חשיבות עריכת הצוואה בעזרת עורך דין

חשיבות עריכת הצוואה בעזרת עורך דין
קרדיט - Freepik

כאשר אדם נפטר, חשוב שתהיה ברשותו צוואה אותה ערך מבעוד מועד בעזרתו של עורך דין מומחה לדיני המשפחה. את הצוואה ניתן לערוך בצורה עצמאית, אך כאשר המוריש אינו בקיא בלשון החוק, הסיכויים לפסילתה של הצוואה ואי היכולת לקיומה גדלים, מה שמסכן את נכסיו ואת האפשרות להעביר אותם אל היורשים. עם עזרה של עורך הדין בכתיבתה, ניתן להטמיע בתוך הצוואה מנגנונים מיוחדים אשר נועדו להגן עליה ולאפשר את קיומה, כמו גם להפוך אותה לחסינה בפני ערעורים. במידה וליורשים אין השגות לגבי הצוואה, לאחר פטירתו של המנוח, עוברים לשלב הבא שהוא הגשת בקשה לצו קיום צוואה, על מנת להמשיך בתהליך ולחלק את הירושה בין היורשים כפי שנקבע במסמך הצוואה. עם זאת, כאשר אחד היורשים מתנגד לצוואה, או שחלק מהיורשים היו מעדיפים לחלק את הנכסים בצורה אחרת, או במקרה בו אדם אשר אינו כלול בצוואה מצהיר כי יש לו יסוד סביר להאמין כי מגיעה לו חלק בירושה, פנייה אל עורך דין היא מתבקשת לטיפול בבעיה.

כיצד מטפלים בסכסוכי צוואות וירושות והתנגדות לצוואה

כל מקרה שקשור להתעסקות סביב הצוואה והירושה הוא לגופו, כאשר לכל אחד מהם יש פתרון אחר המתאים ביותר לטיפול בו. לדוגמא, במקרה בו היורשים מעוניינים ליצור חלוקה שונה של הנכסים, ניתן לערוך הסכם מסוים הנקרא הסכם בין יורשים. ההסכם נערך בין חלק מהיורשים או בין כולם, אך בשני המקרים, הוא מחייב את הסכמתם המלאה של כל היורשים הנכללים בצוואה, על מנת לקבל תוקף חוקי. מטרתו של ההסכם היא לחלק את הצוואה בצורה שונה מזו שקבע המוריש, בין היתר, היא נעשית על מנת להימנע מתשלומי מס עודפים על נכסים ועל רכוש שעברו בירושה. דוגמא לכך היא העברה של נכס בירושה על שמו של אחד האחים אשר אין בבעלותו עוד נכס וקבלת זכויות בנכס או רווחים ממכירתו עבור שאר האחים. את ההסכם לא חובה לערוך על ידי עורך דין, אך ההיעזרות בו היא מומלצת, לרבות עבור מניעת סכסוכים בנושא.

היכן תוכלו למצוא עורך דין בקיא שיסייע לכם בדיני המשפחה

זקוקים לעזרתו של עורך דין מוביל לדיני המשפחה למען עריכת הסכם בין יורשים או מסמכים אחרים כמו צוואה וייפוי כוח מתמשך? משרד עורכי הדין ערן דוידוב ממוקם בתל אביב והוא עוסק בנושאים השונים הכלולים בתוך דיני המשפחה מזה כ-17 שנה. המשרד מתמחה בעריכת צוואות ובטיפול בסכסוכי ירושה, הן בעזרת הליכי גישור והן באמצעות ייצוג מוביל אל מול הערכאות הרלוונטיות. פנייה אל משרד עורכי הדין מבטיחה טיפול מסור, מיומן, מקצועי ומותאם אישית בכל תיק ותיק, תוך מתן שירות בלתי מתפשר, זמינות גבוהה בכל שעות היממה וליווי מקיף לכל אורך התהליך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עיצוב מטבחים וחדרי רחצה בירושלים – חללים מעוצבים בהתאמה אישית
עיצוב פנים מהווה חלק מרכזי בתכנון נכון של הבית, ומטבחים...
כמה חשמל צורכים מכשירי החשמל שלנו?
אם חשבתם עד היום שאין שום דבר שאתם יכולים לעשות...
חופש תנועה ללא גבולות
שינוי פרדיגמת הניידות כסא ממונע מתקפל מייצג מהפכה בתפיסת הניידות האישית....
החלפת מצבר לרכב: מצברים עד הבית בתל אביב
חיים בעידן המודרני הפכו את הרכב לחלק בלתי נפרד משגרת...
מתי עורך דין לענייני מס הכנסה יוכל לעזור לכם?
ישראל זו מדינה שבה כולם משלמים מיסים, חוץ מקבוצות מסוימות...
שוקולד ממותג לעסקים
שוקולד ממותג לעסקים
שוקולד ממותג הוא שוקולד שעבר התאמה אישית עם עיצוב, לוגו...
איך לבחור חנות תוספי תזונה
בחירת חנות תוספי תזונה איכותית  נחשבת חשובה לשמירה על הבריאות....
משפחה במשבר
בעולם המשפט המודרני, ולאור שינויים בחקיקה ופסיקת בתי המשפט, הליכי...
התמודדות עם עיקולים: המדריך לחייבים
הלב דופק בחוזקה, הידיים מזיעות, והמחשבות רצות - זו התחושה...
חיוך יפה ובריא: כל מה שרציתם לדעת על טיפולי שיניים מתקדמים
חיוך יפה ובריא הוא מרכיב מרכזי בביטחון העצמי שלנו, שכן...
דילוג לתוכן