Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת מגיעה לראש העין

כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת מגיעה לראש העין
צילום: רפי דלויה

משה כהן, מנהל מחוז מרכז במאוחדת: "הצבנו לעצמנו למטרה להוביל שינוי אמיתי, להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן"
ניידת בריאות האישה של מאוחדת תוצב בראש העין במיתחם החנייה של בניין הסימפוניה, רח' צה"ל 19 בימים ראשון ושני ה- 7.5-8.5

מדי שנה, כ-5,500 נשים בישראל מאובחנות כחולות בסרטן השד, 15 נשים ביום, שמצטרפות ל-2.6 מיליון נשים ברחבי העולם שמאובחנות מדי שנה בסרטן השכיח ביותר בעולם. בעקבות נתונים אלו ובכדי להעלות את המודעות של נשים ברחבי הארץ לבצע בדיקות סקר תקופתיות לאבחון מוקדם, קופת חולים מאוחדת השיקה את ניידת בריאות האישה שתגיע לראשונה לראש העין. במסגרת השירות הייחודי תגענה לעיר שתי ניידות ענק שמצוידות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובצוות נשי מקצועי, הן יוצבו בסמוך להיכל התרבות ויאפשרו לנשות העיר לבצע את כל הבדיקות במקום אחד.
ניידת בריאות האישה של מאוחדת היא למעשה מרכז רפואי על גלגלים, שמאפשר לכל אישה לעבור את מכלול הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן השד וסרטן צוואר הרחם ובדיקות סקר נוספות, ביניהן ממוגרפיה, בדיקת משטח צוואר הרחם, אולטרה סאונד שד, צפיפות עצם ומדדים רפואיים חשובים נוספים כמו לחץ דם ובדיקות נוספות – כל זה במקום אחד ובניידת בריאות אישה שמגיעה כמעט עד לפתח הבית.
משה כהן, מנהל מחוז מרכז במאוחדת: "הצבנו לעצמנו למטרה, להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן בגלל שהיא לא מוצאת את הזמן או בגלל שהבדיקות לא נגישות לה. הניידת היא בעצם מרכז רפואי על גלגלים הכולל את כל שירותי בריאות האישה".
מירב נחשון, מנהלת מרפאת מאוחדת בראש העין: "המטרה שלנו היא להנגיש ולאפשר לכמה שיותר נשים לעבור בדיקות סקר מקיפות. בדיקות הסקר מעלות את שיעור האבחון המוקדם ובהתאמה גם את סיכויי ההחלמה. חשוב מאוד לא לוותר על הבדיקות, הן מצילות חיים. אני קוראת לכל אחת להגיע ולהיבדק".
הליווי והמעטפת שמאוחדת מעניקה, לא מסתיימת בשלב האבחון, וממשיכה גם במקרה בו אובחן ממצא שדורש המשך בירור, וגם במקרים בהם מתגלה גידול ממאיר. לכן, במאוחדת השיקו לאחרונה את 'הקו הורוד', מוקד טלפוני ייעודי שמאויש על ידי אחיות, עו"ס וצוותים מקצועיים המעניקים מענה לשאלות רפואיות ובמקביל גם נותנים מידע וייעוץ, תמיכה נפשית, מענה אדמיניסטרטיבי בנושאים שונים, וכן מסייעים לנווט בבירוקרטיה שמלווה את התהליך.
"ברגע שאישה מקבלת את הבשורה שיש לה ממצא חשוד בשד, התחושה שלה היא שהשמיים נפלו עליה. היא מרגישה מבולבלת, מפוחדת וחסרת אונים, נחשפת לכמויות גדולות מאוד של מידע ולא בטוחה איך לעשות בכל המידע הזה סדר", מסבירה בת שבע ספיר, מנהלת מוקד הקו הורוד במאוחדת. לדבריה, "כקופה שמלווה את האישה לאורך כל חייה, חשוב לנו להיות שם בשבילה גם בתהליך ההתמודדות שלה עם סרטן השד, להשיב על כל שאלה ולעזור לה לצלוח את התקופה הלא פשוטה. 'הקו הוורוד' מעניק מעטפת מקצועית ונפשית, ברגעים בו היא הכי זקוקה לנו, חשוב לתת לה תחושה שהיא לא לבד, שיש מישהו שמושיט לה יד ומסייע לה להתמודד עם המחלה, הסימפטומים והטיפולים בתקופה המאתגרת הזו".

צילום: מיכל פאתל

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עוסק מורשה מול עוסק פטור
פותחים עסק חדש? בוודאי שאלתם את עצמכם מהיכן מתחילים. פתיחת...
אילו אמצעים טכנולוגיים מסייעים בחקירות?
הדרך שבה חוקרים פרטיים מבצעים פעולות חקירה, השתנתה לבלי היכר...
טקס יום הזיכרון המרכזי תשפ"ד
אמש, ערב יום הזיכרון, התקיים הטקס העירוני המרכזי בבית יד...
בעקבות האימפרסיוניסטים - האמנית יפה בן דיין בתערוכת יחיד בתל אביב!
יפה בן דיין - תערוכת יחיד פתיחה חגיגית : יום שלישי,...
רצים לזכרם בישיבת אמית כפר גנים
השבוע יזמה ישיבת אמית כפר גנים מרוץ לזכר חללי צה"ל...
יום המוזיאונים בפ"ת
כמיטב המסורת, גם השנה המוזיאונים בפתח תקווה פתחו את שעריהם...
העולות החדשות פקדו את קברי הנצר האחרון וחללי המלחמה
במהלך עשרת ימי התשועה, לקראת יום הזכרון לחללי צה"ל יצאו...
יום עצמאות 76: מסע ישראלי בוויסקי בר מוזיאון
בוויסקי בר מוזיאון בשרונה, מציינים את יום העצמאות במהלך כל...
שלב נוסף בפרויקט שדרוג המעברים לאורך קו התפר: משרד הביטחון השלים את העבודות להרחבת מעבר חוצה שומרון והוספת נתיב חמישי
שר הביטחון, יואב גלנט ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל...
מלון קרלטון תל אביב מציע: Wine Tasting Experience
מלון קרלטון תל אביב בהובלת המנכ"ל יוסי נביא, מזמין אתכם...