Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שאתם צריכים לדעת על גיזום וכריתת עצים בתל אביב

כל מה שאתם צריכים לדעת על גיזום וכריתת עצים בתל אביב
קרדיט 123rf

תל אביב היא אולי העיר הכי אורבנית בישראל אך יחד עם זאת ובניגוד לתדמית של עיר הבטון המפורסמת, ישנה מודעות והשקעה רבים מאוד בכל הקשור לצמחייה, שיפור הנוף והגנה על הצומח.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא העצים בעיר אשר זוכים להתייחסות מיוחדת על ידי העירייה שמשקיעה משאבים רבים לשמירה והגנה עליהם – צעדים שמתבטאים בתקנות אשר כל מי שמעוניין לכרות או לגזום עצים בתל אביב חייב להכיר שאם לא כן, העניין עשוי להסתכם בקנסות וסנקציות משפטיות אחרות.

כל מה שאתם צריכים לדעת על גיזום וכריתת עצים בתל אביב
קרדיט 123rf

גיזום או כריתת עצים בתל אביב – מה ההבדל?

בניגוד לדעה הרווחת, כריתת עץ לא חייבת להיות עקירה מוחלטת או חיתוך של הגזע כולו בסמוך לקרקע. כריתת עצים נחשבת אפילו לגיזום אגרסיבי של כל הענפים הראשיים.

מדוע חשוב להבין את הנקודה הזאת? מהסיבה הפשוטה שכמו במדינת ישראל, כך גם בעיר תל אביב ישנו איסור גורף על כריתת עצים מבלי להתחשב בסוג העץ או המיקום שלו.

כלומר חל איסור לכרות עצים ברחוב, בחצר הבניין ואפילו לא בחצר הפרטית שלכם – אפילו אם אתם נטעתם את העץ.

הסתייגויות לחוק

אם אתם צריכים לכרות עץ ומתחילים להילחץ שמא לא תוכלו לעשות את זה מפאת החוק הנוקשה, תרשו לנו להרגיע אתכם במעט מפני שגם לתקנות וחוקים יש לעתים קרובות הסתייגויות וזה בדיוק המצב במקרה שלהלן.

ראשית, החוק מתייחס אך ורק לעצים בוגרים. מהו עץ בוגר? לפחות 2 מטרים גובה וקוטר גזע שעולה על 10 סנטימטרים. כל עץ שאינו עומד בקריטריונים הללו אינו נכלל בחוק.

שנית, גם אם העץ נחשב לבוגר ואסור לכרות אותו על פי החוק, ניתן להגיש בקשה מנומקת אל עיריית תל אביב אשר תבחן את הבקשה לגופה ואם תשתכנע עשויה לאשר לכם לכרות את העץ. שימו לב שבתל אביב ישנה החמרה יחסית כך שצריך סיבה טובה לכרות את העץ (סתם כי נמאס לכם ממנו היא לא בדיוק בקשה מנומקת) ובדרך כלל תאושר במקרים של עצים שמהווים סכנה, עצים חולים וכאשר העץ מפריע לעבודות פיתוח באזור.

מה בנוגע לגיזום עצים?

גיזום זה כבר סיפור אחר לגמרי. מדובר בהליך שאינו מצריך אישורים מיוחדים כדי לבצע אותו אך יחד עם זאת, גיזום בתל אביב יכול להתבצע רק על ידי גוזם מוסמך שהוכשר לכך בקורס של משרד החקלאות ומחזיק באישורים ורישיונות מתאימים לעבודות גובה, הפעלת מנוף וכיוצא בזה.

על מנת להבהיר את הנקודה, מדובר בעבודה עם סיכונים שונים לעץ ולסביבה ולכן יש להיעזר בבעל מקצוע מתאים שבניגוד לגנן, הוכשר בדיוק בשביל המשימה הזאת.

חשוב לציין שגיזום יכול לספק לכם אפשרות נוספת במקרים שבהם אתם מעוניינים לכרות את העץ אך לא מקבלים לכך אישור מעיריית תל אביב ובמקרים רבים מסתבר שגיזום מקצועי יכול להוות פתרון אפילו טוב יותר – כזה ששומר על העץ ועל היתרונות שלו אך יחד עם זאת מטפל בדיוק בנקודות שמפריעות לכם.

כמה עולה גיזום או כריתת עצים בתת אביב?

מדובר בשאלה מאוד כללית אך כדי לקבל פרספקטיבה לעלויות, כדאי להדגיש שכריתת עצים תהיה יקרה יותר מגיזום מפני שכדי לכרות עץ, צריך קודם כל לגזום אותו.

מעבר לכך המחיר תלוי בכמות העבודה שיש לבעל המקצוע, האם צריך לפנות את הגזם, באילו אמצעים מתבצעת העבודה והאם יש צורך בהפעלת מנוף או בטיפוס סנפלינג וכשמדובר בכריתת עצים צריך גם לשלם אגרה בעת הגשת הבקשה לעירייה.

באופן כללי גיזום בתל אביב מתחיל בכמה מאוד שקלים לעצים קטנים וילך ויעלה ככל שמדובר בעבודה מורכבת יותר כשממוצע המחירים יסתכם באזור ה-700 עד 800 שקלים. בכריתה לעומת זאת המחירים מאוד דינמיים וההמלצה היא לקבל חוות דעת מבעל מקצוע בשטח.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...