Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בחרדות בתל אביב בשיטה היעילה ביותר וללא התערבות תרופתית

טיפול בחרדות בתל אביב בשיטה היעילה ביותר וללא התערבות תרופתית
צילום canavs

רבים מאיתנו חווים במהלך היומיום והשגרה תחושות של מתח ולחץ. לעיתים זה לחץ בעבודה, לעיתים זה לחץ שקשור לילדים, לעיתים זה מתח הקשור למערכות היחסים השונות בחיינו. מתי, אם כן, הופכות התחושות האלה של הלחץ והמתח לחרדה? מה מבדיל בין תחושות אלו לבין חרדה? ואם אכן חווים חרדה, האם ניתן למצוא טיפול בחרדות בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ? את כל התשובות לשאלות האלה ועוד תמצאו במאמר שלפניכם.

טיפול בחרדות בתל אביב בשיטה היעילה ביותר וללא התערבות תרופתית
צילום canavs

מהי חרדה?

חרדה זהו מצב בו אנו חווים חוויה שהינה גם רגשית-פסיכולוגית וגם פיזיולוגית. החרדה מתעוררת עקב אירוע אותו אנו מפרשים כמסוכן לנו. המחשבות שלנו, המפרשות את האירוע כמסוכן, יכולות להיות מחשבות על אירוע מוחשי שאכן קורה או קרה בעבר, וכן מחשבות על איומים ואירועים דמיוניים. תחושת סכנה זו, המתעוררת בעקבות המחשבות, מביאה לכך שמערכת העצבים שלנו מגיבה בעוררות יתר, מה שבגוף יכול להחוות כתופעות של נשימה מואצת, דפוק מהיר, הזעה מרובה, רעד, סחרחורת עד כדי עילפון וכיוצא בזה.

ההבדל בין חרדה לבין פחד הוא שפחד, בדרך כלל, הוא תגובה המקושרת לסכנה מוחשית ומיידית, בעוד חרדה יכולה להתעורר גם ללא הישנות של אירוע מסיים וללא קשר לגירוי חיצוני כלשהו. פחד מוביל את מערכת העצבים שלנו ואת גופנו לנקוט בתגובה של fight or flight (לחימה או בריחה) בעוד שבעת חרדה אנו נחוש אובדן שליטה וחוסר אונים. עם זאת, על אף תחושות קשות אלה של אובדן שליטה וחוסר אונים, חשוב לומר שניתן לטפל בחרדה ואפילו ביעילות וניתן למצוא בקלות מגוון שיטות טיפול ומגוון מטפלים המעניקים טיפול בחרדות בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ.

טיפול בחרדה

אנשים החווים חרדה חשים, לעיתים קרובות, אבודים. החרדה פוגעת באיכות חייהם, מונעת מהם לעשות פעולות שונות, מפעולות יומיומיות פשוטות ועד פעולות מורכבות יותר, ואף יכולה להשאיר אותם מבודדים מסביבתם. למול תחושות האובדן והבדידות האלה נראית האפשרות של טיפול כמעט בלתי אפשרית. כאשר האדם הסובל מחרדה נמצא בהתקף חרדה הוא יכול להרגיש שאין תקנה למצבו וכי לא ניתן לטפל בחרדה. עם זאת, חשוב ביותר להבין שקיים טיפול בחרדות. תחום טיפול זה, הינו תחום טיפול מפותח ומגוון ביותר וכל אדם הסובל מחרדה יכול למצוא את שיטת הטיפול והמטפל המתאימים לו.

גישות לטיפול בחרדות

טיפול בחרדות בתל אביב או בכל מקום אליו תבחרו ללכת ייסוב סביב כמה גישות בסיסיות. הגישה הראשונה היא יצירת מערכת יחסים בטוחה, מכילה ומיטיבה בין המטפל למטופל, זאת על מנת לבסס יחסי אמון וליצור מרחב בו המטופל יכול להרגיש בטוח. הגישה השנייה היא העמקת ההיכרות עם הגוף ועם התופעות המתרחשות בו בעת התקף חרדה. כאשר מתחברים אל הגוף ניתן להגיע למצב בו אפשר לזהות את התקף החרדה עוד בתחילתו ולנקוט בפעולות בהתאם.

הגישה השלישית, וכמובן לא האחרונה, היא הענקת כלים מחשבתיים והתנהגותיים להרגעת התקף החרדה והשגת שליטה במצב. כלים אלו יכולים להיות כלים של תרגול נשימות מרגיעות, תרגול תחושת קרקוע וחיבור לאדמה, תרגול כלים תקשורתיים לקבלת עזרה מהסביבה ועוד. כל זאת כדי לאפשר לאדם הסובל מחרדה להשיג איזון ושליטה במצבו. למעשה מדובר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. רק פסיכותרפיסט מומחה כמו אורי פוקס אשר עוסק שנים בתחום, יכול לטפל בשיטות חדשניות ויעילות עם הוצאות מוכחות. אורי, הוא בעל קליניקות בנתניה והרצליה והוא מעניק יחס תומך והקליניקות שלו מהוות בית חם וטיפולים יעילים לסובלים בדיכאון וחרדה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קייטנת גלישה
מזג האוויר בישראל בשילוב עם רצועת חוף כל כך ארוכה...
מה אתם חייבים לדעת על הקמה של תשתית תקשורת
מאז שאתם מנהלים את העסק שלכם התקשורת בו לא מספיק...
בעלי חברת הסעות? כבר עשיתם ביטוח?
אם בימים אלו אתם עסוקים בהקמה של חברת הסעות, אתם...
חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה
חלוקת רכושו של המנוח, גם אם הדבר נעשה בהתאם לצוואה...
להתמודד לבד מול הוצאה לפועל או בעזרת עורך דין?
ההוצאה לפועל, או בשמה הרשמי רשות האכיפה והגבייה, מוסמכת להטיל...
לא רק למטבח- נירוסטה כמו שעוד לא הכרתם
תחום הבנייה והייצור, בין תחומים רבים אחרים, עושים שימוש נרחב...
איך שומרים על סטריליות בשטח?
אם בעידן טרום קורונה היינו צריכים להסביר לילדינו מדוע האחות...
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...