Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חושבים לפתוח עסק? כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים עסק בתל אביב

חושבים לפתוח עסק? כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים עסק בתל אביב
קרדיט freepik

פתיחה של עסק היא חלום בר השגה וראוי לממש אותו. לעבודה כשכיר יש אמנם יתרונות רבים, אבל ללא ספק יש לה גם תקרת זכוכית ואותה קשה מאד לפרוץ. לחיים כבעל עסק אמנם יש הרבה יותר אחריות, אבל האפשרויות הרבה יותר נגישות הן מבחינת פריון והן מבחינת הכנסה. אם כן אין צורך לעשות יחסי ציבור לעסקים ורובינו בהחלט מעדיף להיות בצד המעסיק במקום הצד המועסק, אז אם גם אתם החלטתם לפתוח עסק, רגע לפני שאתם עומדים לעשות את זה, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו.

חושבים לפתוח עסק? כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים עסק בתל אביב
קרדיט freepik

ראשית, עסק קל יחסית לפתוח, וברוב המקרים, לפחות מבחינה רשמית אין הרבה מניעה, אם כי קיימים חסמים שאי אפשר ולא כדאי להתייחס אליהם בקלות הדעת.

ישנם כל מני סוגים של חסמי כניסה, כאשר תפקידם הוא לייצר מרווח הגנה עבור אלו שעוסקים בתחום, באופן רשמי, ובאופן מעשי מטרתם לייצר כספי מיסים נוספים עבור הממשלה. דוגמה אחת מובהקת לכך היא מקרים שבהם העסק זקוק לאישורי רישיון עסק. ישנם תחומים שונים הקשורים במזון, בריאות, שינוע, עיסוק בחומרים שונים, שירותים שונים ולמעשה הרבה מאד תחומים, אולי יותר תחומים מאשר לא- דורשים רישיון עסק. כל תחום והתנאים שלו. אחד הדברים החשובים ביותר לפני הקמת עסק בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ ולצורך העניין גם בעולם הוא להבין את המשמעויות העמוקות ביותר של דרישות הרישוי ולעמוד בהן ללא יוצא מן הכלל.

חשוב להבין שחוסר עמידה בדרישות הרישוי בכל אשר נוגע אל רישיון עסק יוביל לחוסר יכולת לעבוד ואף יגרור אחריו קנסות רבים. במקרים מסוימים הדבר עלול להיחשב כפלילי.

על מנת להבטיח שאתם עומדים בכל הדרישות הנחוצות ובכדי להקל על כל התהליך מתחילתו ועד סופו כדאי מאד למצוא רואה חשבון אמין ויועץ מס מקצועי. אלה שני בעלי המקצוע החשובים ביותר מבחינת הניהול הפיננסי של העסק שלכם, כאשר במידה וזה לא מובן מאליו, הרי שהניהול הפיננסי של העסק הוא הלב הפועם שלו. בלעדיו לא יתקיים דבר.

תפקידו של רואה החשבון הוא לייצג את העסק מול רשויות המס והרשויות הממשלתיות, דבר שכשלעצמו סבוך ומורכב בטח בצעדים הראשונים של העסק. למעשה, שירותיו של רואה חשבון יכללו את כל מה שנדרש לעשות עם הקמתו ולמעשה יטפל בכל מה שנדרש עבורכם, כי זה המקצוע שלו. יועץ מס יסיע לכם לחסוך כסף רב וחשוב בתכנון המיידי ובתכנון העתידי שלכם. כדאי מאד להיוועץ גם עם יועץ פנסיוני ולא לדחות את הנושא, למרות שהוא מפתה למדי.

לסיכום, חשוב לעשות שיעורי בית ולהכיר את הסטטיסטיקה, כמו כן חשוב לדעת להאציל סמכויות כבר מההתחלה ולתת לבעלי המקצוע לעשות את העבודה שלהם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...