Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד אופניים חשמליים יוצרים רמת בטיחות מספקת

כיצד אופניים חשמליים יוצרים רמת בטיחות מספקת
קרדיט freepik

סוגי השלדה שקיימים היום

מאחר וכל רוכב ירצה לשמור על עצמו כשהוא רוכב בכל דרך שהיא, הרי שחשוב לשים לב לנתונים שונים של דגמי אופניים חשמליים כדי לזהות את אלה שיכולים לעזור לרוכבים להרגיש ביטחון גדול יותר בדרכים. כך למשל, חשוב מאוד לשים לב לשלדה של האופניים ולבדוק בראש ובראשונה את חומרי הייצור שלה כדי להכיר את ההבדלים ביניהם ועד כמה הם משפיעים על חוזקה של השלדה.

שלדת האופניים מציגה 3 חומרים שונים. יש שלדות מאלומיניום, יש מפלדה ויש גם מקרבון. הפלדה חזקה מאוד, אך נחשבת לזולה יותר מאלומיניום וקרבון, ולכן לא מדובר בדגם יוקרתי או מיוחד, אך כאמור החוזק הוא משמעותי. שלדת אלומיניום היא דבר נפוץ שרוכבים אוהבים בזכות המשקל הקל, ואילו הקרבון מציג יחס נהדר בין משקל לחוזק, אך זהו חומר יקר מאוד ומשולב בדגמים מקצועיים.

כיצד אופניים חשמליים יוצרים רמת בטיחות מספקת
קרדיט freepik

ליהנות מעומס נשיאה מכובד

צריך להבין את המשמעות האמיתית של השלדה כדי לזהות את התרומה שלה לעומס הנשיאה שיכולים אופניים חשמליים להציג. בל נשכח כי היום יש לא רק רוכבים צעירים במשקל סביר שעולים על כלי רכיבה דו גלגלי ממונע, אלא שגם מבוגרים במשקלים שונים כבר הבינו עד כמה מדובר בכלי שיקל עליהם את הניידות היומיומיות הן בדרך לעבודה והן גם בשאר שעות היממה. 

שלדה איכותית מאפשרת עומס נשיאה מכובד, אך חשוב לשים לב למשקל הסופי של האופניים, מאחר וגם אם מדובר על עומס נשיאה מרשים, אך משקל האופניים מוגזם למדי, הרי שיהיה קשה להרים אותם בידיים כשיש צורך להעביר אותם ממקום למקום. לעומת זאת, אם צריך להרכיב עוד נוסע (בצורה חוקית, כמובן), הרי שכדאי לבחור שלדה מאוד חזקה, שלעתים מוסיפה משקל. 

ההתאמה החשובה למידות הרוכב

כפי שציינו קודם לכן, היום רבים הם אילו שרוכבים על אופניים עם מנוע חשמלי כשהם מציגים מגוון רחב של גילאים, צרכים, וגם מידות גוף. כלומר, יש חשיבות רבה לכך שהאופניים יתאימו למידותיו של הרוכב. בין אם מדובר על אדם גבוה ובין אם מדובר על משקל רב של הרוכב, הרי שהיום זה קל יותר למצוא דגם של אופניים חשמליים שייצור רכיבה נעימה ולא כזו שמתישה או מסכנת את הרוכב.

בפועל, אנו מדברים על בדיקות חשובות כמו זו של צורת השלדה למשל. כך, שלדה שיש לה צורה קצת יותר קעורה מאשר בד"כ, תתאים לרוכבים נמוכים. רוכבים גבוהים יצטרכו לבדוק גם את גובה הכידון ואת רוחבו כדי ליהנות מאחיזה טובה מבלי להתכופף קדימה. בנוסף, אפשרויות כיוון הגובה של המושב, זווית הישיבה שלו, ומרחקו מהכידון, צריכים להיבדק כדי לשבת בנוח בכל זמן הרכיבה. 

המשמעות של משקל האופניים

נרחיב מעט יותר על ההשפעה של משקל האופניים. כאמור, אופניים חשמליים ששוקלים יותר יכולים להציג גם יציבות גבוהה יותר עבור הרוכב, אך בל נשכח כי בסופו של דבר מדובר על משקל של כ-25 ק"ג שצריך לעתים להרים. אך עוד לפני עניין ההרמה, צריך לדעת שבשטח עם עליות אופניים קלים יהיו מהירים, ואופניים כבדים יתקשו לסייע לרוכב לפתח מהירות ולהתגבר על העליות.

לגבי הצורך לשאת את האופניים במקרים מסוימים, הרי שכולנו רואים כיצד בתחנת רכבת או בתחנת אוטובוסים מרכזית, וכיצד כשצריך להכניס אופניים חשמליים הביתה או למקום עבודה, מדובר בנשיאה שלהם על הידיים. כך, כדי ליצור רמת מאמץ נמוכה בזמן נשיאתם יש להסתמך על משקל סביר של אופניים, מבלי לוותר כמובן על איכותם וחוזקם. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...