Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יזמות עסקית – ניתן ללמוד את זה?

יזמות עסקית – ניתן ללמוד את זה?
קרדיט לתמונה: pixabay

אחד מתחומי העיסוק והפעילות הנחשבים והפופולאריים ביותר בישראל בשנים האחרונות הוא מה שמכונה באופן כללי – יזמות עסקית. בעוד מושג זה מתייחס לכל סוג של יזמות ולעסקים מכל התחומים והמינים, הוא נזכר לא פעם בהקשר של עולם הנדל"ן, אך גם בתחומי עיסוק רבים נוספים. בישראל ניתן למצוא לא מעט נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, אשר פועלים כיזמים בעולם העסקי, רוקמים יחדיו עסקאות ופרויקטים שונים ומוצאים בכך את פרנסתם ואף מעבר לכך. בעוד מדובר בתחום עיסוק אטרקטיבי אשר נשמע לרבים כמו סוג של חלום, עולה השאלה – האם ניתן ללמוד יזמות עסקית?

 

יזמות עסקית – ניתן ללמוד את זה?
קרדיט לתמונה: pixabay

הרבה ללמוד על מנת להפוך ליזמים מצליחים – יזמות נדל"ן כדוגמה

בניגוד למה שרבים נוטים לחשוב (ובכללם  בעיקר צעירים שאפתניים וחסרי ניסיון…), יזמות עסקית הוא תחום בו יש הרבה מאוד מה ללמוד על מנת להצליח ולפעול בו באופן מוצלח, להצליח להתפרנס ממנו ומעבר לכך. במבט ראשון, זה נשמע כמו תחום עיסוק אטרקטיבי ופשוט ביותר – היזם העסקי מקשר בין גורמים שונים, "רוקם" את המיזם ומרוויח מכך בלי שצריך היה לסכן את כספו שלו. אם ניקח כדוגמה את התחום של יזמות נדל"ן, על פי דרך חשיבה זו יזם הנדל"ן פשוט מפגיש בין הקבלנים, בעלי השטח, גורמים רלבנטיים בעירייה וכו', מביא לסגירת העסקה בין כל הצדדים וגוזר את הקופון שלו "על הדרך". בפועל, כמובן שיזמות עסקית היא עניין הרבה יותר עמוק, מסובך ומאתגר מזה – ישנן אינספור נקודות קריטיות שונות אותן יש להכיר, חישובים שונים אותם יש לבצע כהלכה על מנת לזהות עסקה פוטנציאלית מוצלחת, דרכי התנהלות מסוימים וקשרים רבים ליצור ולטפח בטרם יכולים לרקום את המיזם המוצלח הראשון.

בדוגמה של יזמות נדל"ן, כמובן שעל יזם הנדל"ן להכיר את השוק באופן מעמיק, לדעת כיצד לזהות עסקאות עם פוטנציאל טוב לרווח, לזהות לדוגמה נכסים אשר נמכרים במחיר נמוך ממחיר השוק, להכיר את אינספור החוקים והתקנות העירוניות הרלבנטיות לעסקה אותה הוא מבקש להוציא לפועל ועוד…

ללמוד את התחום באופן מקצועי ומסודר – לימודי יזמות עסקית

למרות שיזמות עסקית מכל סוג, וספציפית יזמות נדל"ן, אינם תחומי פעילות של מה בכך בהם יכול כל אחד לעסוק ללא כל ניסיון או ידע קודם, בכל זאת מדובר בתחום אותו בהחלט ניתן ללמוד באופן מסודר ולהתמקצע בו. לכן, מי שחלומו/ה הוא להפוך ליזמים עסקיים, יכולים בהחלט לעשות זאת באופן מכוון ומושכל. הכלי המתבקש להשגת מטרה זו הוא לימודי יזמות עסקית.

מה נלמד במסגרת קורס יזמות עסקית? ובכן, אין תכנית לימודים אחת מוגדרת וכללית המאפיינת כל מסלול לימודים או קורס יזמות עסקית – זה תלוי לא מעט בגוף המעביר את אותו קורס ובדגשים בהם בוחרים להתמקד.

כאמור, קורס יזמות עסקית קשורים לרוב לפחות באופן חלקי לימודי יזמות נדל"ן. לכן, לרוב ניתן יהיה למצוא בלימודים אלו נושאים רבים אשר עוסקים ישירות ביזמות נדל"ן, ביכולת לזהות ולהוציא לפועל עסקאות בתחום זה ועוד. בנוסף, נרכשים במסגרת קורס זה כלים כלליים יותר, המאפשרים לפעול באופן מושכל יותר, ובעל סיכויי הצלחה גבוהים יותר. ספציפית, מושם דגש במסגרת לימודי יזמות עסקית על היבטים מרכזיים שונים המאפיינים את עולם היזמות העסקית, דוגמת היבטים משפטיים, מיסויים, בירוקראטיים ועוד – רובם ככולם היבטים אשר אינם רק רלבנטיים, אלא ממש מרכזיים וקריטיים עבור היזם העסקי.

בנוסף, מהווים לימודי יזמות עסקית מקום מצוין להתחיל וליצור בו קשרים והיכרויות עם אנשים ממגוון תחומים, קשרים אשר עשויים להיות מועילים בבוא היום.

גלשו עכשיו לאתר האקדמיה לפיננסים וצפו במגוון הקורסים המקצועיים שהאקדמיה מציעה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...