Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד נתמודד עם בן משפחה שחולה במחלה כרונית?

כיצד נתמודד עם בן משפחה שחולה במחלה כרונית?
credit: canva.com

הכליות הן איבר חיוני לתפקוד הבריא של גופנו, וכאשר מצבם בעקבות מחלת אי ספיקת כליות מתחיל להידרדר, מצבנו הבריאותי ככלל מידרדר אף הוא. הפסולת תתחיל להצטבר בגופנו, אנו נתחיל לאגור עודף נוזלים, עצמותינו יחלשו בעקבות איזון לקוי של המינרלים בגופנו, כמו גם נחווה מגוון תופעות לא נעימות לכל הפחות, לעיתים גם מסכנות חיים.

למחלת אי ספיקת כליות ישנן כמה דרגות חומרה, כאשר בתחילת התפתחות המחלה החולה לרוב יוכל להמשיך לנהל חיים מתפקדים אם ישמור על אורח חיים בריא ויטול כדורים מתאימים באופן קבוע, אך כשהמצב מדרדר לאורך הזמן ותפקוד הכליות צונח לרמה קריטית – החולה יצטרך לפנות לקבלת טיפולים קשים כמו דיאליזה באופן זמני, ואף לחכות להשתלת כליה.

להימנע מפתרונות זמניים

מדינת ישראל מתקשה לעמוד בביקוש הרב להשתלת כליה בשטחה, וחולים ממתינים להשתלת כליה בין 8 ל- 12 שנים בממוצע, כאשר רבים מהם נעזרים בטיפולים זמניים כואבים, מייסרים ומגבילים כמו דיאליזה ביתית ודיאליזה בבתי החולים. הדיאליזה היא כאמור טיפול זמני אשר מטרתו היא להחליף את תפקידן את הכליות על ידי מכונה – המטופל למעשה יחובר מספר פעמים בשבוע למכונה בעזרת קטטר תוך ורידי, והמכונה תסנן באופן מלאכותי את דמו, תסלק ותנקה את הפסולת המצטברת, תסייע לפרק את המינרלים והוויטמינים כמו סידן, מגנזיום, אשלגן וויטמין D, ותאפשר למטופל להמשיך ולחיות. בגלל זמני ההמתנה הארוכים והמפרכים להשתלת כליה, חולי כליות רבים מטופלים על ידי דיאליזה לאורך זמן רב, טיפול שהוא איננו אפקטיבי באותה מידה לאחר זמן מה, כמו גם גורם לסבל רק בקרב המטופל.

לקבל את הטיפול הנכון

הטיפול האפקטיבי ביותר להתמודדות עם מחלות כליה כמו אי ספיקת כליות כרונית סופנית הוא ללא ספק השתלת כליה, ואילו פתרונות אחרים כמו דיאליזה ותרופות אחרות מהווים פתרון זמני בלבד שפוגם באיכות חייהם של החולים. ההמתנה הארוכה לתרומת כליה בישראל פעמים רבות גם גובה חיי אדם ולא רק פוגעת באיכות חייהם של הממתינים, ולכן כדאי לפנות ולחפש אפיקים אחרים שיוכלו להציל את חייכם ואת חיי בני משפחתכם – מרכז הסיוע מד ליד מסייע לחולי כליות סופניים לקצר באופן משמעותי את תהליך ההמתנה להשתלת כליה ובתוך כחצי שנה לקבל תרומת כליה ולעבור הליך השתלה באחד ממרכזי ההשתלות המובילים ברחבי העולם. החברה מציעה ליווי לכל אורך הדרך, ממילוי הטפסים ועד לליווי בבית החולים בו תתנהל ההשתלה ובבתי המלון וההחלמה אחריו. לפרטים נוספים צרו עימנו קשר או חייגו למספר 03-3760762.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים מסכם את השנה החולפת בתחום ההזרקות והניתוחים בישראל לקראת קונגרס תל אביב 2024
כ- 90 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי וכ - 700...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת מגיעה לרמת גן וגבעתיים
משה כהן, מנהל מחוז מרכז במאוחדת: "הצבנו לעצמנו למטרה להוביל...
מתי כדאי לפנות למערכת בריאות הנפש
אם נשברה לילד שלנו היד אנחנו יודעים מה לעשות, עלינו...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
באיזה מוהל כדאי לבחור לקראת ברית מילה?
אם נולד לכם בן, אתם בוודאי מתרגשים מאוד. יחד עם...
כיצד מאבחנים ליקויי למידה?
ישנם ילדים אשר על אף שהם משתדלים מאוד, אינם מצליחים...
רשת 'א.א. אורטופדיה' מתרחבת ופותחת סניף חדש בכפר סבא הסניף מתווסף ל- 38 סניפים ברחבי הארץ בהשקעה של 200 אלף ₪
גיא אלוביץ', מנכ"ל א.א. אורטופדיה: "עד סוף שנת 2025 צפויים...
לרגל יום האישה: מסע החלמה של אתי בן ששון ובתה המתמודדת עם קושי נפשי אתי, שעובדת במרכז יה"ל של עמותת איכות בשיקום ומלווה משפחות המתמודדות עם קושי נפשי של בן משפחה.
תספר בהרצאתה שתתקיים ב25.2 ברמלה על אופן ההתמודדות, האתגרים ונקודות...