Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חיוך של מיליון דולר – ד"ר שי דורי מסביר על הלבנת שיניים

חיוך של מיליון דולר – ד"ר שי דורי מסביר על הלבנת שיניים

אחרי שנים בהם אני סובל ממודעות יתר לשיניים הצהובות שלי ומסתיר את החיוך מתחת לשפתיים, החלטתי שהגיעו מים עד נפש. חקרתי ובדקתי מהן האופציות להלבנת שיניים ומהן המלצות רופא השיניים שלי בנוגע אליה.

אדם קורן 15/10/2020

מזה 20 שנים שאני עובד בתחום התקשורת, ובשנים האחרונות נכנסתי גם לשוק הבינלאומי. במהלך העבודה אני נוסע הרבה, נפגש עם אנשים מכל רחבי העולם, ותמיד הפריע לי עניין השיניים שלי. עברתי יישור בהיותי נער מתבגר, אבל ההצהבה שהתרחשה עם השנים, גרמה לי להיות מודע יתר על המידה לחיוך שלי בפגישות. חקרתי את הנושא, וכשגיליתי כמה הוא אפוף שמועות ואמונות טפלות, פניתי למומחה – ד"ר שי דורי, שיעזור לי לרדת לשורש העניין. 

ד"ר שי דורי, רופא שיניים ומומחה בכירורגייה של הפה והלסת, מקבל את מטופליו בסמוך לקניון רמת אביב. הגעתי לקליניקה שלו על מנת לשמוע על תהליך הלבנת שיניים ומהן הדרכים לבצע הלבנת שיניים, כך שאקבל את התוצאה הטובה ביותר. אף על פי שעכשיו בתקופת הקורונה, פחות אנשים ייחשפו לחיוך של אחרים בעקבות עטיית המסכות, לא צריך להזניח את הפה והשיניים. הרופא המתין לי עם מיגון מקצועי כולל מסכה, והתיישבנו לשוחח.

מרפאת השיניים של ד"ר דורי | תמונה: יח"צ

מהי הלבנת שיניים למעשה?

"מדובר בטיפול אסתטי לא מזיק, שבו מבהירים את זגוגית השן", עונה לי ד"ר דורי. "השן עוברת שינוי בצבע במהלך השנים, משום שאנחנו אוכלים ושותים משקאות בעלי צבעי מאכל. גם משקאות בעלי קפאין כמו קפה ותה הופכים את השיניים לכהות יותר, וגם משקאות אלכוהוליים כמו וויסקי או יין אדום".

"זגוגית השן מוכרת לציבור גם בתור האמייל. בעצם לאמייל יש תפקיד בטיפול המבהיר, מפני שנוכחותו תורמת בהלבנה. ככל שהאמייל שחוק יותר, כך הסיכון להבהיר את השן נמוך יותר, ולכן הטיפול גם יעיל יותר בקרב צעירים, שהאמייל שלהם פחות שחוק ופגוע מזה של מבוגרים", מסביר ד"ר שי דורי.

איך עושים הבהרה?

"ישנן מספר דרכים, ביניהן גם הבהרות ביתיות, אך אלו לוקחות משמעותית יותר זמן, ולכן מומלץ לגשת לרופא שיניים מומחה. כאשר עושים הבהרה במרפאת שיניים, הרופא משתמש בלייזר, בעצם מדובר בקרינה אולטרה סגולה, ובמי חמצן בריכוז של 35%. הטיפול אורך כשעה וחצי, ויש לו מספר שלבים. בשלב הראשון, מבודדים את החניכיים כדי לא לפגוע בהן. מניחים את החומר על השיניים ומקרבים את מנורת הלייזר לשיניים. חוזרים על תהליך התאורה והחומר שנמרח על זגוגית השן עוד פעמיים, כאשר כל אחת מהפעמים נמשכת כ-20 דקות. את תהליך ההבהרה רשאי לבצע רק רופא שיניים מוסמך".

ד"ר שי דורי עוסק ברפואת שיניים כבר כמעט 30 שנים, ונחשב למומחה בתחום כירורגיית הפה והלסת. את הכשרתו עבר בבתי החולים הדסה עין כרם ותל השומר, והוא נבחר בכל שנה לאחד מהרופאים הטובים בישראל על ידי מגזין פורבס, החל משנת 2014.

"את תהליך ההבהרה רשאי לבצע רק רופא שיניים מוסמך" – ד"ר שי דורי | תמונה: יח"צ

הרופא מציין כי ערכות הלבנת השיניים הביתיות שנמכרות בבתי המרקחת פחות יעילות, משום שהריכוזים בהן נמוכים. עוד הוא מזכיר, כי לאחר הטיפול יש להימנע מחומרים בעלי צבעי מאכל במשך יומיים, וכדאי להשתמש במשחה לשיניים רגישות. 

מה הן תופעות הלוואי לאחר הטיפול?

ד"ר שי דורי עונה: "ייתכן והמטופל יחוש מעט רגישות יתר בשיניים, במיוחד רגישות לקור, תחושת צריבה קלה בחניכיים ואולי שינוי בחוש הטעם, שיחלוף במהירות. אין מה לחשוש, לא מדובר בקורונה", הוא מתבדח. "כמובן שהחומרים בהם אנו משתמשים אינם מסוכנים, ואנו פועלים במקצועיות רבה. על כן אין סיבה לחשוש מנזק בלתי הפיך או תופעות לוואי מסוכנות".

ד"ר דורי מוסיף: "לעתים לחלק מהאנשים מופיעים כתמים לבנים על השיניים. אלו כתמים שהיו שם כבר קודם, וכעת, לאחר ההבהרה, הם נחשפים. גם אלו אינם קבועים, ולאחר כשבוע צפויים להיעלם".

מהן ההמלצות לשמירה על ההלבנה לאורך זמן?

"ראשית, למעשנים מומלץ להפסיק לעשן טרם תחילת הטיפול, במהלכו וגם לאחריו, שכן העישון פוגע בתהליך ההבהרה. בנוסף, כדאי להימנע ממשקאות כמו קפה, תה ויין אדום וגם מפירות הדר, שהם חומציים. מכיוון שבתהליך ההבהרה השיניים הופכות לרגישות יותר, והכתמים עשויים להיראות עליהן באופן ברור יותר, הימנעות מהמשקאות והמאכלים הללו תסייע בקבלת תוצאות טובות יותר. ההמלצה שלי היא לשתות רק מים", אומר ד"ר דורי.

האם יש לך טיפ אחרון למתעניינים בתהליך?

"כן", הוא עונה, "תמיד להתייעץ עם רופא שיניים לפני כל תהליך, מפני שזה משתנה מאדם לאדם".

הלבנת שיניים | תמונה: Canva

יצאתי מהקליניקה של ד"ר שי דורי, שמח על כך שהרופא ממשיך לפעול בתקופת הקורונה, במסגרת ההנחיות של משרד הבריאות. השיחה איתו גרמה לי להאמין שבימינו, לכל אחד יכול להיות חיוך של מיליון דולר. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...