Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא צריך לנסוע לאירופה כדי לבקר בימי הביניים: תכירו, מבצר נמרוד

לא צריך לנסוע לאירופה כדי לבקר בימי הביניים: תכירו, מבצר נמרוד
קרדיט: 123rf

למה אנחנו כל כך אוהבים לטייל באירופה? המחירים, האוכל, התרבות, ההרגשה שאנחנו בחו"ל. ובכן, מה דעתכם להרגיש בחו"ל בלי לצאת מהארץ? להרגיש כמו בסט של משחקי הכס אבל במרחק של פחות מ-3 וחצי שעות נסיעה מהמרכז? מבצר נמרוד הוא כנראה הגדול ביותר שנותר בישראל מאז ימי הביניים, ולצערנו הרב עדיין לא מספיק אנשים מכירים אותו ואת הייחודיות שלו. אז הדקו חגורות, כי אנחנו עומדים לחזור בזמן ולספר לכם על אחד האתרים המעניינים יותר בישראל.

קרדיט: 123rf.com

אתר היסטורי ייחודי במדינת ישראל – מבצר נמרוד

מבצר נמרוד שוכן בגובה 800 מטרים על רכס צר מאוד קרוב להר החרמון. מסיבה זו, נוהגים לשלב אותו כחלק מטיול בצפון וביקור בהר החרמון, בקיץ ובחורף. המבצר, שאורכו 420 מטרים (ורוחבו נע בין 50-150 מטרים, תלוי בתנאי השטח על הרכס הצר עליו הוא נבנה), מכיל אטרקציות שונות בתוכו. כדי לא לפספס אותן ואת הנוף המשגע של כל הסביבה, כדאי לעקוב אחר המסלול המומלץ הבא בתוך האתר:

  • לאחר שרכשנו את הכרטיסים בקופת הכניסה, נטפס במעלה המדרגות ונתקדם לפינה הדרום מערבית של המבצר. שם, נמצא מרפסת ממנה אפשר להשקיף על אצבע הגליל, עמק החולה ועיון וכן הרי נפתלי. משם, כדאי להתחיל ללכת לכיוון מזרח כשבסגרת ההליכה תעברו בנקודות חשובות ומרשימות לא פחות במבצר.
  • כשתתקדמו דרומה, תבחינו במאגר המים הגדול, אליו הזרימה בעבר מים מערכת תעלות שכבר אינה קיימת. הדופן הצפוני של המאגר מקורה ובקצהו מדרגות היורדות עד לקרקעית. אם תחפשו מספיק טוב, תמצאו פרצה בקיר הדרומי שמאפשרת להציץ לתוכו.
  • כמה דקות הליכה נוספות יובילו אותנו למגדלי התצפית השמירה, כשהבולט ביניהם קיבל את השם 'המגדל היפה', שהשתמר בצורה כמעט מושלמת המאפשרת לנו להבין את שיטות הבנייה בהן השתמשו לבניית המבצר. את המגדלים הללו הוסיף הפטרון הסולטן ביברס שגם בנה את המצודה, והאמין שככל שמבצרים מרשימים יותר כך הם מאיימים על האויבים.
  • לאחר מכן, נגיע למגדל עוז והחפיר שלו, שהוא תעלה החצובה בסלע. החפיר מפריד בין מגדל עוז ושאר החלקים במבצר, כך שאפשר לומר שמגדל העוז הפך למעין מבצר בתוך מבצר. את החפיר חצו בעבר על גשר עץ, ובקצהו נמצאת הכתובת הקדומה ביותר שנמצאה במבצר, שנחקקה בשנת 1227 לספירה על ידי השליט אלעזיז עות'מאן. ניתן להבחין במגדל בחרכי ירי המפוזרים לאורכו.

זה הרגע לחזור אחורה בזמן!

צריכים תכניות לסוף השבוע הקרוב עם הילדים? ובכן, נראה שמצאתם! מבצר נמרוד הוא אחד האתרים הקסומים והייחודיים בישראל, ואם כבר אתם כאן אל תשכחו להתארגן על קמפינג בצפון באחד מאתרי החנייה המאורגנים, ולצאת עם הילדים, החבר'ה או בן\בת הזוג להרפתקאה של ממש גם בטבע. ושתהיה חופשה נעימה!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...