Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד לבחור מנתח פלסטי?

כיצד לבחור מנתח פלסטי?
מקור freepik

אחד המאפיינים של האוכלוסייה המודרנית היא הרצון לשפר את איכות החיים. תחום הרפואה קשור קשר הדוק לשיפור איכות החיים ומתבטא בצורות רבות. אם בעבר הרצון היה בעיקר להאריך את תוחלת החיים, המיקוד היום הוא "לחיות טוב". הדבר מתבטא ברפואה מונעת כדוגמת חיסונים אשר מטרתם למנוע את קיום המחלה מאשר להתמודד איתה וגם בטיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים אשר משפרים את הנראות והביטחון העצמי. 

השוק האסתטי הולך ומתרחב וקיימים מגוון מטפלים אשר עוסקים בשיפור המראה. אלה כוללים רופאים כללים, רופאי שיניים, רופאי עור, מנתחים פלסטיים ורופאים בעלי התמחות אחרת. אז כיצד לבחור ? 

כיצד לבחור מנתח פלסטי?
מקור freepik

סמכויות הרופא

רופא כללי אשר סיים 6 שנות לימודי רפואה בנוסף לשנת התנסות קלינית (סטאג'), רשאי לבצע את מגוון ההליכים הרפואיים האפשריים, לא רק בתחום הפרוצדורות האסתטיות והניתוחים האסתטיים. כמובן שרופא, אשר אין לו הכשרה מקצועית תואמת לא יבצע ניתוחים מורכבים, שכן הוא צפוי להיכשל בהם. שונה במקצת המצב אצל רופאי השיניים, אשר לומדים במסלול שונה ואינם עוברים הכשרה של רופא כללי. רופאים אלה, כשירים לבצע כל פרוצדורה אסתטית אשר קשורה לאזור הפה וסביבו, אשר אליה הם הוכשרו. 

התמחות   

חלק גדול מהעוסקים ברפואה, עבר התמחות ארוכת שנים לאחר קבלת ההכשרה כרופא כללי. כירורגיה פלסטית ורפואת העור הם המקצועות בהם מקבלים את ההכשרה הרחבה ביותר בתחום האסתטי. כירורג פלסטי מומחה מקבל הכשרה בתחום הניתוחים האסתטיים והמשחזרים וכן בתחום הפרוצדורות האסתטיות הלא ניתוחיות כדוגמת הזרקות, פילינגים (קילוף העור) וחוטים. ראוי לציין כי לא קיימת בישראל התמחות ברפואה אסתטית. המינוח "מומחה ברפואה אסתטית" אינו מוכר ואין באמת הכשרה מסודרת בנושא, אלא קורסים פרטיים שאינם מוכרים ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית. 

בחירת מנתח פלסטי 

הפרמטר החשוב ביותר בבחירת מנתח פלסטי לקראת ביצוע ניתוח פלסטי היא המלצות ממטופלים קודמים אשר עברו את הפעולה. ההמלצה כוללת בתוכה את איכות התוצאה אבל לא רק היא הפרמטר היחיד הקובע. כידוע, לא כל תוצאה אסתטית היא ברת השגה וישנן תוצאות אשר אינן מספקות את רצון המטופל והמועמד להיתוח. לכן, ראוי לשאול מטופל ממנו התקבלה ההמלצה אם בוצעה הכנה נכונה ותיאום הציפיות. השאלה החשובה היא האם התוצאה תואמת את אשר הובטח למטופלת. מטופלת מרוצה מעידה על הכנה נכונה מטעם הרופא וצוותו. כמו כן, חשוב להבין כיצד ליווה הרופא וצוות המרפאה את המטופלת סביב הניתוח ולאחריו. הדבר כולל התייחסות לסיבוכים ומתן מענה טלפוני לצורך הדרכה.

מרכיב חשוב נוסף בבחירת מנתח הוא ניסיונו בביצוע הניתוח. ברור הוא שרפואה הוא מקצוע אשר בו הניסיון הוא בעל משמעות עליונה. מנתח מנוסה יודע מה ניתן להשיג בניתוח ומה יכול לסכן את המטופל/ת. הכירורגיה הפלסטית היא מקצוע נרחב מאוד עם תחומי עיסוק רבים וחשוב להתעכב על ניסיון המנתח בניתוח הספציפי שאת/אתה הולכים לעבור. 

יש לשים לב גם למרכיב האקדמי. מנתח פלסטי אשר עובד ברפואה הציבורית במשרה נרחבת, מדריך מתמחים וסטודנטים ואף עוסק במחקר בתחום עיסוקו, הוא מנתח אשר יש לו תובנה עמוקה בתחום בו הוא עוסק. רופאים אשר עובדים ברפואה הציבורית, מבצעים בד"כ ניתוחים מורכבים ומטפלים בסיבוכים אשר מקנים להם יכולת להבין את המקצוע ומגבלותיו באופן עמוק.   

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...