Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התופעה של מדבירים ללא רישיון בתל אביב עולה מדרגה – המדריך הבא ילמד אתכם מה צריך לעשות

התופעה של מדבירים ללא רישיון בתל אביב עולה מדרגה – המדריך הבא ילמד אתכם מה צריך לעשות
קרדיט - shutterstock

הרשת גורמת לכולנו להיות חכמים יותר. היום בלחיצת כפתור ניתן לקבל מידע על כל דבר שאנחנו רוצים לדעת, בין אם נרצה להבין יותר פיזיקה, מתמטיקה, כימיה, ביולוגיה או סתם לקבל מידע כללי על סופוקלס או סוקרטס. היום גם לאנשים הרבה יותר קל להתחיל ולהתחזות לאנשי מקצוע מכל מיני סוגים מעולם השיפוצים וגם בעולם ההדברה. רבים מן המדבירים מזייפים רישיונות הדברה ומזייפים את היותם מדבירים מוסמכים ומדובר בתופעה נוראית אשר עלולה לפגוע בכולנו. אז איך נגלה שמדובר במדביר ללא רישיון? מהי הדברה ולמה אנחנו צריכים אותה המדריך הבא ילמד אתכם מה צריך לעשות.

התופעה של מדבירים ללא רישיון בתל אביב עולה מדרגה - המדריך הבא ילמד אתכם מה צריך לעשות
קרדיט – shutterstock

אז בוא נבין קודם מהי הדברה בכלל 

הדברה היא קודם כל שיטה להרחקה וצמצום של מזיקים מסוגים שונים. ההדברה בעצם נעשית בעזרת סוגים שונים של רעלים אשר פוגעים במזיקים בצורות שונות, חלקן בבריאותם, במחייתם ורבייתם. לצורות ההדברה ישנן פנים רבות ומגוונות והדברות כלפי כל מזיק תיעשה בעזרת חומרים שונים ובשיטה שונה. ההדברה שתיעשה כלפי ג'וקים אינה תהיה דומה להדברת יתושים וכמו כן, הדברת פשפש המיטה בתל אביב תהיה שונה מהדברת מכרסמים בתל אביב. אז כפי שניתן להבין שיטת ההדברה תיעשה כלפי מזיקים מסוגים שונים ולכן כל שיטה תיעשה בצורה שונה. 

ואילו סוגים של הדברות יש? 

ישנם סוגים שונים של הדברות המתחלקות לשניים, הדברה ירוקה והדברה כימית. נסביר קודם כל ההדברה הכימית, ההדברה הכימית הנה הדברה שהוכיחה את יעילותה במשך שנים רבות אבל מדובר בבעיה הן הומנית, אקולוגית ובריאותית מסביב להדברה הכימית. הבעיה הבריאותית הנה הגדולה ביותר זאת מכיוון שההדברה הכימית נעשית על ידי רעלים מאוד חזקים אשר יכולים לפגוע בבריאות שלנו. בגלל זה מרחיקים אנשים מן הבית בזמן ההדברה הכימית לפעמים לתקופה ארוכה וזאת בכדי לשמור על הבריאות שלהם. גם מבחינה אקולוגית ההדברה הכימית מבצעת השמדה והורגת את המזיקים השונים, אנשים המחזיקים באורח חיים אקולוגי יעדיפו שלא לבצע הדברה כימית מכיוון שהפגיעה הן במזיקים עצמן והן במאזן האקולוגי בעולם. 

ומה בעניין ההדברה הירוקה? 

הדברה ירוקה הנה הדברה שהתפתחותה נעשתה בשנים האחרונות וזאת מכיוון שהיא שומרת ותורמת לשמירה על איכות הסביבה. ההדברה מחזיקה ביתרון אקולוגי מובהק ושומרת על בריאות מזמיני השירות, בריאותו של המדביר עצמו וכמובן אינה הורגת את המזיקים אלא מרחיקה אותם ושמה על כך דגש. ההדברה אינה פוגעת בחיות ובני אדם והיא הומנית הרבה יותר מן ההדברה הכימית. במקום להשמיד את המזיק היא מרחיקה אותו מן המקום בעזרת דרכים ירוקות, מבזבזת פחות זמן וגם מכיוון שמדובר בהדברה ירוקה בעלת פחות השפעה משמעותית על הבריאות בסוף ההדברה ללא המתנה ארוכה ניתן לחזור לבית ללא שום חשש. 

כיצד מדביר יחשב למדביר מוסמך בעל רישיון? 

מדביר יוכל להיחשב כמדביר מוסמך רק אבל רק אם הוא יקבל רישיון והסמכה מהמשרד להגנת הסביבה. ישנם תחומי מקצוע פרוצים יותר ופרוצים פחות, לדוגמא כל אחד יוכל לקרוא לעצמו קוסמטיקאי, בונה ציפורניים או אפילו שיפוצניק והוא לא חייב להחזיק בתעודה לשם כך. לעומת זאת בכדי להיקרא חשמלאי או מדביר מוסמך עליך להחזיק בתעודה ממשלתית המסמיכה אותך לשם כך ולכך יש סיבות רבות אשר נמצאות שם בכדי להגן עלינו. תחום ההדברה הוא תחום שמתעסק ברעלים ואם האדם לא יחזיק ברישיון לשם כך ולא יבין במזיקים הוא עלול לא רק שלא להשמיד את המזיק או להדבירו ולהרחיקו אלא גם הוא עלול לפגוע בבריאותנו ובבריאותו שלו, מה שאינינו מעוניינים שיקרה. 

