שעוני נוכחות משמשים כבר עשרות שנים כלי עבודה שימושי וחיוני במגוון מקומות עבודה. החל ממפעלי תעשיה וכלה בחדרי מורים. שעוני הנוכחות קיימים כדי להקל על עבודת הניהול, לסייע במעקב אחר שעות העבודה, כפי שהן מדווחות בזמן אמת ולדרבן את העובדים לעמוד בזמנים המצופים מהם.
כיום קיימים גם שעוני נוכחות המאפשרים לעובדים לדווח על הגעה לפגישת עבודה מהשטח – באמצעות אפליקציה, או בטלפון. חלקם גם מאפשרים לעובדים להוסיף הערה, במקרה של איחור, או עזיבה מוקדמת. איך תדעו איזה שעון נוכחות הוא המתאים ביותר לעסק שלכם? להלן סקירה קצרה:
מהו שעון נוכחות?
שעון נוכחות הוא אמצעי המשמש בעלי עסקים לתיעוד זמני כניסת עובדים ויציאתם ממקום העבודה.
הדבר מקל על עבודת הניהול, מספק נתונים מדויקים של שעות העבודה – לצורך חישוב השכר ומשתף את העובדים באחריות על דיווח שעות העבודה המדויקות שלהם, כולל זמני הפסקה ומנוחה. יש כמה סוגים של שעוני נוכחות שכדאי שתכירו:
- שעון נוכחות עם כרטיס קרבה rfid מאפשר להעביר את הכרטיס המגנטי בקרבת שעון הנוכחות ולאו דווקא בתוכו.
- שעון נוכחות אינטרנטי מאפשר לעובדים לדווח על כניסה ויציאה ממקום העבודה באמצעות גישה לאינטרנט בלבד.
- אפליקציית שעון נוכחות – מותקנת בקלות בטלפון הנייד ומאפשרת תוספות כמו התראה להחתמת נוכחות ועוד.
- שעון נוכחות ביומטרי – מאפשר זיהוי מדויק ואמין של העובדים ע"י טביעת אצבע או זיהוי פנים בעת כניסתם ויציאתם ממקום העבודה והוא הנפוץ מבין סוגי שעוני הנוכחות השונים.
- שעון נוכחות טלפוני – המאפשר גם לעובדים המתחילים את יומם מחוץ למשרד, לדווח באמצעות מענה טלפוני אוטומטי.
שעון נוכחות לעומת מערכת ניהול נוכחות – מה עדיף?
בעוד ששעון נוכחות מספק רק רישום מדויק וקל של שעות העבודה, מערכת ניהול נוכחות כוללת בתוכה שעון נוכחות ובנוסף, מבצעת קליטה ועיבוד של הנתונים, לדוחות מתקדמים ומגוון סוגי התראות שמקלות את עבודת הניהול ומאפשרות לשלב אלמנטים ותוספות לניהול יעיל של צוות העובדים.
מערכת אפקטיבית לניהול נוכחות, מאפשרת לכם לבחור את סוג שעון הנוכחות, שמתאים לאופי העסק שלכם ולאופי התפקידים השונים במערכת. מערכת כזו מאפשרת שימוש בתכונות נוספות, שמיעלות את הניהול, חוסכות בהוצאות והופכות את עבודת הצוות לאפקטיבית יותר.
חיסכון בכסף ושיפור ביצועים
מערכת לניהול נוכחות עוזרת לכם לעקוב אחר כמות השעות שהושקעה בפרויקט ספציפי, לחשב באופן מדויק את העלויות היומיות של כל עובד ולערוך בקרה עצמית על ניהול שעות העבודה. כמו כן, המערכת מנתחת באופן שוטף את הנתונים המוזנים לתוכה ומעניקה לכם אפשרות לקבל התראות על איחורים, חריגות בשעות העבודה, לנהל עובדים שיש להם חוזה אישי, להגדיר לעובדים משימות ויעדים, להגדיר חופשות וחגים – גם לעובדים שאינם יהודים וכן הלאה.
מערכת כזו חוסכת בשעות עבודת הניהול, מפנה למנהלים זמן יקר, שיכול לשמש אותם לפיתוח של העסק וקידום מטרות כלכליות, לנהל מספר סניפים במקביל ולהוסיף עוד תכונות מותאמות לעסק.