Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חומצי זה הכי, אחי: 6 סיבות למה חומצה היאלורונית טובה גם לגברים

חומצי זה הכי, אחי: 6 סיבות למה חומצה היאלורונית טובה גם לגברים
קרדיט לתמונה: Shutterstock

בשנים האחרונות, הפכה החומצה ההיאלורונית לשם דבר במוצרי הטיפוח לעור. המודעות הגוברת והרצון לשמור על מראה צעיר ורענן – כבר מזמן אינם נחלתן של נשים בלבד. מדוע? הישארו איתנו

רויטל מור

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המצוי בריכוזים גבוהים באזורים שונים בגוף – במפרקים, בעיניים ובעיקר בעור. מדובר במולקולה המסוגלת לספוח עד כפי אלף ממשקלה במים ומכאן שהיא משמשת כחומר המספק לחות לאזורים הדורשים אלסטיות לאורך זמן. 

חומצי זה הכי, אחי: 6 סיבות למה חומצה היאלורונית טובה גם לגברים
קרדיט לתמונה: Shutterstock

ישנן סיבות רבות בגינן צריכתה של החומצה מומלצת במיוחד גם בקרב גברים כאשר העיקרית מבניהן היא היותה מסייעת בתהליכי אנטי אייג'ינג. עם השנים, דועכת כמותה הטבעית המיוצרת בגוף – וכמוה גם איכותה. כתוצאה מכך, נוצרים קמטים, החלמת העור מפצעים ומחתכים איטית יותר וההגנה הטבעית עליו מהשמש פוחתת אף היא. מכאן שכדי לשמור בכל זאת על עור ובריא ורענן, גברה מודעותם של נשים וגברים כאחד לקיומה של חומצת הפלא. השימוש בה הפך לפופולרי בעיקר בשנים האחרונות דרך זריקות חיצוניות ועד שימוש במשחות וקרמים, ואף ישנה חומצה היאלורונית הניתנת לצריכה כתוסף מזון בדמות אבקה – עבור אלו המעוניינים ביתרונותיה בדרך נוחה יותר ונטולת כאב. 

אם עוד לא השתכנעתם מדוע היא עושה פלאים גם עבור עורו של המין הגברי – לפניכם כמה מהסיבות העיקריות:

  • מעניקה לחות ממושכת לעור הפנים

בין הטיפים היעילים בגידול צמחים ישנו השימוש במילוי חיתולים חד פעמיים. בחיתולים אלו ישנם גרגרים הסופחים אליהם כמות רבה של מים המשתחררים באופן איטי בהתאם לצורך הצמחים. כאשר מערבבים מעט מהגרגרים הללו באדמת העציץ, מקבלים למעשה שתי תוצאות רצויות: מצב בו גם נמנעים מהשקיית יתר עקב ספיגת המים בגרגרים וגם ריווח ההשקיה עקב שחרור המים על־ידי הגרגרים לפי צורך הצמחים. חומצה היאלורונית עובדת על עיקרון דומה – החומצה סופחת מים רבים, משחררת אותם באיטיות לעור ובכך מונעת את התייבשותו ואת איבוד האלסטיות שבו – מה שיוצר את הקמטים.

  • מסייעת באנטי אייג'ינג

אנטי אייג'ינג הוא מושג תמוה. סביר להניח שאם גילכם הוא חמישים, לא תהפכו לבני עשרים רק משימוש בחומצה היאלורונית, אבל עורכם לעומת זאת יתפקד כאילו היה צעיר יותר מגילו האמיתי. בין אם עורכם כבר אינו גמיש כפי שהיה בצעירותכם ובין אם כבר החלו להופיע קמטים – החומצה ההיאלורונית יכולה לסייע בהעלמתם. כאשר החומר סופח מים הוא למעשה גורם למתיחת העור וליישור הקמטים הקיימים.

  • מתאים כל סוגי העור

בגלל היותה חומר טבעי, מתאימה החומצה ההיאלורונית לכל סוגי העור. עבור עור יבש, תרומתו כמלחלח טבעי ברורה, אך גם כאשר מדובר בעור שמן תרומתה של החומצה משמעותית מאד. בנוסף להענקת לחות לעור, מטפלת החומצה גם בעור שמן על־ידי מניעת מצב בו הנקבוביות תייצרנה עודפי שומן כדי "למלא את המצברים" החסרים. 

  • שומרת על העור על־ידי שחרורם של נוגדי חמצון

אחד מיתרונותיה המרכזיים של החומצה ההיאלורונית הוא בהגנה על העור על־ידי שחרור  נוגדי חמצון. אלו שומרים עליו מפני נזקים שיכולים להיגרם בין היתר מקרני השמש או מזיהום אוויר – הגורם בנוסף גם להזדקנות מוקדמת של עור הפנים ומאיץ הופעה של קמטים. 

  • נלחמת בנזקי קרני השמש

עם השנים, נגרמים נזקים רבים לעור עקב גורמים שונים כמו עישון, אכילה לא מאוזנת וחשיפה יתרה לשמש, כאשר השפעתם היא ארוכת טווח. בין מקורות הפגיעה המשמעותיים בעור ישנה החשיפה לקרניים אולטרה סגולות, כאלו הקיימות בקרינת השמש. חשיפה זו פוגעת בעור, מייבשת אותו וגורמת לו לאבד מהאלסטיות שלו. שימוש ממושך בחומצה היאלורונית תורם גם למניעת נזקי שמש חדשים וגם מהווה אמצעי טיפול בכאלו הקיימים. תוספת הלחות והאלסטיות לעור מיישרת קמטים שנוצרו ומעניקה לעור מראה מתוח. 

  • מתקנת נזקים בעור 

לחומצה היאלורונית תפקיד בהחלמת העור מפצעים וחתכים. בעת הגילוח העור סופג לעתים קרובות חתכים קטנים ואף לעיתים מיקרוסקופיים. בנוסף לגילוח, גם חשיפה לפגעי מזג האוויר, רוחות וקור, קרינת שמש ועוד יכולים לפגוע בעור. החומצה היאלורונית עוזרת בשמירה עליו ובהאצת ההחלמה של אותם חתכים וסדקים.

אם כן, שימוש בחומצה היאלורונית מסייע לשמור על העור לח ואלסטי, מאפשר טיפול ושיקום העור לאחר גילוח ואפילו יכול לעזור בהעלמת קמטים קיימים. בארצות כמו ישראל בהן קרינת השמש חזקה, הגנה מקרני השמש והשפעתן המזיקה היא חשובה ואף הכרחית – ולא רק לנשים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...