Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שחשוב לדעת לפני שניגשים לניתוח השתלת שיניים

כל מה שחשוב לדעת לפני שניגשים לניתוח השתלת שיניים
קרדיט לתמונה Freepik

השתלת שיניים היא למעשה הפתרון האידיאלי עבור כל אותם אנשים שאיבדו את השיניים שלהם, או שלחילופין סובלים משיניים הרוסות יתר על המידה, כאשר תפקידו העיקרי של הטיפול הינו להחליף את השימוש בשיניים תותבות. למעשה, באמצעות טכנולוגיה חדשנית מבריג רופא השיניים את השתל לתוך עצם הלסת של המטופל, בעוד כי השתל עשוי מטיטניום, ואינו מחליף את השן שנעקרה, אלא את שורש השן. כך למעשה מתקבלת תוצאה סמויה מן העין, מה שהפך את שיטת הטיפול לפופולרית אף יותר. לאחר מכן, בונה רופא השיניים את השן על גבי השתל, שן אשדר עשויה מחרסינה. יחד עם האמור, חשוב לציין כי מדובר על פתרון בטוח שבמרבית המקרים מגיע לשיעורי הצלחה של מאה אחוז. זאת בעוד כי שאר האחוזים משתייכים אל אוכלוסיות כמו אוכלוסיית המעשנים, סוכרתיים לא מאוזנים, צרכני אלכוהול בכמות גדולה וכיוצא בכך. במטרה לוודא כי אתם אכן מגיעים מוכנים לטיפול, הנה כל מה שתצטרכו לדעת בנושא:

הכנות שחשוב לבצע טרם ניתוח השתלת שיניים

לאור העובדה כי רופא השיניים חדיר את השתלים ישירות אל רקמות החניכיים של הפה במסגרת הטיפול, הרי שמדובר על ניתוח שמתלווה אל סיכונים כאלו ואחרים, מה שעשוי להוביל לסיבוכים. אמנם השיטות והשתלים השתכללו באופן משמעותי יחד עם חלוף השנים, כך שניתן לומר בצורה חד משמעית כי מספר הסיבוכים הוא מינורי לחלוטין, אך באותה הנשימה לא ניתן להתעלם מהעובדה כי קשה למנוע לגבי סיבוכים שונים כדוגמת חדירה לסינוס, פגיעה בעצב, זיהום וכן הלאה. כיצד ניתן להקטין את הסיכויים לנזקים השונים שעלולים לצוץ במסגרת הניתוח אתם שואלים? התשובה הנכונה תהיה לבחור ברופא מקצוען עם ניסיון בתעשיית רפואת שיניים אסתטית

לאחר שבחרתם את רופא השיניים שיטפל בכם, כעת הגיע השלב בו הרופא יבחן אתם היטב, יבדוק את ההיסטוריה הרפואית שלכם, ישאל אודות ההרגלים השונים שלכם, תרופות שאתם צורכים על בסיס קבוע וכן הלאה. זאת בעוד כי בחלק מהמקרים צפוי הרופא להורות על נטילת תרופות אנטיביוטיקה לפרק זמן ממושך טרם ביצוע הניתוח ולאחריו. 

שורה תחתונה

בתום שורת הבדיקות המקדימות יתחיל הרופא המטפל לתכנן את תהליך הניתוח. על כן, במידה ומדובר על ניתוח של שתל אחד, ניכר כי מדובר על תכנון יחסית פשוט. זאת בעוד כי כאשר עולה הצורך במספר שתלים סמוכים אשר ישאו כותרות רבות, הרי שהתכנון הופך למורכב הרבה יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין כי גם לכמות העצם באזור ההשתלה משקל רב שכן, במידה ומדובר על כמות עצם קטנה יחסית, או מצב בו השתל המתוכן קרוב לסינוס, הרי שעולה הצורך בביצוע מספר ניתוחים מקדימים למטרת הוספת עצם, או לחילופין הכנת הסינוס לניתוח השתלת שיניים

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת מגיעה לרמת גן וגבעתיים
משה כהן, מנהל מחוז מרכז במאוחדת: "הצבנו לעצמנו למטרה להוביל...
מתי כדאי לפנות למערכת בריאות הנפש
אם נשברה לילד שלנו היד אנחנו יודעים מה לעשות, עלינו...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
באיזה מוהל כדאי לבחור לקראת ברית מילה?
אם נולד לכם בן, אתם בוודאי מתרגשים מאוד. יחד עם...
כיצד מאבחנים ליקויי למידה?
ישנם ילדים אשר על אף שהם משתדלים מאוד, אינם מצליחים...
רשת 'א.א. אורטופדיה' מתרחבת ופותחת סניף חדש בכפר סבא הסניף מתווסף ל- 38 סניפים ברחבי הארץ בהשקעה של 200 אלף ₪
גיא אלוביץ', מנכ"ל א.א. אורטופדיה: "עד סוף שנת 2025 צפויים...
לרגל יום האישה: מסע החלמה של אתי בן ששון ובתה המתמודדת עם קושי נפשי אתי, שעובדת במרכז יה"ל של עמותת איכות בשיקום ומלווה משפחות המתמודדות עם קושי נפשי של בן משפחה.
תספר בהרצאתה שתתקיים ב25.2 ברמלה על אופן ההתמודדות, האתגרים ונקודות...
עוטפים בחום חולי סרטן
האגודה למלחמה בסרטן ודיזנגוף סנטר עורכים מרתון סריגה של כובעים...
מתנדבי זק"א תל אביב חנכו אמבולנס חדש בשם NOVA לזכר הנרצחים
יחד סביב החיים והמוות: לראשונה - סגירת מעגל מרגשת בין...