השר השיב שהבקשה נמצאת בתוכנית העבודה של המשרד.

השר לאיכות הסביבה קיים פגישת עבודה עם ראש העיר
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

השר אלקין עדכן כי העירייה תקבל התחייבות עד סוף שנה זו מהמשרד, להחזרים כספיים לעירייה של כמיליון ₪ ובכך תוכל העירייה  להרחיב את מערך הפחים הכתומים בעיר. כן הודיע השר לראש העיר וצוותו שהעירייה זכאית לקבלת סיוע נוסף מטעם המשרד להגנת הסביבה בהיקף כולל של 7.5 מליון שקלים בנושאים שונים הקשורים למיחזור וטיפול בפסולת ובתקצוב של אגף הסביבתי של המשרד.

השר שיבח את פעילות אגף לאיכות הסביבה בעירייה, ואת רמתו המקצועית הגבוהה ואמר למארחו, ראש העיר גרינברג, "הרבה פעמים המשרד מתקשה לשתף פעולה עם רשויות בשלטון המקומי, או בגלל היעדר אנשי מקצוע, או בגלל חוסר תשומת לב לנושא הסביבה.  אבל כאן, בפתח תקוה, אין לי ספק, אמר השר, שהנהגת העיר החדשה מתייחסת ברצינות גדולה לנושא הסביבה, ואנחנו נמצא בכם שותפים אמיתיים למאבקים משותפים למען בריאות התושבים ואיכות הסביבה."

בתום הדיון נערך סיור בתחנת המעבר ובמפעל טביב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...