Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפולי פוריות וסיכויי הצלחה

טיפולי פוריות וסיכויי הצלחה

מדינת ישראל היא אחת המדינות הידועות בכמות טיפולי הפוריות שנעשים בה ביחס לכמות האוכלוסייה. בתור מדינה המעודדת ילודה, ישנו סבסוד משמעותי של טיפולי הפריה חוץ גופית ביחס למדינות אחרות. גם הצלחתם של טיפולי הפוריות בארץ הוא גבוה יחסית בעקבות הניסיון והמיומנות הרבים. טיפולי פוריות כוללים הן הזרעה תוך גופית וטיפולים הורמונליים בתור שלב ראשון והן הפריה חוץ גופית או IVF בתור השלב השני אם טיפולי ההזרעה לא צלחו.

טיפולי פוריות וסיכויי הצלחה

מהו תהליך הפריה חוץ גופית ומתי יש צורך לבצע אותו

הפריה חוץ גופית, הנקראת גם הפריית מבחנה, היא ביצוע הפריה באופן מלאכותי לאחר שנעשית שאיבת ביציות מן האישה וניתנת גם מנת זרע של הגבר, בן הזוג או תורם. ההפריה נעשית בתנאים מבוקרים לאחר שגם נעשתה השבחת זרע אם היה בכך צורך. כך הסיכוי להפריית הביצית גדול יותר.

הפריה חוץ גופית מתבצעת כאשר ישנה בעיה מכאנית בחצוצרות, בעיה המונעת מן הביצית הבשלה לעבור מן השחלה אל הרחם וכך תהליך ההפריה לא יכול לקרות באופן טבעי. מצב אחר הוא שישנו זרע באיכות ירודה ולכן תאי הזרע לא מצליחים להגיע לביצית ולהפרותה. מצב נוסף הוא לאחר ניסיונות רבים של כניסה להיריון באופן טבעי או בהזרעה שלא צלחו.

שלבי תהליך ההפריה

תהליך ההפריה כולל שאיבת ביציות, כשעיתוי השאיבה נבחר לאחר מעקב אחר גודל הזקיקים ובבדיקות הורמונליות. כאשר נמצא שגודל הזקיקים וכמות ההורמונים מתאימה, נעשית השאיבה, לרוב נשאבות 10-12 ביציות. הטיפול ההורמונלי מביא להבשלתן של מספר ביציות ולא ביצית אחת כמו באופן טבעי. כך הסיכוי להצלחת התהליך גדל. ישנה אפשרות לבחור את הביציות הבשלות ביותר. לאחר השאיבה נעשית ההפריה, וכיומיים- שלושה לאחר מכן מוחזרים עוברים אל הרחם. לרוב מוחזרים 1-2 עוברים והיתר מוקפאים למקרה שהתהליך לא צלח. כך נחסכת שאיבת ביציות נוספת בטיפול הבא.

סיכויי ההצלחה של טיפולי הפריה

סיכוי ההצלחה של טיפולי פוריות הם גבוהים מאוד באופן כללי אך תלויים במשתנים רבים, כשהמשתנה העיקרי הוא גילה של האישה. ככל שאישה צעירה יותר כך סיכויי ההצלחה גדלים, כשישנו הבדל משמעותי בין אישה בת 35 הנכנסת לתהליך לבין אישה בת 40 ומעלה. לכן, מומלץ לפנות לתהליך זה בגיל צעיר ככל האפשר. לרוב, אישה שנמצאת בתחילת שנות השלושים לחייה יכולה להיכנס להיריון לאחר טיפול אחד או שניים.

האם היריון שנוצר באמצעות טיפולים הוא בסיכון גבוה יותר?

היריון שהושג בהפריה חוץ גופית אינו מחייב שמירה או הגנה מיוחדת רק עקב כך שנוצר בהפריה חוץ גופית. מהרגע בו העובר נקלט ברחם מדובר בהיריון ככל היריון אחר וההתנהלות צריכה להיות באופן אינדיבידואלי לפי מצבה הרפואי של כל אישה, לפי גילה, לפי סוג ההיריון- האם הוא מרובה עוברים ותוצאות בדיקות שנראות במהלך מעקב ההיריון.

ד"ר משה רויבורט הינו מומחה לפריון ולהפריה חוץ גופית. הוא משמש כרופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז רפואי רבין  ומומחה לטיפולי פריון ובעיות פוריות של קופ"ח כללית, מחוז דן-פ"ת. בשנת 2004 הקים ומנהל את מרפאת הפריון של קופ"ח מכבי בהדר יוסף וחבר באיגודים מקצועיים בתחום הגניקולוגיה והפריון.

ד"ר רויבורט מקבל במרפאתו שבפתח תקווה ובתל אביב, מטופלות של קופת החולים לאומית ומכבי, והן באופן פרטי. כמו כן עובד בהסדר עם כל קופות החולים והביטוחים הפרטיים. 

כל הטיפולים והניתוחים מבוצעים בבתי החולים הפרטיים הטובים בארץ  מרכז רפואי הרצליה מדיקל סנטר ובית חולים אסותא.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...