Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד ניתן לטפל בהתמכרות?

כיצד ניתן לטפל בהתמכרות?
קרדיט FREEPIK

מי מאיתנו לא היה שמח בהפסקת עישון הסיגריות, בהחלפת הקפאין במיץ תפוזים טבעי, להיגרר קצת פחות לצפייה במסכים על מנת לבזבז כמה שפחות שעות על הטלוויזיה והמחשב? כמעט לכל אחד ואחת מאיתנו ישנם הרגלים ונטיות אשר היינו שמחים להיפטר מהם במהלך שגרת היום יום שלנו אך בעת בה אותם הרגלים יוצאים משליטה והופכים לפגיעה ישירה בתפקוד או לחילופין במערכות יחסים, ייתכן כי מדובר בתופעת התמכרות. למרות הנטייה הרווחת של הכלל לקשר את הכינוי "התמכרות" לשימוש באלכוהול וסמים בלבד, ניתן לומר באופן חד משמעי כי קיימת היום הסכמה אשר מצביעה על העובדה כי מאפיינים התמכרותיים עלולים להתרחש גם בעת בה מבוצעות התנהגויות נורמטיביות כדוגמת שימוש באינטרנט, מין, אכילה וכיוצא בכך. כמו כן, יחד עם חלוף השנים הגיעו לעולם מגוון רחב של אפשרויות לביצוע גמילה מהתמכרויות כאלו ואחרות.

קרדיט FREEPIK

מהם הגורמים העיקריים להתמכרות?

מרבית ההתמכרויות השונות נובעות מתוצאה של שילוב בין גורמים פסיכו-סוציאליים לגורמים פסיכולוגיים, בעת בה קיימים מספר הבדלים בין התמכרות התנהגותית לבין התמכרות לחומרים כאלו ואחרים. התמכרויות לחומרים פסיכואקטיביים כמו אלכוהול וסמים נובעת משילוב של גורמים גנטיים וביולוגיים אשר מעצימים את הפגיעות להתמכרות אל מול גורמים פסיכו-חברתיים והתנהגותיים אשר באים לידי ביטוי בחוסר מיומנויות התמודדות ואף ויסות רגשי אשר מתלווים אל בעיות נפשיות ואירועי חיים מלחיצים אשר מובילים אל תוצאת השימוש כתחליף להתמודדות. החיזוק ה"חיובי" שנוצר בעקבות התמודדות שקרית מוביל לשימוש ממושך בחומר ולתהליך התמכרות.

טיפול בהתמכרויות

אחד המאפיינים המשותפים לכלל סוגי ההתמכרויות הוא האופן המשמעותי בו אותן התמכרויות פוגעות באופן ישיר בלא מעט היבטי חיים משמעותיים. בין אם מדובר בהתמכרות לדפוסי התנהגות ובין אם מדובר על התמכרות לחומרים כאלו ואחרות – נוטות ההתמכרויות לבוא על חשבון מערכות יחסים ועיסוקים וכן, אותם מכורים נוטים לערוך לא מעט וויתורים רגשיים, כספיים ובין אישיים במימדים עצומים במטרה לספק את הדחף להתמכרות. אי לכך, תהליך הגמילה הוא לא תהליך קל ולכן, ההמלצה המרכזית תהיה להיעזר בשירותיהם של מרכזי גמילה פרטיים ויקטוריה רנסנס. על כן, חשוב לוודא כי המוסד הייעודי אליו אתם פונים אכן מתמחה בהתמכרות הרלוונטית עבורכם או עבור אחד הקרובים לכם שכן, כך תוכלו לוודא טיפול אידיאלי המותאם באופן אישי לאופיו של המכור.

למידע נוסף בכל הנוגע לטיפול בהתמכרויות, אתם מוזמנים לבקר באתר של ויקטוריה רנסנס – מוסד רפואי להתמכרויות או ליצור קשר במספר 1-800-205-077

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
הדוגמנית ג'סיקה אלטר חשפה את הדגמים בתערוכת "עת לפרוח לאחר 7 באוקטובר
10 מעצבי אופנה מובילים הגיעו אתמול בערב (יום ג) לקניון...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
ארוחת סדר פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
- Save the date - 6.6.24 מרוץ הלילה של פתח תקווה יוצא לדרך!
מרוץ הלילה של פתח תקווה יצא לדרך בפעם החמישית ביום...
הצהרת נגישות
מעודכן ליום 31/08/2023 אנחנו במקומונט תל אביב מחויבים ופועלים למען קידום...
החלה התקנת החיישנים לזיהוי מוקדם של טרמיטים בפתח תקווה
במסגרת התיאום בין עיריית פתח תקווה למשרד להגנת הסביבה לטובת...
מורה לתופים תל אביב
נכון לעכשיו, ניתן למצוא לא מעט הצעות ללימודי תופים. אבל...
גמילה ממשככי כאבים
משככי כאבים הם בין ההמצאות הגאוניות ביותר שיצרה האנושות. בתוך...
פרקט למינציה עמיד במים
עולם הפרקטים מתקדם כל הזמן ומי שמעצב מחדש את הבית...