Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד תשיגו חוות דעת מרופא תעסוקתי?

כיצד תשיגו חוות דעת מרופא תעסוקתי?
קרדיט Shutterstock

הפניה לרופא תעסוקתי איננה מתרחשת רק כאשר כבר קיים פגיעה בכושר העבודה, אולם במידה וקיימת, קבלת חוות דעת מדויקת ומקצועית היא קריטית לשמירת זכויותיכם.

כיצד תשיגו חוות דעת מרופא תעסוקתי?
קרדיט Shutterstock

על תפקידו וסמכויותיו של הרופא התעסוקתי

רופא תעסוקתי הוא רופא בעל ידע, סמכות והתמחות ספציפית הנוגעת לאבחון כשירות עובדים לעבודה. בפרט, מדובר על רופא אשר לצד הידע הרפואי הנדרש מטבע הדברים, הוא גם בעל ידע נרחב אודות השפעות עיסוקים שונים על הבריאות, למשל השפעות של עולם התעשייה ועבודות פיזיות מסוימות, קיומן של מחלות מקצוע והשפעות סביבתיות-תעסוקתיות נפוצות ולא נפוצות. אבחון הרופא התעסוקתי אם כך, לא נוגע רק לליקוי עצמו, אלא גם לקשר הנסיבתי בין הופעת ליקוי או תופעה בריאותית, לבין מקום העבודה ותנאי העבודה.

מתי נדרשים לחוות דעת מרופא תעסוקתי?

לעיתים, עובדים ואף מקומות עבודה דואגים לבדיקות חוזרות ונשנות אצל רופא תעסוקתי על מנת למנוע מראש נזקים שיכולים להיגרם מאופי העבודה או מקום העבודה, בד"כ כאשר מדובר על עבודות בסיכון גבוה יחסית לפגיעות. אולם, חוות דעת מרופא תעסוקתי הינה בד"כ נדרשת ביותר, כאשר כבר התרחשה פגיעה מהעבודה. במקרה כזה, האדם ניגש לתביעות של אובדן כושר עבודה ופגיעה בעבודה מול ביטוח לאומי (וייתכן שגם גורמים נוספים).

מדוע חוות דעת של רופא תעסוקתי היא קריטית?

קיימים שני פרמטרים עיקריים בכל הנוגע לתביעות אובדן כושר עבודה ופגיעה בעבודה: אופן הפגיעה (כיצד היא התרחשה) והשפעותיה לעתיד. אדם שנפגע בעבודה יכול אמנם לעבור תקופת שיקום קצרה ולחזור לעבודה לאחר מכן, אולם לצערנו קיימים מקרים בהם כושר העבודה של האדם עצמו נפגע, לצד קיומן של השלכות בריאותיות בדמות צורך בנטילת תרופות, שיקום ממושך ועוד.

מטרתו של הרופא התעסוקתי איננו רק להעניק לעובד את הטיפול המתאים או הפניה לטיפול כזה, אלא גם להעניק חוות דעת מקצועית הנוגעת לאופן הפגיעה והשפעת הפגיעה על חיי העובד ויכולתו לעבוד ולמעשה, להמשיך להשתכר.

כיצד ניתן להשיג חוות דעת מרופא תעסוקתי?

רפואה תעסוקתית היא כאמור סוג של התמחות ולכן, קיימים רופאים רבים בשוק שזהו התחום שלהם. עם זאת, בבואכם לבחור רופא תעסוקתי, מומלץ לשים דגש על המאפיינים הבאים:

  • הבנה ספציפית בתחום העבודה שלכם: לכל עבודה קיימים את הסיכונים שלה. למרות שלכל רופא תעסוקתי קיים ידע בסיסי בסיכוני עבוד מגוונים, כדי להבין את הקשר הסיבתי המדויק הנצרך עבור ביטוח לאומי וגורמים נוספים, מומלץ לגשת למומחים בתחום.
  • ניסיון במתן חוות דעת: חוות דעת הן החלק ה"טכני" אך המאוד מעשי בכל הנוגע לבדיקה. במסמך זה, צריך להיות כתוב בצורה מאוד ברורה ומפורשת מהו הליקוי, מהם הנזקים ומהם הגורמים לו.

לסיכום, ניתן לקבוע שחוות דעת שניתנה על ידי רופא תעסוקתי יכולה להיות משמעותית ביותר בתביעות של פגיעות בעבודה או אובדן כושר עבודה, במקרים מסוימים כדי לשקול להיעזר בחברות למימוש זכויות רפואיות על מנת להתנהל בצורה המיטבית מול הביטוח הלאומי או מול חברות הביטוח. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...