Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד נבחר את המצבה המתאימה לנפטר?

כיצד נבחר את המצבה המתאימה לנפטר?
credit: canva.com

מצבות כפולות:

שני אנשים המחליטים להיקבר זה לצד זה, גם אם באותו הזמן, אלו שני אנשים שלכל אחד יש סיפור משלו והסיפורים הללו משתלבים זה בסיפורו של האחר. מצבות כפולות עבור אותם שני אנשים יכולות להבנות כל אחת לחוד או להשתלב יחד לכדי מבנה אחד ולשלב בין סיפור חייהם. לרוב אנו חושבים על בני זוג שכן הקשר שנוצר ביניהם והבחירה לחיות יחדיו מובילה גם לרצון להיקבר זה לצד זו. בגלל שקבורת שני בני האדם אינה קורית באותו הזמן, אלא לרוב במרחב של מספר שנים, חשוב למצוא בעל עסק בעל ניסיון בבניית מצבות כפולות וכזה שניתן יהיה לסמוך על כך שבעת פטירתו של האדם השני- הוא יבנה את המשך המצבה.

באדם ואבן תוכלו למצוא את רוני קורש, מעצב פסלים אנדרטאות ומצבות אומנותיות ואישיות. רוני  מעניק שירות רגיש ומקצועי בעבור לקוחותיו ומלווה אותם לאורך תהליך עיצוב המצבה.

מצבה אבן:

מצבות נבנות כתזכורת וכהנצחת הנפטר והן מספקות מידע על גילו, על תאריך הפטירה ואיזה חלל השאיר עבור אנשים אחרים- בעל, אב, סב או אח. אותן מצבות, שאמורות לשמש כתזכורת לאורך שנים רבות עשויות מאבנים שונים, בהתאם לבחירת המשפחה. האבנים נבחרות לרוב לפי חוזק, יציבותן לאורך טווח ארוך וגם צורך המצבה, שכן לא מכל חומר ניתן להפיק צורות מרובות. סוגי האבנים הן גרניט או שחם בשמה העברי, אבן עצמון, אבן סלייב, שיש טורקי, אבן חברון ועוד. בחירת מצבה אבן גרניט למשל, היא בחירה עבור אנשים הרוצים אבן איכותית, עמידה שתחזיק לטווח ארוך ותבלוט בבית הקברות עקב הצבעים שקיימים לאבן הגרניט- אדום, שחור ואפור.

בניית מצבות:

בניית מצבות מורכבת מכמה גורמים – סוג האבן, גודלה וסוג העיצוב שלה, חריטה של אותיות בטכניקות שונות והוספה של אלמנטים עיצוביים נוספים ובחירה. אחד המרכיבים העיצוביים של המצבה הוא הכיתוב. הטקסט שנכתב על המצבה מספר את שמו של האדם, תאריך הפטירה שלו ובאילו מעגלים הוא השפיע- אח, חבר, אב ועוד. בנוסף, בכיתוב ניתן להוסיף הקדשות מיוחדות, ציטוטים ומשפטים אישיים שמכניסים נופך אישי למצבה. בבניית מצבה קיימים שני טכניקות להוספת הכיתוב: חריטה והדבקה. טכניקת החריטה נעשית על ידי עבודת יד -שהיא היקרה ביותר, התזת חול- האיכותית ביותר והמהירה ביותר או מכונות חריטה אחרות. שיטה זו מאפשרת את חופש העיצוב הגדול ביותר ואף ניתן להעתיק את כתב ידו של הנפטר על גבי המצבה. בטכניקת הדברת האותיות משתמשים באותיות ברונזה וחשוב לזכור שבניגוד לחריטה, אותיות מודבקות עשויות להיגנב בקלות.

 

רוני קורש מאדם ואבן, מעצב מצבות, אנדרטאות ופסלים אומנותיים. רוני מלווה את לקוחותיו בצורה מקצועית, רגישה ומותאמת לסיטואציה הקשה תוך הכנסת הרצונות האישיים של הלקוח והתאמתן לנפטר.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...