Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייצוג נהגים חדשים – עורך דין תעבורה

ייצוג נהגים חדשים – עורך דין תעבורה
קרדיט דיפוזיט פוטו

נהגים חדשים אשר עוברים על חוקי התעבורה, צפויים לקבל עונשים חמורים יותר ולהישפט בחומרה רבה יותר, בהתאם לדיני התעבורה בישראל. לכן, נהג חדש אשר עבר עבירת תעבורה כלשהי, חייב לשכור את שירותיו של עו"ד תעבורה מקצועי, לצורך ייצוג מול בית המשפט שיסייע לזיכוי מהעבירה או להקלת עונשו באופן משמעותי.

ייצוג נהגים חדשים – עורך דין תעבורה
קרדיט דיפוזיט פוטו

נהג חדש – במי מדובר

על פי פקודת התעבורה, נהג חדש הוא כל נהג המצוי בתוך השנתיים הראשונות מאז שהוציא את רישיון הנהיגה שלו. מעבר להגדרת נהג חדש, ישנה הגדרה נוספת: "נהג חדש צעיר" – מדובר בנהג חדש אשר איננו עבר את גיל 24. ישנן הגבלות שונות אשר הוטלו על נהגים חדשים וזאת בכדי לשמור על ביטחונם בשל העובדה שהם עדיין חסרי ניסיון על הכביש. כך לדוגמא: נהג חדש חייב לנסוע עם מלווה במשך פרק זמן כלשהו לאחר הוצאת רישיונו, נהג חדש מוגבל בכמות הנוסעים אשר הוא יכול לקחת עמו ברכב ועוד. מעבר להגבלות הללו, הענישה בגין עבירות תעבורה מסוימות אשר עוברים נהגים חדשים הינה חמורה יותר. עבירות כגון: נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת, ביצוע עקיפה אסורה ועוד, הן עבירות אשר בגינן הנהג החדש יהיה חשוף לעונש שיגבול בשלילת רישיון הנהיגה שלו ולהוספת פרק זמן של עד שנתיים להגדרתו כנהג חדש, עם כל המשתמע מכך.

פסילת הרישיון לנהג חדש

כאמור, אחד העונשים הצפויים לנהג חדש בגין עבירות תנועה שונות הינו: שלילת רישיון הנהיגה שלו. על מנת לחנך את הנהג החדש לתרבות נהיגה ראויה ולהרתיע אותו מלנהוג בצורה פזיזה ומסוכנת בכביש, בית המשפט מורה לא פעם על שלילת הרישיון של נהג חדש אשר נתפס עובר עבירת תעבורה מסוג כזה או אחר. לעיתים מתלווה לענישה הגובלת בשלילת רישיון הנהיגה גם הוראה לביצוע תאורה וטסט מחדש, אשר לאחריהם, אותו הנהג יוגדר שוב כנהג חדש ויידרש לעמוד שוב למשך שנתיים במגבלות המוטלות על נהג חדש. חשוב מאוד לדעת שהגדרתו של אדם שוב כנהג חדש בהתאם לעונש שקיבל, תהיה רלוונטית לכלל סוגי כלי הרכב: אופנוע, רכב מסחרי, קטנוע או רכב פרטי. כך שאם הנהג ינסה לעקוף את הגבלת הנהג החדש שקיבל על ידי הוצאת רישיון נהיגה על סוג רכב אחר, הרי שגם בסוג רכב זה הוא יוגדר כנהג חדש.

ענישה חמורה יותר לנהג חדש

הרציונל אשר עומד מאחורי ענישה חמורה יותר דווקא לנהגים חדשים, נובע מהעובדה שנהגים חדשים לרוב מבצעים עבירות תנועה רבות יותר מנהגים ותיקים. כמו כן, המעורבות של נהגים חדשים בתאונות דרכים הינה גבוהה יותר. בשל כך, המחוקק ובתי המשפט החליטו להרתיע את הנהגים החדשים מביצוע עבירות תעבורה ולסייע להם לנהוג בצורה הזהירה והבטוחה ביותר, על ידי ענישה חמורה יותר אשר כוללת בין היתר את שלילת רישיון הנהיגה של הנהג החדש. העונשים החמורים יוטלו על נהג חדש בגין העבירות הללו, בהתאם לתוספת השלישית של פקודת התעבורה: נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור או תמרור, ביצוע עקיפה אסורה, אי מתן זכות קדימה, מעורבות בתאונה ללא מסירת פרטים, ללא הגשת עזרה לאדם שנפגע בתאונה או עזיבת מקום תאונה וביצוע עבירת תנועה אשר בגינה נפגע אדם אחר באופן פיזי. כל נהג חדש אשר מורשע באחת מהעבירות הללו או יותר, עתיד לקבל מלבד העונש הגובל בשלילת רישיון הנהיגה שלו גם עונש אשר יאריך את תקופתו כנהג חדש בעוד שנתיים.

חשיבותו של ייצוג נהג חדש על ידי עו"ד תעבורה

כאשר נהג עובר עבירת תעבורה, חשוב מאוד שהוא ישכור את שירותיו של עורך דין תעבורה לצורך ייעוץ וייצוג משפטי, כל שכן כאשר מדובר בנהג חדש. כפי שצוין לעיל, נהג חדש אשר עובר עבירות תנועה צפוי לקבל עונשים חמורים יותר, על מנת לחנך את הנהגים החדשים לתרבות נהיגה נכונה ולהרתיע אותם נהיגה פזיזה ומביצוע עבירות תעבורה. מכיוון שהעונשים הצפויים לנהג חדש מלבד שלילת הרישיון הם: הארכת פרק הזמן שבו יוגדר הנהג כנהג חדש, כדאי מאוד לכל נהג חדש הנתפס עובר עבירת תעבורה שבגינה הוא צפוי לענישה חמורה, לבחור בשירותיו של עו"ד תעבורה שבכוחו לזכות אותו מהעבירה במידה וימצא פגם כלשהו בראיות התביעה, להגיע להסדר טיעון שיקל על עונשו של הנהג ועוד.

המאמר נכתב ע״י עורך דין תעבורה ניר שלום – 077-9976882

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...