Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שאתם צריכים לדעת על בריכה ביתית שקועה

כל מה שאתם צריכים לדעת על בריכה ביתית שקועה
קרדיט: ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות

החלום הישראלי של בית צמוד קרקע עם חצר גדולה ובריכת שחייה מתגשם לו אט אט במחוזות רבים בארצנו. בריכה ביתית נחשבת לאלמנט דקורטיבי, ואנו עדים יותר ויותר להתפתחות דרמטית בכל הנוגע להשקעה של יצרני הבריכות, מעצבים וספקים בתחום התכנון והעיצוב של בריכות השחייה הפרטיות. אחת הבריכות היותר מבוקשות הינה בריכה שקועה – בריכה מסיבית שמוטמנת עמוק באדמה. היא כרוכה בהשקעה גדולה יותר, אבל רבים מבעלי הבתים רואים בה השקעה לטווח הארוך היות והיא מייפה את החצר, מעניקה יוקרה לבית וערכו של הנכס עולה פי כמה. במאמר לפניכם נפרוש את כל מה שכדאי לדעת על בריכה ביתית שקועה.

כל מה שאתם צריכים לדעת על בריכה ביתית שקועה
קרדיט: ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות

היתרונות של בריכות שחיה שקועות

כשאנו בוחרים בבריכה שקועה אנו למעשה גורפים לא מעט יתרונות על פני יתר האלטרנטיביות הקיימות. המראה שלה מרהיב, מאחר וניתן לצפות את הקרקעית שלה בפסיפס צבעוני, להתקין תאורת לילה מדהימה, לחבר מערכת שמע ועוד – כל אלה ישדרגו אותה ויעניקו לה מראה מיוחד לכל הדעות. יתרון נוסף הוא שניתן לשחות בה ולקיים פעילות ספורטיבית מלאה מדי יום. היא עמידה ויציבה לאורך שנים והקמה שלה תגדיל את ערך הנכס.

איזה סוגים של בריכות שחיה שקועות קיימים?

בריכות שחייה מבטון  אלה נחשבות ליקרות יותר וההקמה שלהן אורכת זמן. ניתן לבנות אותן בגדלים שונים ולצפות אותן בקרמיקה או באבני פסיפס. בנוסף, ניתן לבצע סביבן תעלת גלישה ולהגיע עם המים עד לפני הבריכה.

יתרונות – בעלות מראה יוקרתי. עמידות לאורך שנים ארוכות. עלויות התחזוקה שלהן נמוכות.

חסרונות – עלות בנייה יקרה ביחס ליתר האופציות, דורשת תכנון מקצועי ויעיל ביותר שמתפרש על זמן ממושך יחסית. (שלושה שבועות לכל הפחות).

בריכות מתועשות – בעלות רכיבים שמיוצרים במפעל בהתאם למידה המבוקשת. הן מיוצרות מפאנלים מפלדה מגולוונת ומגיעות בציפוי – PVC .

יתרונות – עלותן נמוכה בהשוואה לבטון, זמן ההתקנה די מהיר, מגיעות במבחר של דגמים וגוונים.

חסרונות – נראות פחות אלגנטיות, יש צורך להחליף את הציפוי שלהן מדי כמה שנים.

בריכה מתועשת עם חיפוי פסיפס ותעלת גלישה – מדובר בבריכה שהיא שעטנז של בריכה מתועשת ושל בטון גם יחד וכך היא מצליחה לאחוז ביתרונות של כל אחת. ייחודה נעוץ בכך שבניית קירות הבריכה נעשית על ידי יציקת בטון שמוכנסת לתוך תבניות פלסטיק מוכנות שמותקנות באופן מודולארי. את דפנות הפלסטיק של הבריכה אפשר לחפות בפסיפס או בחומרי חיפוי אחרים כגון קרמיקה, שיש, PVC, יריעות ויניל וכולי.

יתרונות – היא בהחלט מגיעה עם יתרון עיצובי על פני כל השאר, מאחר שמראה הפסיפס יחד עם תעלת הגלישה מעניקים לה מראה ייחודי ומרהיב עיניים של אופק אין סופי. היא חזקה ויציבה לאורך שנים מאחר והתשתית שלה עשויה בטון מה שהופך אותה לעמידה מאוד מול לחץ הידרוסטטי. יכולה להגיע במגוון עיצובים בהתאם לתכנון של מעצב הבריכה. ניתן לבנות אותה בזמן קצר יותר (שבוע – שבועיים). וגם העלות שלה זולה באופן משמעותי מבריכת בטון רגילה. יתרון נוסף הוא חומרי האיטום שבהם נעשה שימוש, כולם חומרים חדשניים ואיכותיים שמספקים איטום הרמטי מושלם.

דגשים להקמת בריכה פרטית

  • היתר בנייה –  להבדיל מבריכות עילית, בריכות שקועות זקוקות להוצאת היתר בנייה. בימינו כל תוספת שיש לה זיקה לבנייה מקובעת, דורשת הוצאה של היתר מהרשות המקומית וכך גם לגבי כל מבנה חפור בעומק של 1.20 ס\"מ. כמו כן, הן דורשות עבודות הכנה כגון חפירה באדמה, פעירת בור, שיטוח האדמה, יציקת רצפה ובנייה של כל מה שנמצא מסביב להן.
  • תכנון מוקדם – שלב התכנון נחשב לשלב הקריטי ביותר בכל הליך ההקמה. כדי למנוע טעויות, מוטב להתקשר עם חברה שמספקת שירותי תכנון והקמה של בריכות. היא תדע לתכנן היטב את החלל כשהיא מתחשבת בכל התנאים הקיימים ולצד זה היא גם תכין את כל המסמכים לקבלת היתר מהרשות המקומית.
  • בחירה בסוג הבריכה – רצוי להתאים את סוג הבריכה לאופי של הפרויקט, לתקציב הקיים וכן לתנאי החוץ. כדאי לבחור בחברה שתוכל להציע לכם סוגים שונים ומגוונים של בריכות.
  • אומדן תקציבי – כמו בכל פרויקט בענף הבניה, יש לבנות תקציב הולם בטרם מתחילים בפרויקט ובמסגרת זה לקחת בחשבון את כל העלויות הסביבתיות הקשורות בהקמה. גם כאן, כדאי להתקשר עם חברה שיש לה ניסיון ומומחיות בתחום, שמכירה את כל הדקויות וההתרחשויות שעשויות לפתע לצוץ במסגרת ההקמה והיא תדע לתת לכל אלה מענה הולם ומקצועי.
  • בטיחות – כל בריכה תחייב עמידה בכללי הבטיחות. על כן קיימת מחויבות ליצור סביבה בטוחה בקרבת הבריכה וזה יהיה תלוי בכמה דברים  – תכנון מוקפד של כל חלל הגינה, השקעה בכל אמצעי הבטיחות (גדר, כיסוי בטיחותי וכו\'), בנייה קפדנית שמותאמת לכל התקנות וההיתרים וכו'

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות  https://www.pond-pools.co.il

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...