רישיון ההדברה של המדביר המוסמך מגיע מן המשרד להגנת הסביבה כפי שהסרנו קודם. עליו לעבור קורס ייעודי לשם כך וכן השתלמויות רבות המסבירות ומפוקחות על ידי משרדי הממשלה השונים וזאת בכדי שיוכל להחזיק ברישיון למדביר מוסמך. רבים מן האנשים אשר בוחרים לרכוש חומרי הדברה שונים שאינם יעילים כפי שיעילים חומרי ההדברה של המדבירים המוסמכים וזאת מכיוון שרק מי שמחזיק רישיון יכול לרכוש אותם. אותם חומרים שרוכשים המדבירים הם מאושרים על ידי משרד הבריאות והם וניתן לרכוש את רובם הגדול רק על ידי החזקת רישיון מדביר ורק מדביר מוסמך ומקצועי ידע כיצד לבצע את ההדברה עמם. 

המדביר הראה לי רישיון ואפילו מספר רישיון איך אפשר לדעת שהוא מקצועי מספיק? 

ישנן מספר דרכים ושיטות שיעזרו לכם להבין אם המדביר שהזמנתם ידע לבצע את העבודה כמו שצריך.

הסבר ובקיאות בתחום

מידת המקצועיות של המדביר מתחילה להמדד על ידי הצורה שבה הוא ניגש ומסביר לכם את ההדברה ושיטתה. מדביר מקצועי קודם כל יסביר לכם מה המזיק, מי המזיק, כיצד הוא הגיע ומה צריך לבצע בכדי שילך. הוא יציג בפניכם את האלטרנטיבות השונות להדברה, ייתן לכם הסבר ואת המלצתו האישית בכדי לבצע את ההדברה בצורה היעילה ביותר. מאחר וההדברה כמו כל תחום מבצעת התפתחות עם השנים הוא ידע בדיוק את העדכונים הנכונים בנוגע לשימוש בכל חומר וחומר ויחזיק בקיעות רבה בכל מה שקשור למזיקים השונים. 

בדיקה ברשת

דרך נוספת הנה לבדוק את המדביר עצמו ברשת. היום ישנם אתרים רבים המדרגים את אנשי המקצוע לפי מקצועיות ואפילו יחסי האנוש והזמינות שלו. תמיד אפשר לבצע היו אפילו דרך הטלפון בזמן שהוא נמצא בבית בדיקה עליו לראות מה אומרים עליו לקוחות עבר ולהחליט האם אנחנו בוחרים להשתמש בשירותים שלו. חשוב להבין שכל נורת אזהרה בתחום ההדברה הנה חשובה וזאת מאחר שנעשה שם שימוש בחומרים מאוד מסוכנים אשר יכולים לפגוע בבריאותכם ובבריאות השוהים בבית דבר שאנחנו רוצים למנוע בכל מחיר. 

בדיקת נהלי בטיחות

המלצה נוספת בכדי לזהות מדביר מקצועי היא לבדוק על נהלי הבטיחות השונים שיש בכל מה שקשור להדברת המזיק שיש לכם בבית. אם לאחר בדיקה תראו כי הוא אינו עומד בנהלי הבטיחות השונים שנוצרו במשך השנים בתחום ההדברה תדעו שמדובר באדם שאינו מעודכן וכנראה לא עבר את השתלמויות הבטיחות החשובות שהוא מחויב לעבור ויש סיכוי גם שרישיונו אינו בתוקף. המדביר תמיד יבצע הסבר מפורט כיצד ניתן למנוע מן המזיק להגיע לבית שלכם עוד הפעם, איך המזיקים עלולים להופיע שוב וכיצד נמנעים מכך. תדברו איתו ותשאלו ואפילו תראו האם ההדברה מגיעה עם אחריות, תעודת אחריות להדברה יכולה להוות ראיה למקצועיות המדביר אבל לא להסתמך על זה שהוא יעמוד בזה. 

לסיכום

חשוב להבין שבהדברה כמו בכל מקצוע ישנו איש מקצוע בתחומו והוא בעל הידע והניסיון. אם איש המקצוע מסביר לכם על הדברת יתושים בתל אביב ושוכנעתם שמדובר באיש מקצוע מהימן תסמכו עליו ותתנו לו את המושכות בכדי שיבצע את עבודתו. לכן חשוב שתמיד אבל תמיד תבדקו את רישיונו ואת הבנתו ואפילו תפקחו שבאמת הוא עושה את עבודתו כפי שצריך ולא חורג משום נהלי בטיחות שעלולים לפגוע בכם. תבואו אליו עם הבקשות ואם אתם מעוניינים בביצוע הדברה ירוקה ולא כימית תגידו לו שידע להתאים את החומרים לשם כך. אנחנו בקסם הדברות מתחייבים לשירות הטוב והמקצועי ביותר, מחזיקים כמובן ברישיון של מדביר מוסמך ואנחנו כאן לכל בעיה שנוצרת. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...