Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בכאב כרוני באמצעות אמנות: הממצאים החדשים של אוניברסיטת הארוורד

טיפול בכאב כרוני באמצעות אמנות: הממצאים החדשים של אוניברסיטת הארוורד
קרדיט תמונה: FREEPIK

מי מאיתנו לא נהנה מציור, צביעה ויצירה בילדותו? מסתבר שיצירת אמנות יכולה להוות כלי טיפולי רב-עוצמה למבוגרים, במיוחד בטיפול וניהול כאב. טיפול באמנות, סוג של פסיכותרפיה, יכול לסייע בשינוי התגובה לבעיות רגשיות ופיזיות הקשורות לכאב.

"טיפול באמנות אינו מחליף תרופות לשיכוך כאבים, אך יכול לשמש כתוספת יעילה ולהפחית את תפיסת חוויות הכאב," מסבירה קלסי א. סקרפן, מטפלת באמנות בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס. "הוא יכול לעזור לאנשים לנהל טוב יותר את תסמיני הלחץ והחרדה הנלווים לכאב, מה שמסייע בתהליך ההחלמה ומשפר את איכות החיים." כך צוין במחקר שבוצע ע"י אוניברסיטת הארוורד.

אז כיצד טיפול באמנות מקל על כאב כרוני?

טיפול באמנות מסייע בהפחתת תפיסת הכאב על ידי הסטת המיקוד המנטלי מהגירוי הכואב. זו אינה הסחת דעת גרידא, אלא דרך ללמד אתכם כיצד להירגע ולשנות את מצב הרוח שלכם, כך שהכאב לא ישלוט במצבך הרגשי.

מחקר שפורסם ב- The Arts in Psychotherapy בדק כמעט 200 אנשים שאושפזו בשל בעיה רפואית או ניתוח. החוקרים גילו כי השתתפות בטיפול באמנות למשך כ-50 דקות בממוצע שיפרה משמעותית את מצב הרוח שלהם, והפחית את רמות הכאב והחרדה.

"כשאנשים סובלים מכאב, הם לעתים קרובות מאבדים את תחושת השליטה שלהם, מכיוון שהכאב מכתיב מה הם יכולים ולא יכולים לעשות," אומרת צ'לסי א. סקרפן. "עיסוק בטיפול באמנות עוזר להם לתבוע מחדש בעלות על חייהם מבחינת האמנות שהם בוחרים והצעדים שהם נוקטים כדי ליצור משהו ייחודי. זה יכול לספק צורה עוצמתית של ביטוי עצמי וכן פורקן יצירתי."

אין לבלבל בין טיפול באמנות לבין שיעורי אמנות רגילים. בעוד ששניהם יוצרים אמנות, טיפול באמנות כולל עבודה עם מטפל באמנות רשום או מוסמך המנחה אתכם בתהליך היצירתי תוך חקירת הקשר שלו לכאב כרוני.

לדוגמה, אתם עשויים להתמקד ביצירת יצירת אמנות המייצגת כיצד הכאב נראה באותו יום מסוים, ואז לדון כיצד הכאב מתקשר לקווים, צורות וצבעים שונים שאתם יוצרים. "עיבוד אמנות בצורה כזו יכול לעזור לאנשים לחקור עוד את מצבם, מה שעשוי לעודד אותם לדבר בפתיחות רבה יותר על כיצד יצירת אמנות משפיעה עליהם, על מצב הרוח שלהם ועל הכאב שלהם," אומרת סקרפן.

מציאת צורת הטיפול באמנות המתאימה לכם

אינך צריך להיות אמן כדי להפיק תועלת מטיפול באמנות. סוג האמנות שאתם עושים גם אינו משנה. למעשה, סקרפן מעודדת אנשים לשקול כל מיני ביטויים אמנותיים, כולל הדפס, מדיה מעורבת, נגרות וקרמיקה. "אתם יכול גם לחזור למשהו שנהניתם ממנו בעבר, או לצורת אמנות שאתם מעוניינים ללמוד עליה יותר," היא אומרת.

פגישות טיפוליות טיפוסיות הן שבועיות ונמשכות 30 עד 60 דקות. האורך והמספר יכולים להשתנות לפי הצורך. בעוד שהפגישות הן לרוב אישיות בהתחלה, הן עשויות להתרחב לסביבת תמיכה קבוצתית, המציעה הזדמנות לאנשים לשתף את חוויותיהם עם אחרים. חשבו על זה כגרסה בוגרת של "הראה וספר".

מציאת מטפל באמנות

טיפול באמנות מבוצע על ידי מטפל באמנות רשום (ATR) או מטפל באמנות מוסמך (ATR-BC) שהשיג תואר שני המאושר על ידי האגודה האמריקאית לטיפול באמנות, ויש לו ניסיון קליני מפוקח בתחום. ניתן למצוא מטפלים באמנות מוסמכים דרך האגודה האמריקאית לטיפול באמנות.

היכנסו לאתר מרפאת הכאב בתל אביב של המומחה – ד"ר מאיר בן  למידע נוסף על טיפולים חדשניים לכאב כרוני.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד טפסים מקוונים מועילים לעסקים קטנים וגדולים
בעידן הדיגיטלי של ימינו, טפסים מקוונים הפכו לכלי חיוני לעסקים...
שקמה אדרי - משרד עורכי דין פלילי בתל אביב: ליווי מקצועי ומסור ללקוחותינו
משרד עורכי הדין שקמה אדרי, הממוקם בלב תל אביב, מתמחה...
חדשנות ודיוק במפגש הטכנולוגיה והיצירתיות
הפקת אירועים לחברות הייטק מציבה אתגר ייחודי בעולם האירועים העסקיים....
מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על הנכס מפני שריפה
אף אחד מאיתנו לא רוצה חלילה להיקלע לסיטואציה בה שריפה...
צמידים יפים שמחזיקים מעמד לאורך שנים
מידי פעם כולנו חושבים על השאלה איך אנחנו נראים. איזה...
ז'אנרים עיקריים בעולם הספרים 2024
סגנונות כתיבה מגוונים הם המוביל העיקרי של עולם הספרים והספרות...
טיפולים אסתטיים – רק אצל רופא מוסמך
בעולם המודרני בו ניתוחים קוסמטיים ופרוצדורות אסתטיות הם השגרה, ההיצע...
ההבדלים והשימושים המרכזיים בין מערכות הידראוליות לפנאומטיות בתעשייה
מערכות הידראוליות ומערכות פנאומטיות מהוות יסודות חשובים ומרכזיים בתעשייה המודרנית,...
המדריך המלא לעיצוב גינה במרפסת ביתית
אם יש לכם מרפסת אין סיבה שלא תהפכו אותה לגינה...
שמן קורנייקי- מה זה
גאווה ישראלית עוברת בדי- אן- אי של כולנו כנראה, וזה...