Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד נבדקת נהיגה בשכרות

כיצד נבדקת נהיגה בשכרות
קרדיט - Freepik

נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. לכן, מושקעים משאבים באכיפתה, כשהראשונים הם בד"כ ניידות משטרה הנמצאות באזורי בילוי ועוצרות באופן אקראי נהגים לבדיקה או כאשר נהג נראה להם נוהג באופן מחשיד.. כאשר מדובר על נהג שאינו שייך לאוכלוסייה ממיוחדת (נהגים חדשים, נהג צעיר, נהג מקצועי), הוא ישוחרר כל עוד תוצאות הבדיקה הן עד 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף. אם התוצאה גבולית, יפעיל השוטר שיקול דעת עפ"י מאפיינים כמו אופן ההליכה, ההתנהגות, ריח אלכוהול מהפה ועוד. הבדיקה יכולה להתבצע גם באמצעות בדיקת דם. אם הנהג משתייך לאוכלוסיה מיוחדת הוא יעוכב כבר בתוצאה של 51 מיקרוגרם לליטר ומעלה.

נמצא בבדיקה שהנהג שיכור. מה עליו לעשות?

לאחר שבדיקת ינשוף שהעלתה כי רמת האלכוהול בדם היתה גבוהה מן המותר, הנהג  יואשם בעבירת נהיגה בשכרות הנחשבת חמורה מאוד. בעקבותיה רישיונו ייפסל לתקופה של 24 חודשים לפחות ואף יתכן מאסר, במיוחד אם זו לא הפעם הראשונה בה נתפס נוהג במצב של שכרות. למרות חומרת העבירה, עדיין עורך דין נהיגה בשכרות בעל ניסיון רב בתחום יכול לסייע. הוא יבחן היטב את המקרה, ירד לפרטים בכל התנהלותה של המשטרה מבדיקת הנשיפון ועד הקביעה שישנה נהיגה בשכרות. לדוגמה, מכשיר הינשוף בתחנה חייב להיות מכויל. אם לא הייתה הקפדה מצד המשטרה על הנהלים באופן מלא, ניתן לבטל כך לחלוטין את ההאשמות או לפחות להמיר את סעיף האישום מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול שנחשבת קלה יותר.

איך לבחור את עורך הדין המתאים לייצג אתכם?

ייצוג נהג שהואשם בנהיגה בשכרות אינה עניין פשוט. כאמור, זו עבירה חמורה שהמשטרה שמה דגש על אכיפתה וגם ההחלטה האם יש מקום להעמיד לדין מתקבלת על סמך מדידה במכשיר ולא רק ראיות מהשטח. לכן, כדי על עורך הדין לחקור את פרטי המקרה לעומק כדי לדלות התנהלות לא תקינה של השוטרים בזמן הבדיקות כדי להקל בעונש או להביא לזיכוי מלא של הנהג.  לכן, חשוב לבחור קודם כל עורך דין לענייני תעבורה שזהו תחום ההתמחות שלו. כך הוא מכיר היטב את חוקי התעבורה ואת ההתנהלות מול הגורמים השונים.  מעבר לכך חשוב מאוד שיהיה לו ניסיון רב בנושא נהיגה בשכרות, שיהיה בקיא בכל הנהלים וכך יעלה הסיכוי לכך שימצא כשלים בעבודת המשטרה.

עו"ד יניב תורגמן מתמחה בדיני תעבורה ועוסק בתחום זה. הוא מלווה ומייצג את לקוחותיו במקצועיות ובהצלחה רבה גם במצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדרך לבניית בית החלומות שלך: משכנתאות בהתאמה אישית
אם אתם מתכננים לבנות את בית חלומותיכם או לרכוש דירה...
מהו דום נשימה?
דום נשימה הוא מצב לא רצוי ובעייתי אשר ללא טיפול...
חשיבות צנרת תקינה במרחב העירוני
מערכות צנרת ביתיות ותשתיות תת-קרקעיות הן חלק בלתי נפרד מהסביבה...
האם רפואה סינית מתאימה לילדים?
רפואה סינית התחילה להתפשט בעולם המערבי כטרנד אבל בשונה מלא...
חמישים גוונים של דבש: לצעוד אל החגים בסטייל
ירין שחף, על המגמות באיפור - שכדאי להכיר החגים מעבר לפינה....
כיצד נבדקת נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. לכן, מושקעים...
תריס גלילה לרכב שטח ואביזרים נוספים- מה חשוב לדעת?
רכבי שטח הם רכבים מפנקים מאוד. כל אדם שרוכש רכב...
הגשת תביעה לביטוח לאומי: ממה מתחילים?
המוסד לביטוח לאומי אחראי לדאוג לרווחתם של אזרחי המדינה גם...
כיצד להתמודד עם גירושין
גירושין הם עניין אשר יוצר תקופה מאתגרת בחיי הזוג, כאשר...
מה תפקידה של הוצאה לפועל
הוצאה לפועל היא חלק מרשות המיסים והגבייה בישראל אשר מטרתה...