Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

זוג או פרד – מהו טיפול זוגי

זוג או פרד – מהו טיפול זוגי
קרדיט לתמונה: freepik

"לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ, אֶעֱשֶׂה לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ" משפט זה, מתחילתו של ספר בראשית,  הוא הבסיס לדיונים שמתקיימים בנושא זוגיות מאז ומעולם, האם באמת לא טוב להיות לבד, האם טוב יותר ביחד ואולי זה לא עניין של טוב או רע אלא של צורך קיומי בסיסי. בכל מקרה, אנשים ממשיכים לייצר זוגיות באופניה השונים ונראה שהיא כאן כדי להישאר.

זוג או פרד - מהו טיפול זוגי
קרדיט לתמונה: freepik

מאז ימי האדם הראשון ניתן לראות את הדינמיקה של הזוגיות, זה עובר כחוט השני בספרי התנ"ך, בהיסטוריה של העולם, זוגיות העסיקה, מעסיקה ומהווה השראה לשירים, סרטים וספרים ונראה שאין כל חדש והדילמות, הבעיות, הקשיים והאתגרים לא ממש משתנים. מה שכן משתנה זאת התפיסה וההבנה שניתן לטפל, במסגרת מה שמכונה טיפול זוגי.

כאשר מדברים על טיפול זוגי, הכוונה היא לשיטה פסיכותרפיסטית אשר נועדה לסייע לזוגות לפתור קונפליקטים בנושאים שונים שעולים במהלך החיים המשותפים.  פעמים רבות תוך כדי החיים המשותפים בני הזוג מתרחקים והתקשורת בניהם "מתקלקלת", הם חווים חוסר התאמה היוצרת עימותים חוזרים ונשנים. בעיות בתקשורת, בעיות בחיי המין, עימותים חוזרים ונשנים, דילמות, קשיים ובעיות סביב נושאים כלכליים, סביב הורות וחינוך ילדים, בעיות בנושאים רגשיים ועוד.

טיפול זוגי מתאים לזוגות המעוניינים לפתור בעיות הקשורות למערכת היחסים ולייצר תקשורת יעילה וטובה. נדרשת מחויבות והשקעה רגשית אמיתית ובמידה וצד אחד לא מחויב או מרגיש שעליו לפתור דברים עם עצמו, מומלץ להגיע אליה רק לאחר שכל צד טיפל בעצמו ונותר לשפר את הביחד.  "מה שחשוב בזוגיות איננו לגרום לבן הזוג להיות מאושר, אלא להיות מאושר בעצמך, ולהעניק לו את אושרך." ~) ז'אק סאלומה)

הטיפול הזוגי מתקיים בידי מטפל מקצועי שהוכשר לכך ובנוכחות שני בני הזוג, ישנם מקרים בהם הטיפול מתקיים בנוכחות צד אחד בלבד אבל הם נדירים. המטפל היושב עם בני הזוג מנסה לעודד תקשורת ולבנות תשתית חדשה ליחסים, הם לומדים להקשיב ולהכיל את השני או השנייה ומקבלים כלים לצליחת המשבר או הדילמה במטרה לצאת ממנה מחוזקים.

הטיפול מתנהל בשיחה ובבחינת מהלך הזוגיות, דפוסי תקשורת, התנהלות בבית ובין בני המשפחה האחרים, ניתוח האתגרים והדילמות, תוך העלאת הקשיים והנקודות הנפיצות. במהלך המפגשים מייצר המטפל אפיקי תקשורת מחודשים ואפקטיביים, תוך בחינת הרגשות והצרכים ההדדיים, גישור על פערים  ופתרון קונפליקטים, תוך מתן כלים לחידוש האינטימיות והחזקת התשוקה והרגשות החיוביים שהיו מתחילת היחסים.

המטפל הזוגי נעזר בספקטרום רחב של כלי טיפול, הן מעולם הגישור וניהול משא ומתן, ניהול קונפליקטים וקבלת החלטות, מיומנויות תקשורת בין אישית ועוד, כל אלה יסייעו לזוגות גם במערכת היחסים ההדדית, אבל לא רק.. אלה כלים לחיים ולכל סוגי האינטראקציות האנושיות, לקביעת פגישת ייעוץ, לחצו:

https://www.horutplus.co.il

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...