Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כמה דברים על חרדה

כמה דברים על חרדה

רבים סובלים מחרדה לסוגיה, הסובלים עשויים לחוש בושה, ולעתים קיימת סטיגמה בנוגע לנושא. אולם, התופעה נפוצה מאוד. ישנם אף כאלה שכלל לא יודעים שזוהי התופעה ממנה הם סובלים – הם חווים את התסמינים אך מעולם לא קראו לדבר בשם זה. חרדה יכול להיות חשש משמעותי ומתמשך מפני דבר שאינו מוחשי ואינו נמצא כרגע ומהווה סכנה. זהו ההבדל בין חרדה לבין פחד שהוא תופעה טבעית ונורמלית החשובה להישרדות שלנו. התקפי חרדה יכולים לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, בין היתר פיזיולוגיות-גופניות, ולכן רבים בטוחים במהלך התקף חרדה שהם עומדים לפני התקף לב או מצב רפואי חמור אחר. החרדות יכולות לבוא לידי ביטוי בדופק מואץ, הזעה, קוצר נשימה ואף סחרחורות או איבוד שיווי משקל.

להתנהל ביום יום לצד התקפי חרדה

כאשר אדם סובל מהתקפי חרדה לעיתים קרובות ובעוצמה המפריעה לו בשגרת החיים, טיפול בחרדה ובהתקפים הוא חשוב במיוחד. מומלץ לטפל גם כאשר ההתקפים קורים לעיתים רחוקות יותר, אך פוגעים בתפקוד באופן משמעותי. אולם כאשר הדבר קורה לעיתים תכופות הוא לרוב יכול לשבש באופן משמעותי יותר את שגרת החיים ולא מומלץ לתת לדברים להידרדר לכך. הגורם שיכול לסייע לכם בצורה הטובה ביותר הוא פסיכיאטר אשר יש לו (כרופא) אפשרות לרשום לכם תרופות שיכולות לסייע להפחית בעוצמה ובתדירות התקפי החרדה, לעתים אף עד כדי היעלמותם. תרופות יכולות לסייע באופן כללי בשמירה על מצב נפשי מאוזן יותר כך שהחרדות תלכנה ותתרחקנה מכם.

כיצד נעשה הטיפול אצל פסיכיאטר?

היכולת לפנות לקבלת עזרה ללא בושה בנוגע לעניינים מתחום הנפש היא צעד ראשון וחשוב בדרך להחלמה ולהטבה בעניין החרדות או בכל בעיה נפשית אחרת. טיפול בחרדות וטיפול פסיכיאטרי באופן כללי יתחילו בשיחה במטרה להכיר אתכם טוב יותר ולאבחן את הבעיה ממנה אתם סובלים. האבחון יתבצע על סמך שיחה מעמיקה ובאמצעות שיטות הערכה אחרות ככל שיידרש. לאחר אבחון יבנה הפסיכיאטר את הטיפול המתאים. הטיפול יכול לכלול הן טיפול תרופתי והן המלצה לטיפול רגשי בשיטה כלשהי. פסיכיאטר הוא קודם כל רופא, ויכול להיות שהטיפול שהוא ייתן ישלב בין טיפול רפואי-תרופתי כפי שאנו מכירים מכל תחום אחר לבין פסיכותרפיה. דבר חשוב הוא יצירת קשר טוב בין הפסיכיאטר למטופל.

ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר בעל ניסיון המקבל מטופלים באופן פרטי במרפאה נעימה בפארק המדע של רחובות-נס ציונה. הוא מקדיש זמן לאבחן את מטופליו בצורה יסודית במטרה לבנות עבורם את התוכנית הטיפולית המתאימה להם. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
חוזרים לבית הספר: ארוחות ב-25 ש"ח בקניון רננים
קניון רננים יוצא במהלך מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים ומציע...
תזמינו לי אמבולנס: ערב הוקרה למתנדבי נוער מד"א בפארק הירקון עם הזמרת נועה קירל
מרחב דן של מד"א אירח ערב הוקרה ומסיבת מתגייסים לכ-500...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
להיט בובות הסקוושימלו שכבש את ילדי העולם לראשונה ביריד לילדי ישראל
יריד בובות הסקוושימלו יפתח לראשונה בקניון עופר רחובות הלהיט שכבש את...