Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כך תנהלו סכומי כסף גדולים

כך תנהלו סכומי כסף גדולים

הצטבר לכם סכום כסף גדול להשקעה? קיימים מגוון נתיבים לצבירת הון הדרגתית באמצעות עבודה או ניהול עסק. בנוסף, חלק מהמשקיעים מגלים כי קבלו סכום גדול במפתיע אם על ידי זכייה בלוטו, קבלת ירושה, פסיקה של בית משפט במשפט כלשהו, חלוקת כספים בגירושין וסיבות נוספות. במצב זה, לא תמיד יש את הניסיון הדרוש לנהל בעצמכם את ההון וכדאי להיוועץ במומחה. המדריך המלא לניהול הון לפניכם.

כך תנהלו סכומי כסף גדולים

האם להשאיר את הכסף בחשבון הבנק?

לפעמים, מבט מהיר בתדפיסי הבנק שלכם המציגים סכום בעל חמש או שש ספרות גורם תחושה של ביטחון. אם יש לכם חיסכון גדול או סכום גבוה בחשבון העובר ושב אתם אולי מבוססים אך עדיין לא למדתם להשתמש בכסף על מנת ש"יעבוד" עבורכם. כיום יש מגוון רחב של השקעות שניתן לבצע בסכום זה ולהשיג תשואה שנתית נאה. מהעבר השני, חשוב לדעת כי חלק מאפיקי ההשקעה גובלים בסיכון ועשויים לגרום לאובדן חלק מהכסף. לכן, רבים טוענים כי הדרך הטובה ביותר היא לנהל אותו באמצעות מומחי ניהול תיקי השקעות.

מהם תיקי השקעות?

תיק השקעות הוא חשבון המנוהל על ידי גוף פיננסי, בדרך כלל בתי השקעות, המשקיעים את הכסף עבורכם בניירות ערך שונים. אתם יכולים לפזר את ההשקעות לפי רצונכם או להתייעץ עם מנהלי ההשקעות ולבנות תוכנית אישית המבוססת על ההמלצות שלכם.

אם אתם רוצים ראש שקט בניהול התיק ולתת למקצוענים לנהל אותו עבורכם בהתאם לצרכים שלכם – כדאי להיעזר בבית השקעות לצורך ניהול תיקים המעניק לכם את הידע והניסיון בניהול התיק.

בחירת האסטרטגיה להשקעה

כאשר מתכננים את ניהול ההשקעות שלכם כדאי לבחור באסטרטגיה המתאימה לגילכם, למצבכם המשפחתי ולזמן שיש לכם להשקיע בניהול ההון. לדוגמה – אם אתם מתכננים לרכוש דירה בעוד שנה, לא מומלץ לבחור באפיקי השקעה שאינם נזילים. חסכונות לטווח רחוק בבנק לעשר שנים או יותר יגררו קנס אם תרצו לשחרר את הכספים מוקדם יותר לרכישת הדירה.

בנוסף, כאשר אתם בוחרים אסטרטגיה להשקעה כדאי להתאים אותה לאופי שלכם. אם אתם חובבי הרפתקאות וסיכונים תוכלו לבנות תיקים בתמהיל הכולל גם ניירות ערך עם תנודתיות גבוהה ופוטנציאל לתשואה גבוהה יותר. ניירות ערך אלה מומלץ לאזן עם מספר השקעות סולידיות על מנת שלא תפסידו סכום כספי גדול במקרה שנייר הערך בו השקעתם מאבד מערכו במהירות.

לסיכום, כאשר מנהלים סכומי כסף גדולים בצורה נכונה ניתן להשתמש בתשואה המצטברת להגדלת ההון. הכספים יכולים "לעבוד" בשבילכם. בדרך כלל לא מומלץ להשאיר את הכסף בחשבון העו"ש אלא  להיעזר בבית השקעות מנוסה ולבנות את תיק ההשקעות שלכם (המכונה בלעז "פורטפוליו") בהתאם למטרת ההשקעה, האסטרטגיה המתאימה והאופי האישי שלכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...